CHAPTER 1

7.6K 340 9
                                    

[ my big family]

Usai mandi aku lantas duduk bertapa dihadapan cermin biasalah yeoja kan tak sah kalau tak melaram so..aku adalh salah satu yeoja yang suka melaram tapi tak adalah over sangat just tepek makeup yang simple gincu warna pink dan sedikit bedak itulah medium makeup yang aku suka..
owh ye lupa nak intro..
'Namaku song ji hyo..aku berusia 19 tahun..dan aku ni seorang yeoja yang sangat swag dan simple..feminin is not my style..aku sangat riuh bila dengan familylah tapi kalau dekat luar sorrylah aku memang yeoja yang tak banyak bunyi..tapi kalau bab kacau orang that's my job..'
Aku lantas mengoleskan secalit gincu berwarna pink pemberian oppa kesayanganku..iaitu...
Bunyi ketukan dipintu yang bertalu-talu membuatkan gincu yang sedang digunakan ji hyo terpalit dan tersasar dari bibirnya.dia lantas menghentak gincu di atas meja..dibuka pintu yang belum berhenti dari diketuk manusia yang tak reti bahasa korea diluar.

"Kenapa tak ketuk pakai tekul besi je"sindirku sambil itu tanganku mengelap gincu yang mengotori pipiku..ku kerling oppa ku yang sedang memeluk tubuhnya yang berotot tu..fikir aku takut?
"Daripada oppa ketuk pintu ni guna tekul besi baik oppa ketuk kepala ji hyo..ni kenapa tak turun lagi "bebel jongkook..ha..nilah oppa yang aku maksudkan tadi jong kook..habitnya membebellah macam yang dia buat sekarang ni..so aku dah terbiasa..rasa nak demam kalau oppa aku ni tak membebel sehari pada adik perempuan satu-satunya dalam keluarga ni.
"Nak turunlah ni..oppa tu kacau ji hyo tengah berdandan..habis gincu ji hyo"jawabku..sebenarnya lain yang aku nak cakap lain yang keluar yelah cakap dengan oppa aku sorang ni kena tapis ayat sebelum keluar kalau tak alamat lebamlah kepala aku dilukunya.
"Dah..cepat turun,breakfast dan lepas tu pergi dekat cafe tak da siapa jaga"arah jong kook.
"Kwang soo mana?"soal ku..bertanya tentang adik lelaki ku..selalunya rutin harian Kwang soo adalah kejutkannya dari tidur.
"Kwang soo pergi music bank untuk..."belum habis jong kook menghabiskan kata aku memintas.
"Owh lupa pulak..oklah oppa ji hyo nak siap ni..anyeong"..pap pintu ditutup walaupun oppa ku belum habis cakap.

"Bertuah punya budak aku belum habis cakap lagi dia tutup pintu pulak"jong kook membebel lagi dan lagi..sememangnya itulah perangai ji hyo tak suka dengar orang bercakap sampai habis..ada saja alasannya nak memotong..nak cakap kecik lagi dah 19 tahun boleh botak hari-hari layan si adik..yang perangai entah apa-apa..tapi tak pe dia dah lali lagi pun ji hyo satu-satunya adik perempuan yang dia ada.jong kook turun menyertai adik-beradiknya yang lain.

'Ha..tu baru satu belum jumpa oppa ku yang lain..kami ni membesar tanpa kasih sayang seorang mama..mamaku meninggal ketika melahirkan Kwang soo..jadi kami dibesarkan oleh haraboji suk jin dan appaku jae suk..walaupun mama sudah lama pergi kami tak pernah rasa kekurangan kasih sayang..kami sentiasa bersatu walaupun masing-masing sudah ada kehidupan sendiri..seronokkan cerita aku...apa-apa pun aku sayang family aku'
aku tersenyum melihat pantulan diriku dicermin dress longar berwarna biru bercorak bunga kecil separas lutut membuatkan penampilan ku tampak sempurna..rambut ku yang berwarna hitam diikat satu..setelah yakin dengan penampilanku..aku turun sebelum oppa jong kook datang menyambung bebelannya.

