Part 20

1.3K 95 0
                                    

yeayyy!! finally dah chap 20!  btw, i love bogum's smile <3

----

Namsan Park.

[Bogum p.o.v]

Aku memberhentikan kereta di tepi jalan. Sebaik saja aku mencabut kunci kereta dari tempatnya, aku terus keluar dan ke sisi pintu penumpang. Aku membuka pintu itu ala-ala driver. Sowon nampak sangat macam terkejut dengan tindakan aku. Aku hanya tersenyum. Tak salah kan nak jadi gentleman?

Sowon keluar daripada kereta. Pintu kereta aku tutup semula. Jelas dia keliru sekarang. Takpe, Sowon-ah. Nanti kau akan faham juga. Aku pegang pergelangan tangannya lalu menariknya supaya mengikutiku ke suatu tempat. Kami tiba dihadapan sungai Han. Bayu dari sungai Han menampar lembut wajahku. Alu pandang Sowon. Matanya tertutup bagai menikmati angin yang menerpa ke wajahnya. Dalam masa yang sama, aku perhatikan dia dengan senyap.

"Best, kan?" soalnya lalu memandang tepat ke wajahku. Menyedari perbuatanku hampir kantoi, aku mengalih semula pandangan ke depan.

"Yup, memang best..." balasku.

"Kenapa kau ajak aku ke sini?" soalnya. Aku hanya mendiamkan diri. Bibirku tidak henti-henti melirikkan senyuman.

"Saja. Aku ingat nak ajak kau date sekali hari ni. Yelah, sejak aku balik sini bulan lepas, aku tak banyak luangkan masa dengan kau. So, memandangkan aku free hari ni, aku ingat nak luangkan masa bersama." Jelasku. Aku rindu dia sebenarnya. Rindu sangat! Kalau boleh diluahkan dengan perkataan betapa rindunya aku pada dia, aku yakin tiada satu pun perkataan yang sesuai.

"Date?" soalnya lagi.

"Eo. Wae?" soalku kembali. Aku pandangnya dengan wajah konfius.

"Yah! Boleh kau tanya! Kalau kau ajak aku betul-betul boleh jugak aku bersiap elok sikit. Sekarang tengok. Aku pakai treck suit dengan t-shirt hoodie je kut!" balasnya. Wow! Aku tak tahu pulak aku kena ajak dia betul-betul. Tapi apa aku kesah? Aku suka aje apa yang dia pakai.

"Alah, tu pun nak sound. Aku tak kesah la kau nak pakai apa sebab bagi aku apa yang kau pakai semua comel di mata aku yang cantik ni." Kataku. Aku siap buat shy shy shy lagi depan dia. Auch. Comel!

Dia mengerutkan dahi. Matanya mencerlung tajam ke arahku. Aik, marah ke?

"PA BO Gum!" jeritnya lalu melarikan diri. Aku tersentak kejap. Pabo?!

"Yah! Baek Sowon!!" panggilku lalu mengejarnya.

Aku tahu, hari ni date aku dengan dia akan jadi sejarah yang bakal aku catatkan dalam diari. Aku, Park Bo Gum, telah jatuh cinta kepada Baek Sowon selama lebih sedekad yang lalu! Dan, aku akan pastikan dia menjadi milik aku. Selamanya.

'Sowon-ah, saranghae.' Bisik hatiku.

[end p.o.v]

------

Disebalik keseronokan mereka berdua, ada seorang manusia berdiri tidak jauh dan memerhati dengan tajam setiap apa yang mereka lakukan. Dia menggenggam penumbuk menahan geram dan api cemburu yang semakin menular di dalam hati. Ikutkan hatinya, ingin saja dia pergi kepada mereka dan membuat kemunculan menggerunkan.

Biar teman wanitanya terkejut akan kehadirannya di situ. Pada masa yang sama satu tumbukan akan diberikan di pipi lelaki durjana yang bersama teman wanitanya itu. Tapi, dia bukan jenis yang terburu-buru. Dia akan mendapatkan penjelasan yang sebenarnya daripada Sowon.

"Kau memang tak serik ke apa, Baek Sowon?" bisiknya. Bibirnya diketap. Carutan demi carutan terlahir dari bibirnya.

"Aku akan pastikan aku dapat jawapan daripada kau esok." Ucapnya lalu pergi dengan hati yang sarat dengan kemarahan.

-----

thanks for 1.2k readers n 130+ votes!

lpd nie, 1.3k readers and 150 votes. ok? :)

Devilish Love | OSH (COMPLETE!) Where stories live. Discover now