CHAPTER 7

3.4K 250 1
                                    


[jealous ver sehun]
Moment yang tadinya penuh dengan moment indah antara rapper d.i.a dan oh sehun kini tidak lagi bagi sehun hatinya terbakar jiwanya merintih perkataan 'mama' yang keluar dari mulut si kenit eunji membuatkan hati sehun sakit..dan melihatkan kemesraan mereka berdua membuatkan tekaannya tepat yang rapper d.i.a sudah pun berpunya dan mempunyai seorang anak.tanpa sedar dia mengeluh tapi bukan perlahan ia dapat didengari oleh rapper d.i.a yang sedang ralit melayan eunji yang petah menceritakan itu dan ini...yelah hampir dua minggu di jerman mengikut papanya jadi banyaklah cerita yang ingin diceritakan si petah eunji..walaupun baru berusia 5 tahun dia sudah pandai mengomel itu dan ini macam dia sewaktu kecil.
Yang bezanya dia lagi nakal dari eunji..
"Eh..lupa pulak..eunji sayang ni uncle sehun..kiss pipi dia sayang"dlam ralit melayan eunji dia jadi lupa tentang kehadiran seniornya itu.

Oh sehun kelihatan tersentak apabila pipinya dicium eunji...tiba-tiba terkeluar pula naluri kebapaannya..yelah dalam usiannya yang dah meningkat 22 tahun ia umur yang sangat sesuai untuk dia rasai perasaan sebegitu..nampak tak dia seorang yang penyayang..
Selepas mencium sehun eunji ralit duduk diribaan sehun cepat betul eunji mesra dengan sehun jarang si kenit ni mesra dengan orang...
"Comel anak awak "walaupun sakit hati untuk menuturkan ayat itu tapi itu je yang terkeluar dari mulut payaunya itu..dia nak buat apa?tak kan dia nak cakap how dare you dia i punyailah bermatian-matian suka dekat awak..rupa-rupanya awak dah kawin?agaknya apalah reaksi rapper d.i.a kompen dia dicop overfan..
"Eh!eunji ni bukan anak sayalah.."jawab ji hyo ringkas...
"Eh!habis eunji panggil awak mama?"sehun masih tidak berpuas hati dengan jawapan balas rapper d.i.a.
Rapper d.i.a tersenyum dan memandang eunji yang sedang ralit bermain dengan rantai yang dipakai sehun..sejak eunji lahir lagi dia dah menganggap yang eunji itu anaknya.
"Eunji ni anak oppa saya..mama dia meninggal masih lahirkan eunji..so sejak dia lahir lagi eunji ni memang panggil saya mama..kadang-kadang je dia panggil saya mama dia"jelas ji hyo entah kenapa dia perlu jelaskan pada sehun memandangkan muka sehun macam tak kesah je..ke aku yang melebih..

Memang di depan rapper d.i.a  mukanya beriak biasa tapi dalam hati dia melonjak bahagia...rasanya malam ni macam nak belanja hyung-hyungnya itu makan dikedai yang paling mahal..habis duitnya tak pe...
tanpa sedar mulutnya mengukir senyuman..dia memandang eunji lama...Bagus betul rapper d.i.a ada sifat keibuan yang tinggi..dan kalaulah dia bawak rapper d.i.a jumpa dengan ommanya kompem ommanya berkenan...bukan sebab dia minat rapper d.i.a,dia saja je cari kebaikan rapper d.i.a..tetapi itu memang sifatnya...dia lain dari yeoja lain dia tak murah macam yeoja-yeoja yang dia  pernah kenal sebelum ini..kalau yeoja lain mesti mengedik memulakan segalanya tapi tidak rapper d.i.a..dia pula yang menurunkan egonya semata-mata nak berbual dengan rapper d.i.a..dia masih  ingat lagi tahun lepas rapper d.i.a menolak pelawaan ceo mereka untuk celebrate kemenangan exo di club malam..dengan alasan dia tak biasa pergi ketempat sebegitu..bagi orang lain rapper d.i.a seorang yang kolot tapi bagi dia..rapper d.i.a yeoja terakhir korea...sangat simple dan tak terlalu mengikut peredaran zaman...sememangnya itulah ciri-ciri yang dicari selama ini.