Di ruangan dapur kelihatan oppa gary,oppa haha haraboji suk jin,oppa jong kook dan juga appa jaesuk sedang elok menantinya dimeja makan.
Aku lantas duduk disebelah oppa haha...
'Oppa haha..ni jarang nak tengok mukanya dekat rumah yelah kerja sebagai pembaca berita buat jadual oppa ku ni sentiasa padat..kalau jumpa pun hujung minggu macam nilah..kalau tak jangan harap..oppa ku ini kepala masuk air juga sama macam aku..kadang-kadang aku sendiri pening siapa yang lebih tua dia ke aku sebab perangai dia tak ubah macam Kwang soo atau pun lebih parah lagi...'
Oppa gary menghulurkan aku segelas susu..aku meneguk dengan sekali tegukan je habis..lepas tu aku mengunyah roti Bakar yang dihulur appaku.
"Makan tu pelan-pelanlah kenapa gelojoh sangat"marah oppa gary sambil mengelap cebisan jem yang mengenai pipiku..
'Oppa gary...dengan oppa ku inilah aku mengadu segala hal yang buat aku sedih sebab dia sangat prihatin tak macam oppa-oppaku yang lain..kalau aku sedih ke..risau ke aku akan cari oppaku yang ini..tengok muka dia je dah buat aku tenang..'
Malas berbasah basi aku lantas mencapai kotak hadiah yang aku bungkus semalam untuk hiasan cafe keluarga kami..dan aku segera bergegas keluar dah pukul 7 sepatutnya pukul 6 dia dah sampai cafe...

Aku berlari masuk ke garaj..kelihatan garaj penuh dengan kereta-kereta oppa-oppaku dan kereta ku nun jauh ke dalam..so..aku lantas mencapai basikal dan mengayuh selaju mungkin...
Kwang soo yang berada di gate langsung tidak ku pandang..
"Noona..yah!pekak punya Noona"bebel kwang soo..sakit tekak dia menjerit memanggil noonnya itu selian blur noonanya itu juga pekak..atau sengaja buat-buat tak dengar...
Aku mengeluh kertas setebal alam ku pikul..aku baru saja balik dari mengatur jadual untuk ji hyo ingatkan nak bincang dengan noonanya itu tentang jadual dia yang padat ni..tapi melihatkan noonanya itu tergesa-gesa dibatalkan saja hasratnya malam nanti baru dia bincang dengan noonanya itu.
Setibanya aku dimuka pintu kelihatan hyung jong kook sedang mencekak pinggang memandang jalan raya.
"Noona kau dah pergi ke?"soal jong kook.
"Baru je pergi"jawabku..
"Naik apa?"
"Basikal.."jawab Kwang soo ringkas kemudiannya dia terus masuk ke dalam rumah.
'Apa ke gila si ji hyo ni...kereta sebesar alam tak nak bawak buat datok dekat garaj dah berhabuk kereta lamborghini nya itu...kalau kedai dekat tak pe jauh kut'monolog jong kook dlam hati...

"The very first stage i stood under the name rapper d.i.a
I revisit how we felt about my first stage 3 years ago
Still I'm nothing different from a rural Daegu rapper but
I wrote the word "pro" on top of "amateur"
While rapping and dancing on the stage I wanted so badly
I feel yet alive, the tiresome trip to work and back home
I can withstand such troubles because my people are watching me
Because even if my body hurts, the cheers come rolling in
Before and after debut difference lies on the boundary between idol and rapper
Living on, my notebook's still filled with rhymes
In the waiting room and between performances I hold a pen and write the lyrics
This is how I am, did something about me change before your eyes?I'm still the same
I changed, you say? (what?) Go and tell them
Without change I keep my essence I'm still rappergirl
Unchanging since 3 years ago I rap and sing I'm out"

Sambil mengayuh basikal song ji hyo rap..rap yang asalnya dinyanyikan suga bts..diubah sesuka hatinya..itulah dia..dia lebih suka rap dari menyanyi..ramai orang cakap yang rap dia Bagus..
Song ji hyo tersenyum..namun aganan ji hyo tergangu apabila ada sebuah kereta hitam yang laju selisih dengannya sambil menghadiahkan percikan lumpur yang terdapat dijalan raya..
Kereta hitam itu berhenti ingatkan nak tolong rupanya dengan angkuh membaling segulung wang kertas tanpa kata maaf kereta itu meluncur laju...
Song ji hyo tergamam habis bajunya terkena percikan lumpur.
"Woi...ha..ni yang aku geram ni..bukan nak cakp sorry ke apa dia blah macam tu je...panas betul hati aku..haish..tak ada kesedaran sivik langsung..kau ingat baju aku ni murah.."bebel song ji hyo...
Tengok kereta macam kereta yang selalu idol guna kalau betullah ada idol dekat dalam tu kompem aku jadi hater tegar dia..
Song ji hyo menjelirkan lidahnya pada kereta yang sudah hilang dari pandangan.kemudiannya dia menyambung perjalanannya dengan berbakul-bakul sumpahan kepada kereta yang perdajalnya tadi.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now