d u a s a t u

565 81 15
                                    

Entahlah Taehyung memiliki kuasa apa sehingga aku dengan mudahnya boleh terpujuk dengan rayuannya. Mahu dikatakan dia ada kuasa magis, lagilah mustahil dan serba kefantasian. Itu semua hanya wujud di dalam drama sahaja, tidak mungkin ada kuasa-kuasa demikian dalam realiti. Jadi, bagaimana aku boleh mengalah dengan mudah bila berhadapan dengan dia?

Urm. . .kenapa pandang saya begitu? Awak masih marahkan saya?” Dia menanya sambil menggaru batang hidung dan tersengih-sengih serupa beruk.

Aku mendengus perlahan. “Bagi saya alasan, kenapa saya boleh berhenti marahkan awak?”

Mendengarkan itu, matanya terus bergerak ke atas dan berlagak seolah-olah sedang berfikir. Mulutnya ternganga sedikit. “Sebab. . .saya bukan berniat jahat pun, niat saya baik mahu tolong awak. Dan satu lagi alasan, sebab saya terlalu comel untuk dimarahi.”

Psh,” Aku menggulingkan bebola mata ke atas tanda menyampah. Tangannya yang masih memegang lengan aku, aku tepis dan menjarakkan diri dari dia. “Menyampah saya dengar, tahu tidak?”

Hehehe yang penting awak tersenyum.”

Sejak bila pula aku senyum in— oh tak guna.

Aku terus palingkan muka dari pandang dia, pipi aku rasa membahang sebab malu. “Tiada mengenanya saya senyum atau tidak. Dan awak, jangan mahu menukar topik boleh? Bukan ini isu yang saya marahkan.”

Taehyung lantas mengunci pintu, lalu bersandar pada dinding sambil memeluk tubuh. “Baiklah, saya akan serius bermula sekarang. Dan saya serius bila saya cakap, awak harus tetap bekerja di sini. Muktamad, tiada bantahan.”

Aku mula berasa aneh dan cuak, melihatkan keseriusan wajahnya itu. Tetapi sebaiknya airmuka aku kawal supaya tidak terlalu ketara. “Kalau saya tetap mahu berhenti, apa yang awak mahu lakukan?”

“Jadi kita berdua akan tetap terkurung di dalam bilik ini sampai awak berhenti kata tidak.”

Mata aku membuntang mendengarnya. “A-apa ini. . .itu hak sayalah mahu berhenti atau tidak. Kenapa pula awak paksa saya begini?”

“Bla bla bla bla,” Dia membebel sambil menekup kedua belah telinganya. “Aku tak dengar apa-apa.”

Aku menjadi sebal dan geram dalam yang sama dengan perangainya yang keanak-anakkan itu. Mahu sahaja aku mensekeh kepalanya itu jika bukan kerana dia adalah majikan aku. Geramnya!

Fine! Saya takkan berhenti kerja, puas hati?” Nada suara aku sedikit tinggi lalu aku mendengus dengan kasar. Aku hampiri dia dan kunci dalam tangannya aku rampas. “Ke tepilah saya mahu keluar.”

Sebaik sahaja kunci pintu terbuka, aku memulas tombol dan bersedia untuk keluar. Tetapi Taehyung, sungguh degil. Dia menahan aku sekali lagi, tak guna!

“Apa lagi?!”

“Awak nampak comel bila marah, Shin.”

[DIBUKUKAN] An Endless Love ✔Where stories live. Discover now