CHAPTER 29

2.4K 189 5
                                    


[hanya sehun yang tahu]

Ji hyo menolak pintu cafe tersengol wajah jong ki yang kelihatan risau..
Nampak je mukanya terus si jing ki menelek tubuhnya..
"Yah! Jong ki ni dah kenapa? "Soal ku.. Aku kembali menyambung tugasanku mengelap meja yang tergendala tadi.
"Tak adalah tadi jong ki nampak ada lembaga hitam tarik noona betul ke noona ok? "Soal jong ki sekali lagi ingin menyentuh tubuh ji hyo namun ji hyo dengan pantas mengetuk kepala jong ki.
"Noona tak ada apa-apa la.. Lembaga tu kawan noona"jelasku ada ke patut sama kan sehun dengan lembaga hitam.
"Owh ingatkan nak culik noona nasib baik jong ki tak call hyung jong kook"jawab jong ki yelah tiba-tiba ada orang datang berpakaian hitam menarik tangan noonanya mahu tak risau buat kena culik tak dia ke juga yang susah nanti.
"Jangan pandai-pandai ea call jong kook dahlah pergi sambung kerja tu kek red velvet yang noona dah hias letak dekat depan.. "Arahku sambil menolak tubuh jong ki ke dapur..

Setelah pasti jong ki sudah membuat apa yang diarahnya aku duduk sambil tanganku menyeluk saku apron mengambil iPhone..
Kerusi ditarik app line ku buka aku segera mencari coversation ku dengan si tao.. Mamat panda tu balik ke china macam tu je sedar-sedar je dah lesap kurang asam betul..

-tao kau busy tak?
Ji hyo

5 minit kemudian nada mesej berbunyi tanda tao sudah pun membalas mesejnya..

-boleh tahanlah wae?
Tao

Jariku pantas menaip
-em.. Baru nak ajak berborak aku nak cerita pasal si sehun
Ji hyo

10 minit kemudian barulah tao membalas

-sekarang ni aku busy gila sekejap lagi nak masuk studio mian.. Nanti malam aku call kau janji..
Tao

-janji ea.. Aku tunggu..
Ji hyo

-arreso anyeong ji hyo-shi
Tao

Conversation ku bersama tao tamat disitu.. Baru je nak cerita pasal sehun tapi chingunya itu sibuk pula.. Ji hyo hanya merenung iPhone sambil fikirannya melayang memikirkan apa agenda sehun sebenarnya ye.. Kenapa aku rasa tak sedap hati..

Aku mengeluh bila duduk tanpa berbuat apa-apa mulalah fikiranku melayang mengenangkan kata-kata sehun sewaktu di mama award.. Betul ke secepat itu sehun sudah dapat penganti dan betul ke secepat ini hati ku berubah mana pergi ikrar janji setia ku terhadap woo bin.. Namja pertama yang aku cintai.. aku masih cintakan woo bin walaupun aku tahu woo bin tiada lagi di dunia ini tapi aku dapat rasa yang cinta woo bin sentiasa berlegar di dunia ini..

Mata dipejam cuba mengingat kembali memory lama yang tak pernah luput dalam kotak fikirannya..

Dari jauh aku lihat woo bin sedang duduk membelakangiku kotak hadiah yang dibawa disebunyikan dibelakang..
Perlahan-lahan aku menutup mata woo bin..
"Cuba teka siapa? "Soal ku sambil tangan sebelahku masih memegang kotak hadiah sebelah lagi menutup mata woo bin.. Woo bin menarik tanganku.. Supaya duduk disebelahnya..
Woo bin merenung anak mataku dan itu membuatkan aku sedikit malu lantas ku alihkan pandanganku ke pantai haeundae..
Seketika kemudian woo bin menayang sapu tangan berwarna hitam dihadapan mataku..
"Ambillah happy anniversary jagi"woo bin tersenyum sambil kedudukkan mafla yamg dililit dileher dibetulkan mukanya kelihatan pucat aku tahu dia sedang sakit tapi demi menyambut hari special kami dia sanggup datang..
"Oppa kalau oppa tak sihat kita balik jelah ji hyo takutlah jadi apa-apa dekat oppa"aku melontarkan kerisauan ku yelah penyakit kronik yang di hidapi woo bin menaruhkan nyawanya sendiri..
Woo bin tersengih bibirnya kelihatan pucat dia terbatuk-batuk kecil lantas tangannya yang sejuk diletakkan di kedua belah pipiku..
"It'okay selagi oppa dapat tengok senyuman ji hyo.. "Jawab woo bin.
Aku tersenyum setitis air mataku jatuh bila melihatkan ketabahan woo bin dalam melawan penyakitnya.. Sapu tangan yang diberi woo bin ku gunakan untuk mengelap air mataku..
"Oppa ni hadiah untuk oppa"ku hulurkan kotak hadiah yang kubalut kemas.. Huluranku disambut
Kotak ku yang divalut tadi dengan penuh cermat dibuka woo bin..

