Part 27

1.1K 85 13
                                    

[Sehun p.o.v]

"Yah, Kkamjong." panggilku kepada Kai. Sejurus itu aku menerima jelingan maut daripadanya. Aku hanya buat bodoh dan terus duduk dihadapan mejanya.

"Sekali lagi aku dengar kau panggil aku hitam, aku tak teragak-agak calarkan 'Isabelle' kau." balasnya dingin. Aku tersentak. Mataku dibesarkan.

"Kau jangan buat pasal dengan 'Isabelle' aku!" bentakku. 'Isabelle' ialah gelaran untuk kereta Ferarry Hitam Putih limited addition kesayanganku.

Jangan tanya kenapa aku bagi nama manusia kat dia. Kereta aku suka hati akulah.

Kai menggulingkan mata keatas tanda menyampah dengan kata-kataku. Dia kemudiannya menyambung semula latihan Matematiknya. Sikit pun dia tidak peduli akan kehadiranku disitu. Aku merengus geram.

"Yah!"

"Nak apa?! Can't you just let me be in peace with my math problem?!" soalnya geram.

Kusut benar mukanya memerah jawapan untuk soalan matematik tu. Entah apa yang payahnya. Bagi aku tu soalan budak tadika. Senang sangat.

"Ay... You have no fun, Kai. Aku nak pergi rooftop lah cenni." balasku. Kai kerling aku sekejap.

"Buat apa?" soalnya.

"Like usual thing I do." balasku lalu mengangkat punggung keluar dari kelas. Kai hanya perhati tanpa menyoal lebih lanjut.

"Tak guna betul hitam tu. Bukannya nak join aku sekali ke apa." bebelku saat kakiku sudah selamat keluar dari kelas.

Kedua belah tanganku direhatkan ke dalam poket seluar. Langkah diayunkan ke arah tangga dihujung koridor. Destinasi aku tak lain dan tak bukan adalah rooftop.

Tempat aku melempiaskan segalanya. Hanya aku je yang boleh ada di situ. Kadang-kadang aku bawa Kai atau Sowon sebagai peneman.

Sowon. Erm, rindu dia.

Pintu ke roodtop aku pulas. Aku meloloskan diri keluar. Angin sempoi lembut menyapaku. Sesekali ia mengerbangkan rambut blondeku.

Persis model. Pfft.

Kakiku melangkah ke tengah rooftop, mendepakan tangan sambil mendongak memandang langit yang begitu cerah. Ah, aku suka tempat ni.

"Oh Sehun," panggil satu suara. Dahiku berkerut. Isy, mengganggu betul suara tu. Mata yang terpejam aku buka dan memandang ke arah pintu yang menghubungkan dunia luar dan sekolah.

Lee Daeun.

Shits everywhere.

Aku mendengus kegeraman. Apesallah minah ni boleh ada kat sini? Pandangan menyampah aku berikan padanya. Dia menghampiriku lalu tanganku disentuhnya.

Double shit.

"Its been three years and you still remember this place." ujarnya. Aku terkedu. Macam mana aku boleh lupa yang tempat ni merupakan tempat di mana aku dan dia bertemu dan luangkan masa bersama?

Aku hanya dia tak berbalas. Malas. Daeun tersenyum kemudian pipiku diusapnya. Kenapa dengan dia ni? Takkan dia dah lupa dengan apa yang dia dah buat kat aku tiga tahun lepas?

Baru saja aku mahu menghalang tangannya dari mengusap pipiku lagi, dia berjengket dan bibirnya menyentuh bibirku. Aku terkesima. Dan aku tak tahu apa yang terjadi padaku tetapi aku membalas ciumannya. Aku dan dia bagaikan tenggelam dalam ciuman masing-masing.

Ketika aku masih lagi di dalam dunia kami, entah mengapa wajah polos milik Sowon menjelma di mindaku. Bagaikan tersedar aku terus menolak tubuh Daeun menjauhiku. Bibirku dikesat kasar. Aku lihat wajah Daeun begitu kecewa dengan tindakanku. Lantaklah.

Tak, ini semua salah. Aku tak patut balas ciumannya. We are not in any relationship anymore. Rasa bersalah bertandang dihati.

"No, this is wrong" ujarku.

"Sehun-ah, apa yang salahnya? We're just kissing. From the kiss I know you still loves me right? You misses me." kata Daeun. 

Lenganku dipegangnya. Aku menyentak tangannya dari menyentuhku. Segera aku berudur setapak dua daripadanya.

"No, Daeun. This is a mistake. Totally a mistake. I don't love you anymore." ujarku. Daeun menayangkan wajah cemberutnya.

"You kiss me,"

"Yes, I kiss you. But it doesn't mean that I love you. I'm not the old Sehun you knew, Lee Daeun. I'm now different from  three years ago." ucapku lalu terus keluar dari situ meninggalkan Daeun keseorangan.

Rasa bersalah aku semakin mengisi di hati. Segera aku melangkah ke kelas Sowon. Dengan harapan aku dapat berjumpa dengannya. Aku nampak Jennie di tempat duduknya. Tanpa berlengah aku terus memasuki kelasnya walaupun aku sedar masih ada pelajar didalam.

Terdengar bisikan-bisikan daripada beberapa pelajar perempuan saat melihat aku merempuh kelas mereka. Aku berdiri di hadapan meja Jennie. Meja disebelahnya dipandang. Kosong. Jennie bagai terkejut dengan kehadiranku.

"Where is she?" soalku.

"Huh?" Jennie menyoal kembali. Mungkin tidak dengar soalanku dengan jelas.

"Sowon. Mana dia?"

"Bukan ke dia dengan sunbae? Korang bukan akan jumpa dekat rooftop ke?" soalnya kembali. Aku berasa pelik mendengar katanya.

"Masa bila pula saya kata nak jumpa dia kat rooftop?" kataku pula. Jennie mengeluarkan sesuatu dari poketnya lalu menyuakan kepadaku.

Sehelai sticky note yang tertulis dua patah perkataan diatasnya. Aku mengecam tulisan ni. Ia milik Kai!

Wait, kalau Sowon dapat sticky note ni dan pergi ke rooftop sejurus itu, adakah dia ternampak adegan aku dengan Daeun tadi? Jika ya, dia pasti sedang terluka.

Aku keluar terus dari kelas itu dan berlari mencari kelibat Sowon. Semua ni salah faham. Tapi, apa yang akan aku jelaskan padanya? Nak kata aku terbuai begitu? Ergh, tak sesuai rasanya.

Sowon-ah, mianhae.

And kau Kai, aku nak penjelasan daripada kau.

----

Disebabkn rasa bersalah tak update awal² author sja update hari ni even tak cpai pun target.😊

Vote&comment💕

Next, reads: 2.21k vote:200

Devilish Love | OSH (COMPLETE!) Where stories live. Discover now