CHAPTER 75

3.3K 291 30
                                    

[Misi memikat ji hyo part2]

(Fanmeeting )
Sementara menunggu namanya dipanggil song ji hyo duduk dibelakang tabir duduk termenung sambil mengusap batu jed yang terlilit di lehernya terimbau kembali kata-katanya pada sehun.. Dia teringin sekali memeluk tubuh tinggi lampai itu melepaskan rindu selama lima tahun tapi.. Bila bertemu dengan sehun buat pertama kalinya selepas lima tahun dia jadi kekok seolah-olah mereka saling tidak kenal sebelum ini.. Adakah cintanya terhadap sehun sudah mula pudar sedikit demi sedikit.. Jika itu terjadi macam mana dengan nasib daniel.. Anak itu sangat mendambakan keluarga yang lengkap dan utuh sedang kan dia seakan sudah terbiasa tanpa kehadiran sehun.

Terasa bahunya ditepuk kuat dia pandang ketepi kelihatan tao sedang mengambil tempat disebelahnya.
"Rindu.. Kenapa kau tak nak mengaku? "Soal tao dan ji hyo hanya diam sambil memandang mata milik sahabatnya itu yang sebentar lagi akan bergelar bapa.
"Ego ke? Nak dibawa kemana ego tu song ji hyo"soal tao lagi kali ini Agak sinis,sekali sekali nak bercakap dengan yeoja macam ji hyo perlu banyak bersabar sebab yeoja ini dah terlalu ego.

Sekali lagi ji hyo memilih diam dia bangun apabila namanya dipanggil untuk naik ke pentas.. Microfon dihulur seorang staff.. Dan tao yang sedari tadi mengekori song ji hyo masih menagih jawapan dari ji hyo terhenti apabila yeoja itu memusingkan badannya mulutnya bergerak ingin mengatakan sesuatu.
"Time change everyone that's my answer"ji hyo terus melangkah ke atas pentas meninggalkan tao dengan seribu tanda tanya.
"Aku harap itu bukan kata hati kau"monolog tao dalam hati.

*********

Muka sehun merah padam melihat biasan badanya dihadapan cermin sekarang ini mereka berada di dalam bilik air di pusat membeli belah halyang mall. Suho dan lay yang bertugas menjaga pintu ketawa tanpa bunyi melihat penampilan sehun..outfit yang pernah digayakan girls day dalam mv something digayakan sehun.. Malah bukan sehun saja buat kerja gila kesemua ahli exo sepakat buat kerja gila bersama sehun.

Yang lain relax je mengayakan pakaian seksi inspirasi dari girls day cuma sehun yang rasa macam nak hantuk kepalanya di dinding tandas awam itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yang lain relax je mengayakan pakaian seksi inspirasi dari girls day cuma sehun yang rasa macam nak hantuk kepalanya di dinding tandas awam itu.. Mana taknya seksi satu hal mekap satu hal.. High heel tu yang tak boleh diterima akal.. Nak jalan rasa macam satu penyeksaan.. Nak menangis pun ada melihat keseksiannya hari ini.. Betul-betul kerja gila ni..

"Hyung betul ke kita nak pakai macam ni dekat khalayak ramai pula tu.. "Soal sehun cuba mempersoalkan idea suho.
"Yeoja suka namja yang funny.. So mana tahu dengan penampilan sehun ni boleh buat ji hyo gelak.. Sekurang-kurangnya kita buat dia gelak.. Kalau ji hyo gelak maknanya kita dah berjaya dapat satu markah"jawab suho sipemberi idea yang gila ni.
"Tu kalau dia gelak kalau dia marah macam mana? Hyung kena ingat ji hyo sekarang bukan macam ji hyo yang dulu.. "Jawapan sehun buat suho terdiam.
"Okay macam nilah satu je.. Hyung nak tanya sehun nak ji hyo ke tak? "Soal suho dan sehun menggangguk mengiakan.
"Bagus ikut je cakap hyung dah semua dah ready "soal suho dipandang satu persatu ahli exco yang lengkap memakai outfit yang dicadang olehnya..
"Ready.. "Jawab kesemua ahli exo dan diikuti sehun dia masih tidak boleh terima idea gila suho.
"Let'go... "Jerit suho kuat namun dia terus terdiam bila kepalanya ditepuk xiumin.
"Kau ingat kita dekat mana ni.. Dekat toilet tau.. Dah cepat"
Kalau tadi suho dan lay yang ketawa sekarang giliran sehun.
"Kalau idea ni tak jadi siap hyjg arreso"sehun memberi amaran sebelum mereka keluar dari tandas.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now