Part 19

1.4K 87 21
                                    

sebnrnya author terkejut sbb watak Daeun tu mmg wujud in real life tho... siap ada moment dia dgn sehun lagi kot xD wah3 x sangka~~

agak jealous la tgk gmbar kt media tu... <//3 luhan mna luhan???

 <//3 luhan mna luhan???

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2eyes Daeun

------

Daeun merengus geram. Meja belajar menjadi sasaran buku limanya dihentak. Api kemarahan dan cemburu bergabung. Oh, tidak dilupakan juga rasa malu yang menebal pada muka. Marah akan kelakuan Sehun terhadapnya serta malu yang dapat. Cemburu kerana matanya terpaksa menyaksikan adegan romantis antara Sehun dengan perempuan lain.

Ya, dia saksi.

Sewaktu dirinya sedang mencari kelibat lelaki itu, dia tidak pula menyangka akan terlihat Sehun dihujung padang. Tapi lelaki itu tidak berseorangan. Dia bersama seorang gadis lain. Malangnya buat Daeun, dia tidak dapat melihat siapakan gadis yang bertuah berganding dengan Sehun itu kerana bahu bidangnya.

"Kalau aku tahu siapa dia, siaplah!" omelnya perlahan. Jari-jemarinya digenggam kuat. Geram.

Tiba-tiba mejanya diketuk seseorang. Daeun memandang si manusia yang mengetuk mejanya. Kai. Lelaki gelap a.k.a sahabat baik Sehun memandangnya dengan senyuman sinis. Daeun menggulingkan anak matanya ke atas lantas menjeling Kai.

"Kau asal?" soal Daeun dengan kasar.

"Ni, aku terpacak depan meja kau ni sebab nak bagitahu kau satu fakta." Balas Kai. Dia menyilangkan tangan ke dada. Matanya memandang wajah Daeun dengan penuh rasa meluat.

"Apa?" ujar Daeun. Jelingan tajam diberikan kepada Kai. Apalah mamat gelap ni nak pula?

"Sehun. He's already have a girlfriend." Beritahu Kai. Daeun tersenyum sinis. Dia tidak terkejut setelah matanya melihat sendiri apa yang berlaku.

"So?" balasnya acuh tak acuh.

"So, aku nak bagitahu ajelah. Kalau tujuan kau balik sini sebab nakkan Sehun semula, lebih baik kau kuburkan je hasrat kau. Sehun takkan kembali kepada perempuan penipu macam kau ni. And one more thing, aku taknak tengok kau buat benda-benda klise ni semua. Muak tau tak?" kata Kai dengan penuh sinis dan perlian. Daeun tersentak. Hatinya sedikit sakit dengan apa yang diperkatakan oleh Kai.

Memang benar tujuan asalnya kembali ke Korea adalah untuk menyambung semula hubungan cintanya dengan Sehun yang terputus tengah jalan. Tapi, lain pula yang terjadi.

"Aku bukan penipulah!" balas Daeun. Geram dengan tohmahan Kai. Kai tersenyum senget.

"Oh really? Hmm, suka hati kaulah. Ingat pesan aku, jangan nak jadi pewaris legasi klise sedunia pulak. Kalau aku tau kau buat juga benda klise semua ni, aku akan pastikan author ni mati."

Daeun bagai terpana mendengar ugutan Kai. Andwae! Author tak boleh mati! Dialah yang membayar gaji aku! Dah la gaji dia bagi mahal. Tapi, kalau aku tolak skrip klise dia, nanti aku tak dapat gaji! Daeun berperang dengan perasaan sendiri.

"It's not like I want it! Aku terpaksa!" Daeun berkata.

"Yelah, terpaksa." Ujar Kai lalu berlalu ke tempat duduknya yang terletak di belakang kelas. Daeun terdiam. Berfikir sama ada dia perlu ikut cakap author atau biar author mati?

"Kalau kau tak ikut, gaji sejuta kau aku bagi orang lain" ugutan Author bagai terngiang-ngiang di pendengaran telinga Daeun. Dia buntu.

Dengar cakap Kai?

Or...

Selamatkan author?

-----

One Week after that.

[Rumah Sowon]

Sowon menyandarkan dirinya pada sofa. Matanya menghadap tv yang sentiasa bertukar siaran. Alat kawalan ditangan dicampak ke tepi. Wajahnya diusap. Kebosanan melanda diri.

'Argh! Kenapa hari ni bosan sangat?' rungutnya dalam hati.

Hari ni merupakan hari minggu. Selalunya pada hari inilah yang paling dinantinya. Hari di mana dia bebas dari kawalan Sehun! Tetapi setelah Sehun confess padanya seminggu yang lepas, entah kenapa dia terasa kosong jika satu harinya tidak diisi dengan Sehun. Gila.

'Ah, Sowon-ah! Dia tak confess pun! He just said i'm his current girlfriend. Bukannya i love you pun...' getus hatinya lagi.

I love you.

Tiga perkataan keramat yang ingin sangat dia dengar dari mulut kecil Sehun. Tapi dia sedar, siapa dirinya di hati Sehun. Mungkin tiada langsung tempat yang terpahat namanya pada hati Sehun. Sowon menundukkan kepala. Terasa hiba menguasai diri.

Pandangannya menjadi gelap tiba-tiba. Ada sepasang tangan menghalang pandangannya. Dia terkejut. Segera tangan itu dipukulnya dengan kuat. Sebaik saja hidungnya terbau bauan yang amat dikenalinya, dia tersenyum.

"Yah! Bogum-ah! Lepaskan!" ujar Sowon. Terdengar gelak tawa seseorang. Membuatkan Sowon tersenyum lebih lebar.

"Wow! Macam mana kau boleh cam aku?" ujar Bogum. Tangannya masih tidak melepaskan mata Sowon.

"Aku tahulah. Perfume yang kau selalu pakai, aku dah cam." Balas Sowon. Sejurus itu dia menolak tangan Bogum daripada wajahnya. Segera dia memusingkan badan menghadap Bogum yang sememangnya sudah lama berdiri dibelakangnya.

"Kau stalk aku ke apa?" soal Bogum. Kemudian dia tergelak. Sowon turut sama tertawa.

"Hello? Takde kerja aku nak stalk kau. Kau sendiri yang selalu pakai." Balas Sowon. Bogum hanya tersenyum manis.

"Jom," ajaknya. Dia menarik pergelangan tangan Sowon. Sowon terkejut.

"Kemana?" soal Sowon. Bogum meletaknya jari telunjuk kanannya di bibir lalu dimuncungkan bibirnya itu.

"Shh...! secret!" kata Bogum lantas dia menarik Sowon keluar dari rumah ke keretanya yang sedia parking di luar.

"Baek Ajumma! Bogum nak culik Sowon kejap, nae!" jerit Bogum dari luar. Terdengar sayup-sayup ucapan 'dae' daripada Puan Baek dari dalam. Sowon hanya memandang Bogum yang sedang memandu kereta dengan penuh tanda tanya.

'Manalah mamat ni nak bawa aku pergi?' soalnya dalam hati.

-----

finally!! bogum dah keluar~~

btw, i'm back uolls~

sorry klau bab humor tu x lwak mana ;D

Devilish Love | OSH (COMPLETE!) Where stories live. Discover now