BAB 15

20.9K 490 1
                                    

"kak, okey ke? sakit?" Aiman meletakkan belakang tapak tangannya di kepalaku. aku hanya menggeleng lemah.

"habistu akak senyap je ni kenapa?"

"tiada apa lah Man. akak letih je. banyak sangat kerja kat pejabat." aku mengurut perlahan kepala ku. 

Aiman memandang wajahku. keningnya dikerutkan. mulutnya disengetkan ke kiri dan ke kanan. kononnya nak tilik muka akulah tu. aku menampar wajahnya. dia menjerit kesakitan sambil memegang pipinya. padan muka!

"buruk lah muka kau macam tu. macam beruk"

Aiman mencebik

"ala kalau Aiman ni buruk itu maknanya akak pun buruk. akak kan kakak Aiman." dia memaut bahuku dan melentokkan kepalanya ke bahu ku.

"eee kau ni macam sotong lah!"

Aiman ketawa besar. dia mencubit pipiku kuat dan berlari meninggalkan aku. takut lah tu hahaha.

TIBA-TIBA. langit yang cerah bertukar mendung. guruh berdentum. kilat jelas kelihatan. aku lihat 3 orang sedang meluru kearah ku dengan tubuh yang berlumuran darah!. wajahnya koyak! ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

haih saya teringat cerita Train to Busan pulak tiba-tiba. seram gila zombie kejar-kejar, ramai pulak tu!! even ada sikit unsur komedi cerita tu tapi still seram bagi saya yang penakut ni hahaha. 

tak boleh lupa rupa zombie tu haih saya geraklu pape roger. meremang menulis sorang-sorang dalam bilik yang gelap gelita ni

#penakuttahadewa 


bos jadi suami?!Where stories live. Discover now