l i m a t u j u h

418 60 3
                                    

taehyungilysm ❤

*****
    
      
Taehyung berjalan masuk ke dalam banglo mewah itu setelah mendapat izin dari tuan rumahnya. Dari kejauhan lagi dia dapat melihat seorang lelaki berumur lewat 40-an sedang bersantai di ruang tamu rumah itu. Sengihan sinis meluncur keluar dari celahan mulut Kim Taehyung, tiba-tiba dia berasa geram tanpa sebab.

Setiba di hadapan lelaki itu, pembantu rumah yang mengiring Taehyung tadi menunduk hormat sebelum bercakap. “Tuan Goo, ada tetamu tuan.”

Taehyung dilihatnya atas ke bawah, sebelum dia memberikan isyarat pada pembantu rumahnya untuk beredar. Lelaki itu tersenyum sumbing. “Silakan duduk, orang muda. Apa yang membawa kau ke mari?”

Mendengarkan itu, Taehyung tersenyum nipis. Dia mengambil tempat berhadapan dengan lelaki bernama Tuan Goo itu. Kaki dia silangkan selagaknya orang korporat, yang langsung membuat Tuan Goo terbeliak sedikit.

“Aku datang untuk langsaikan hutang Puan Han,” Ucap Taehyung senafas. Seketika kemudian dia seperti teringatkan sesuatu. “Dan lagi satu, aku teringin mahu membuat perjanjian perniagaan dengan kau.”

Kata-kata berani Taehyung itu membuat Tuan Goo ketawa besar. Kerana baginya Taehyung hanya bercakap kosong, berdasarkan pengamatkannya Taehyung hanyalah sekadar orang biasa sahaja. Pakaiannya sahaja tidak formal. Dia memandang rendah terhadap Taehyung.

“Orang muda, memang selalu bercakap besar tetapi kosong,” Balas Tuan Goo sebelum mencicipi minuman yang tersedia. “Perjanjian perniagaan apa yang kau mahu laksanakan ini, huh?”

“Aku mahu beli perniagaan kau, Goo Sijin,” Taehyung terus pada isi perbualan, Tuan Goo langsung ternganga. Melihatkan reaksi pasif Tuan Goo, dia terus tertawa halus. “Bagaimana, kau mahu? Aku berani taruhkan harga tinggi untuk itu. Kalau kau bersetuju aku akan terus hubungi pembantu aku untuk sediakan segala dokumen yang perlu. Ataukah, apa kata kau sendiri yang datang ke pejabat aku nanti, iya?” Sambung Taehyung sebelum meletakkan sekeping kad ke atas meja.

Tuan Goo hanya membisu semenjak tadi. Terdiam dia akibat tembakan sarkastik dari Taehyung. Nampaknya jangkaannya meleset jauh, silap dia meneka siapa Kim Taehyung yang sebenarnya.

“Oh iya, hampir terlupa,” Taehyung mengeluarkan buku ceknya sebelum menulis sejumlah wang. Lalu cek itu diselitkan bersama kad yang dia berikan tadi. “Harapnya jumlah itu mencukupi untuk hutang-hutang Puan Han.”

Mata Tuan Goo melihat nama yang tertera pada kad tersebut, Kim Taehyung, Kim's Holding. Lantas dia teringat sesuatu, lelaki muda di hadapannya ini adalah lelaki yang sama dengan lelaki yang dilihatnya tempoh hari di perkarangan rumah Puan Han. Goo Sijin tersenyum senget.

“Mesti kerana gadis Shin Jung itu kan? Kenapa, apa dia cinta hati kau. .atau kau lakukan semua ini untuk dapatkan hati dia, huh?”

Taehyung diam, menahan perasaan geramnya. Siapa sahaja tidak akan berasa sedemikian apabila ada orang lain menginginkan sesuatu yang miliknya? Dia bingkas berdiri sambil berdehem kecil. “Iya, semua ini disebabkan oleh dia. Kerana dia lebih dari semua itu. .dia, isteri aku. Dan aku sanggup gadaikan apa sahaja demi dia.”

Sekali lagi Goo Sijin terkelu lidah. Senyap.

Taehyung mendengus. “Kalau tidak ada apa-apa lagi pertanyaan lagi, sebaiknya aku balik sahaja. Tunggu panggilan dari pembantu aku seminggu dari sekarang. Dan mungkin, kita akan minum bersama kemudian, iya?” Ucap Taehyung bersahaja sebelum membuka langkah keluar.

Goo Sijin termangu dengan kelancaran minda orang muda seperti Taehyung. Matanya masih lagi merenung kad dan sehelai cek tadi. Wah, hanya wah.

*****

[DIBUKUKAN] An Endless Love ✔Where stories live. Discover now