CHAPTER 24

2.6K 197 6
                                    


[It's hurt]

Song ji hyo menghempas badanya diatas katil bersaiz queen.. Dikerling patung panda yang diberi chingunya ketika dibangku sekolah menengah.. Entah kenapa tiba-tiba terbit pula rasa rindu pada sipemberi anak patung panda ni.. Apa khabar agaknya dia di china adakah baik-baik saja..

Song ji hyo bangun dan mengambil kotak yang disimpan di bawah katil.. Kotak hitam berstiker panda dibuka maka berterbanganlah debu-debunya yang buat hidung ji hyo berair..
Itu bermakna sudah lama kotak itu tidak dibuka.
Ji hyo mengeluarkan isi-isi dalam kotak itu.. Dari album, t-shirt, snapback dan akhir sekali sehelai kertas ikrar janji persahabatan mereka..
Hampir 3 tahun dia tidak bertemu muka dengan chingunya itu, maklumlah dah ada life sendiri dekat china mana mahu Ingat chingunya ini..

Diambil sekeping gambar ketika mereka sama-sama dibangku sekolah menengah diwaktu itu chingunya itu adalah senior kesayangannya, disekolah mereka sentiasa bersama macam belangkas walaupun berlainan kelas..
Namja yang mempunyai lingkaran hitam dibawah matanya kelihatan macam kebudak-budakkan walaupun pada hakikatnya dia senior.. Sering dibuli dan dialah yang akan jadi pelindungnya..
Kenangan ketika dibangku sekolah terlakar kembali dalam kotak fikirannya hilang sekejap masalah yang menyakitkan otaknya saat ini.. Kalaulah chingunya itu ada disini sudah pasti dia akan buat lawak bodoh atau pun lawak yang tak menjadi setidaknya boleh menerbitkan senyumannya.

Song ji hyo tersenyum sambil gambar dilekapkan kedadanya dia tertidur dengan rasa rindu yang teramat sangat..

[Sm:last day monster dance practice]
Hari ini merupakan hari terakhir dia berlatih bersama exo kerana lagi dua hari mama award akan berlangsung di hong kong.. Dan ini bermakna hari ini merupakan hari terakhir dia dapat tengok muka sehun depan-depan walaupun dia yakin yang selepas ini hubungan mereka akan terasa janggal dan dia sendiri kalau boleh tak mahu tunjukkan muka depan sehun kalau ianya buat hatinya sakit sama macam hati sehun yang sakit.. Dia tak sanggup nak tengok muka sehun yang penuh dengan pengharapan dia tak sanggup..

Ji hyo menundukkan sedikit badannya tanda hormat pada ahli fx yang bertembung dengannya entah kenapa masa yang diambil untuk sampai ke bilik latihan exo terasa amat lambat adakah dia yang lembab atau hatinya tidak mahu dia menjejakkan kaki ke situ.. Entahlah..

Perlahan ji hyo menolak pintu bilik latihan dari luar dia sudah dapat mendengar lagu monster dari exo berkumandang diruangan bilik latihan tanda dia terlambat..
Muka pertama yang dia nampak adalah sehun yang ketika itu sedang memandangnya dan cepat-cepat memandang tempat lain.. Bohonglah kalau dia tak terasa dengan perbuatan sehun tapi apa dia boleh buat kalau itulah caranya sehun mahu move on.. Sejujurnya dia tak suka suasana janggal antara mereka kerana itu menyumbang ketidak selesaannya..
Memandangkan saat ini kesemua mata ahli exo sedang melihatnya dia segera meletak beg sandangnya ditepi.. Jaket yang dipakai dibuka dan diletakkan ditepi.. Rambutnya diikat.. Selepas itu dia mengambil posisi disebelah sehun..
Terasa yang sehun menjarakkan sedikit tubuhnya dari tersentuh tubuhnya..

Lagu exo monster kembali terpasang dan latihan dimulakan.. Dan 2 minit kemudian suho menghentikan tarian mereka.. Mesti ada yang buat silap tapi itu bukan dirinya kerana dia betul-betul sudah menghafal step tarian monster.
"Sehun yah! Wae.. Asyik silap je dah kenapa macamlah sehun baru berlatih hari ini.. Apa yang tak kena dengan sehun ni cuba cerita.. Sehun tak sihat ke? "Soal suho prihatin mula mengendurkan suaranya..
Sehun mengangkat tangannya tanda ok snapback yang dipakainya dibuka dan dipakai kembali saat ini dia langsung tak boleh fokus dengan latihan mereka kerana disebelahnya adalah seorang yeoja yang menolak cintanya..
Ji hyo mengerling sehun disebelahnya yang sedang meneguk air dari botol mineral dengan rakus.
Lay mendekati sehun diurut lembut bahu si maknae.. Dia seorang je tahu masalah sehun jadi dia rasa sangat kasihan pada si maknae..

Latihan diteruskan dan tiba part dimana ji hyo perlu rap namun kakinya terlanggar kaki d.o ketika dimahu melompat namun cepat-cepat tubuhnya disambut oleh seseorang..
"Sehun"panggil ji hyo perlahan dipandang muka sehun yang beriak kosong..
Sehun melepaskan tubuh rapper d.i.a dan kembali menyambung latihan setelah pasti yang rapper d.i.a okay.. Perilaku si maknae membuatkan ahli exo yang mula binggung pelik melihat si maknae melayan biasnya dengan dingin nak-nak baekhyun sikap ingin tahunya meluap-luap.

Ji hyo masih merenung sehun yang sedang membetulkan posisinya.. Hatinya sakit hampir-hampir saja air matnya jatuh namun apabila mendengar suara suho mengarahkan mereka untuk balik ke posisi ji hyo akur..
Latihan diteruskan hampir 3 jam..
Dan tamat ketika masing-masing mahu mengalas perut.. Kesemua ahli exo sudah pun keluar kecuali dia dan sehun yang sedang duduk disofa..
Ji hyo menjinjit beg sandangnya dan mencapai tombol pintu namun tubuhnya ditarik.. Dan ji hyo berada dalam pelukan sehun..
Beg dan jaket yang dipegang terlepas dari tangannya..
"Saya tarik balik kata-kata saya semalam.. Saya dah cuba nak lupakan awak tapi tak boleh"
Ji hyo cuba melepaskan pelukan sehun namun sehun mengemaskan pelukannya.
"You can't take back what you said oh sehun"dengan sekali tolakan pelukan mereka terlepas..
Sehun memandang muka rapper d.i.a
"I'm so tired of pretending i'm not falling for you but... "Ji hyo terjeda cuba mengawal getaran suaranya.
"I'm so sorry we had the right love at a wrong time"
Sehun terduduk melihat rapper d.i.a pergi... Tanpa menoleh hatinya sakit lagi dan lagi..
Kata-kata rapper d.i.a terus-terusan mengganggu fikirannya...
"Argh... Wae. Wae... "Jeritan sehun dapat didengari ji hyo yang berada dibalik dinding.. Ji hyo juga turut menangis.. Nampaknya dia yang perlu jauhkan dirinya dari sehun supaya namja itu tidak terus bersedih.
"Tanpa awak sedar kita terhalang oleh dinding lutsinar yang tiada siapa mampu nampak tapi saya dapat rasainya.. Kalaulah awak tahu siapa saya disebalik topeng ini.. Saya yakin cinta awak akan bertukar jadi benci..."
Ji hyo terus menghayun langkah kaki ke cafe sm meninggalkan sehun sendiri dibilik latihan.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now