Renungan mata sehun membuatkan hati song ji hyo berdegup laju  entah kenapa dia rasakan yang dia suka dengan cara layanan sehun ketika mereka bertemu di fanmeeting tadi..dia dapat rasa yang ketika itu sehun dah keluarkan perangai sebenarnya bukan macam sekarang bibirnya sehun sentiasa terukir dengan senyuman.dia lebih suka sehun yang ego nampak comel dan nampak sisi matangnya dari segi rupalah tapi perangai persis perwatakan anak-anak kecil rasanya kalah eunji yelah maknae dalam exo..serba sedikit dia tahu perangai sehun...egonya itu yang buat dia rasa sehun ni special..dia tak suka melemparkan senyuman sesuka hati tanpa sebab.
"Owh ingatkan anak awak..terkejut juga saya..setahu saya awak belum kawin kan?"soal sehun.
"Perjalanan saya masih jauh dalam industri muzik korea ni..buat masa sekarang kawin masih belum ada dalam kepala saya.."jawab ji hyo jujur..yelah umurnya baru 19 tahun tak kan nak kawin masak pun tak pandai lagi, biskut retilah tak kan dia nak suap mulut suaminya dengan biskut..satu dua hari boleh lah kalau hari-hari mahu tak angin encik suami.
sehun mengangguk perlahan so..sekarang dia boleh pasang stategi untuk pikay rapper d.i.a memandang rapper d.i.a masih solo.
"Awak solo lagi?"soal sehun.
"Taklah saya dah buat album"seloroh ji hyo...dan itu mengundang ketawa sehun...
"Pandai awak buat lawak.."sehun senyum sambil memandang rapper d.i.a namun getaran yang datang dari saku kocek seluarnya membuatkan dia sedikit tersentak..lantas diserahkan eunji pada rapper d.i.a dia menjarakkan diri untuk menjawab panggilan dari suho hyung...
Skrin disentuh dan iphonenya dilekap ketelinganya.
"Yah!maknae kau dekat mana sekarang?"jeritan padu dari sang leader membuatkan sehun menjauhkan sedikit iPhone dari telinganya lama-lama macam ni kanser telinga jadinya.
"Sehun dekat sm ni.."jawab sehun sambil matanya memandang rapper d.i.a yang sedang bermain dengan eunji.
"Kau jangan nak tipu, hyung semua ada dekat bilik latihan batang hidung kau tak ada pun..ke kau ni halimunan..kau tahu tak dah 1 jam hyung semua tunggu kau.Aish"bla-bla dan bermulalah bebelan rakyat dia tu mengalahkan ommanya...
"Kau datang bilik latihan sekarang sebelum aku cari kau"ugut suho pada si maknae.
"Yelah omma..."jawab sehun malas..tanpa menunggu balasan dari suho dia menamatkan panggilan..dan mendekati rapper d.i.a

"Sorry i got to go..em..by the way...apa yang saya ajar tadi bukan free tau"
"Bwo..??lah ingatkan free"jawab ji hyo.
"Mana ada benda free dalam dunia ni...so..sebagai gantinya jom date dengan saya"sehun senyum melihat reaksi kalut rapper d.i.a.
"Err.....saya..."ji hyo hilang kata-kata kelihatan sehun serius.
"I'm serius rapper d.i.a date dengan saya untuk satu hari..just one day...bersiap sedia ye...anyeong dia-shi"sehun mengenyitkan matanya dan berlalu pergi meninggalkan rapper d.i.a
"Ah!bala.."ji hyo mengomel isu rumor dating dia dengan juga bts masih belum reda ni datang pula rumor baru tentang dia dengan sehun.otteko...??omma,appa,oppa help me please..

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now