Part 53

1K 81 16
                                    

Because i love my readers, saya update hari ni💖

-----

Sowon p.o.v

Aku sedang mengelap kaunter memandangkan pelanggan tidak ramai sekarang ini. Jennie sedang membru kopi yang dipesan pelanggan manakala para jejaka sedang sibuk didapur dan dan ada setengah dari mereka mengelap meja pelanggan.

Sedang aku asyik mengelap kaunter, telefonku bergetar. Aku mengeluarkannya dari kocek apron yang aku pakai. Ada panggilan dari tadika Seoyun. Kenapa pula? Takkanlah Seoyun buat hal pula? Tanpa berfikir banyak kali, aku mengangkat panggila itu.

"Yeoboseyeo?"

"Nae, Puan Baek. Ni saya, Cikgu Jeon. Guru kelas Oh Seoyun." kata si pemanggil. Aku angguk walaupun aku tahu orang dihujung talian takkan nampak.

"Kenapa call ye? Seoyun buat hal ke?" soalku. Peliklah. Tak pernah-pernah pihak tadikanya nak call aku alih-alih hari ni call pula. Suspicious okey?

"A—aniya..."

"Lepas tu?"

"Seo—Seoyun hilang..." jantung aku bagai terhenti. Bibirku bergetar.

"Wh—what?!" aku menyoal kuat. Beberapa pelanggang serta Jennie, Taehyung dan Jungkook yang berada berdekatan memandangku pelik.

"How come she's gone?! Takkan tak tahu dia kemana? Tandas dah cari? Belakang tadika? Padang? Jebal, tolong cari dia sampai jumpa." ucapku dengan nada kecewa dan takut. Siapa tak kecewa kalau orang yang diamanahkan untuk jaga anak sendiri buat sambil lewa saja? Lagipula, ibu mana tak rasa takut kalau anak dia hilang?!

"Maaf, puan. Kami dalam proses mencarinya sekarang ni. Kami tengah usahakan cari Seoyun disekitar sini. Sebab dia terus keluar dari tadika." ujar Cikgu Jeon. Aku melekapkan tangan pada dahi.

"Please find her as soon as possible. Saya datang sana sekejap lagi." kataku lalu talian diputuskan. Aki menongkat kepala pada kaunter. Jennie menghampiriku. Bahuku ditepuknya.

"Waegurae?" soalnya. Aku mengangkar kepala lalu menariknya dalam pelukan. Aku menangis perlahan.

"Seoyun... Seoyun hilang!" kataku. Esak tangisku makin menjadi.

"Mworago?! Seoyun hilang?! Macam mana boleh jadi ni?" soalnya. Aku menggeleng. Taehyung dan Jungkook menghampiri kami.

"Sowon-sshi, gwenchana?" soal Taehyung. Aku geleng.

"Aniya. Anak saya hilang..." ujarku lirih.

"A—anak?!" kata Jungkook. Seperti terkejut dengan kenyataanku. Taehyung pula hanya mendiamkan diri. Aku angguk perlahan.

"Ya, anak. Maaf Jungkook. Saya tak dapat nak terangkan lebih lanjut. Saya kena rush sekarang." kataku lalu menanggalkan apron merah jambu lalu disuakan kepada Jennie.

Aku berlari ke ruang belakang dan mengambil cardigan serta kunci keretaku. Panggilan dari pekerja lain aku tak ambil pusing. Aku berlari keluar dari kafe. Sebelum itu aku sempat berpesan pada Jennie untuk sampaikan beritaku kepada Boss Jin akan emergency leave aku.

Devilish Love | OSH (COMPLETE!) Where stories live. Discover now