Woo bin ketawa melihat hadiahku..
"Anak patung..? "Soal woo bin
"Aar namanya pinku"jawabku sebenarnya itu anak patung kesayanganku.. Disebabkan ini anak patung kesayanganku aku sanggup bagi dekat woo bin supaya dia tahu yang aku lebih sayangkan dia daripada pinku..
"Kenapa namanya pinku? "Soalnya lagi sambil bermain dengan pinku
"Sebab dia warna pink.. Janji taw oppa jaga pinku ni macam oppa jaga hati oppa untuk ji hyo.. Oppa.. "Panggil ku tangan ku kubiarkan dalam genggamannya sambil itu kami sama-sama melihat pantai haeundae yang kelihatan berkilat pada waktu malam..
"Yep... "
"Kenapa oppa bagi hadiah sapu tangan"soalku sambil sapu tangan yang diberi woo bin kugenggam kemas.
"Sebab bila ji hyo sedih sapu tangan itu akan jadi penganti oppa bila oppa tak ada nanti.. "Jawapn woo bin sudah cukup buat aku menangis sambil meraung tubuhku di masukkan dalam dakapannya.. Di dadanya aku menangis semahunya.. Aku tak nak dengar perkataan merepek yang sering kali woo bin ucapan sejak akhir-akhir ini..
"Ji hyo bila ji hyo bertemu dengan dengan orang yang tiba-tiba meninggalkan hidup ji hyo.. Berterima kasihlah pada dia. Kerana dia telah mencipta sebahagian dari kenangan ji hyo.. Begitu juga dengan oppa.. Satu hari nanti oppa hanya akan jadi sebahagian dari kenangan ji hyo dan ketika itu ji hyo akan berterima kasih pada oppa.. "Antara dengar dan tidak woo bin bersuara air mata dipipinya dibiarkan entah kenapa hatinya semakin hari semakin mati bila melihatkan kesedihan ji hyo dia tahu hayatnya tidak lama sebab itu dia harap ji hyo tidak terlalu bersedih jika suatu hari nanti dia pergi meninggalkan kekasih hatinya..

Ji hyo membuka matanya dan latar belakang pantai haeundae bertukar ke latar belakang cafe miracle.. Dia tersenyum..
"You will never know the value of a moment until it becomes a memory.. Make the most of the moment because you never know what you have until it's gone"bisik ji hyo perlahan...

"And not everyone is meant to be in your future. Some people are just passing through to teach you a lessons in life.. Noona"jong ki mengusap bahu majikannya dia tahu yang majikannya itu terkenangkn woo bin.

"Past is past.. Wake up noona"sambung jong ki..
Ji hyo memegang tangan jong ki dia tersenyum..

Lay membuka pintu kereta sehun dan dikerling sehun yang ketika ini sedang termenung tak tahu sejak bila yang dia tahu ada seorang staff memberitahunya yang sehun asyik termenung di dalam kereta yang terletak di tempat letak kereta bangunan sm.. Jadi dia kira mungkin sehun perlukan dia waktu macam ni..
"Sehun ok? "Soal lay perlahan..
"Tak.... Tak.... Tak... Dan tak.. "Jerit sehun sambil menghentak stereng kereta kuat.. Lay sedikit pun tak terkejut dia malah mengurut lembut belakang badan si maknae dia tahu banyak benda yang buat maknae kumpulan exo ini sedang menangung bebanan yang berat..
"Sehun kalau sehun nak hyung jumpa lee soo man hyung okay"pelawa lay.
"No.. Tak perlu sehun dah buat keputusan.. Sehun akan kawin"jawab sehun bernada tegas.
"Sehun akan buktikan yang sehun juga mampu cari yeoja yang lebih baik dari rapper d.i.a dia ingat dia tu siapa? "Sambungnya lagi.
"Satu je hyung nak cakap jangan kerana rapper d.i.a sehun lepaskan semuanya pada bakal isteri sehun jangan kerana dendam sehun bertindak kejam.. Hyung ada dekat sini nak dengar semua masalah sehun.. Jangan bertindak mengikut perasaan"nasihat lay.

Sehun terdiam memikirkan kata-kata hyungnya itu..
"Boleh hyung tahu siapa bakal isteri sehun.. Bakal adik ipar hyung"soal lay menayang lesung pipitnya.
"Nanti hyung tahulah.. Masa konsert nanti dia ada.. "Jawab sehun sambil mematikan enjin kereta yang hampir 2 jam hidup dia mengambil snapback exo di tempat duduk belakang.. Dan keluar dari kereta meninggalkan lay..

Lay hanya melihat bayang sehun menghilang..
"Sehun hyung harap bakal isteri sehun tak sengal macam sehun"monolog lay dalam hati...

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now