CHAPTER 6

3.6K 262 1
                                    


[mama?]
Kwang soo melangkah masuk ke dalam bilik Noona nya kelihatan noonanya itu sedang sibuk dok menampal poster bias kesayangannya oh sehun..selain blur,keras hati,kepala batu Noonanya itu tak kalah dalam dunia fangirl nya itu,hampir keseluruhan biliknya penuh dengan barangan sehun exo bukan kesemua ahli exo taw..sampaikan cadar katil pun terpangpang gambar sehun..
Tak gila ke Noona nya itu satu agensi tapi tak pernah bertegur sapa..nasib baik noonanya itu tahu perbezaan antara fangirl dan kerja kalau tak kucar kacir jadinya.
Dia mendekati noonanya yang sedang menyelesaikan tugasnya menampal poster sehun.
"Noona hari ni petang exo ada buat fanmeeting and fansigning dekat halyu mall"selain manager noonanya dia juga diarah menjalankan kegiatan fangirl noonanya itu setakat ini noonanya itu tak pernah terlepas dalam menyertai mana-mana event yang dihadiri exo..walaupun jadual noonanya itu padat dia sanggup kosongkan semata-mata nak pergi tengok oh sehun dari exo itu..sebenarnya tak ada yang menarik pun dekat sehun tu,cuma dia hensem lebih sikit dari dia dan dia rapper..tapi sumpah dia tak berkenan dengan sehun sebab hidung dia terlalu tinggi sombong bongkak terlalu membangga diri..dia cakap begitu berasas sebab sehun hanya akan bercakap atau bergaul yang sama level dengan dia.kalau tak berlagak cuba cari ayat yang lain yang lebih tepat.
"Betul ke?wah dah lama rasanya exo tak buat fanmeeting dan fansigning terujanya noona..Kwang soo tolong Noona cari baju"nampak tak keterujaan noonya itu sampaikan habis satu almari dia punggah.
Akhirnya tidak mahu rumah mereka banjir dengan lambakan baju noonanya itu,dia menarik sehelai baju t-shirt exolusion yang dibeli Noona tahun lepas.
Di suakan baju itu pada noonya.
"Okay juga baju ni nanti Kwang soo hantar Noona taw bawa sekali barang-barang rapper d.i.a sebab lepas tu Noona kena pergi sm ada latihan"
Song ji hyo terus masuk ke bilik air untuk mandi dan bersiap untuk pergi ke halyu mall menemui oppa kesayangannya itu..sambil mandi song ji hyo menyanyikan lagu call me baby yang didendangkan exo.
Kwang soo yang berada diluar bilik air menggelengkan kepalanya perlahan..dan keluar kerana dia juga perlu bersiap untuk menghantar noonanya.

[Halyu mall]
Kereta bmw milik Kwang soo berhenti jauh dari perkarangan halyu mall tidak mahu orang mengenalinya yelah kan Kwang soo manager rapper d.i.a,
Sedangakn dia sekarang berperwatakan song ji hyo.sebelum keluar sempat Kwang soo menitipkan pesanan.
"Noona nanti Kwang soo tunggu sini bila Noona call ingat ye Noona kena ada dekat sm pukul 5 petang jangan lambat arreso?"arah Kwang soo selaku manager..

Arahan Kwang soo hanya dijawab anggukan song ji hyo,dia lantas menanggalkan tali pinggang keselamatan dan keluar..kereta bmw Kwang soo laju meninggalkannya..
Dari jauh lagi dia melihat para fan yang mula membanjiri perkarangan halyu mall..mungkin exo belum sampai lagi sekarang baru pukul 3 apa yang diberitahu Kwang soo exo akan sampai tepat pukul 3.30 petang..

Song ji hyo mula menapak mendekati halyu mall seketika kemudian ada sebuah kereta hitam selisih dengannya..song ji hyo melihat kereta hitam itu..eh!tu bukan kereta yang hadiahkan aku lumpur hari tu..jap-jap tengok no plat sah...ni keretanya..
Eh!jap tu bukan kereta exo  yelah tu sehun kelaur dari kereta,jadi yang kena sumpah seranah tu ahli exolah ye..tapi satu je yang dia tak pasti siapa yang Baling gulungan wang kertas itu padanya..

Song ji hyo berlari apabila melihat para fan sudah mula masuk ke dalam halyu mall...sesampainya dia dipintu masuk halyu mall keadaan terlalu sesak sampaikan dia ditolak fan yang datang kemudian..bayang-bayang exo tak  kelihatan kerana penglihatannya terhad dihadang oleh fan yang lebih tinggi darinya..menyesalnya tak pakai high heel..... telinganya dah sakit dengan teriakan para fan exo..
"Oh sehun saranghae"jerit seorang fan yeoja yang memakai baju bercorak nama exo..
Mendengarkan nama sehun ji hyo cuba mendekati yeoja itu mungkin yeoja itu dah dapat melihat sehun bermakna dia dah dekat dengan sehun...
Dalam pada song ji hyo merempuh ribuan fan exo..tubuhnya dilanggar dan ditolak secara rambang..sampai satu saat kakinya dah tak sanggup bertahan dia tersungkur betul-betul depan kaki sehun..matanya dipejamkan tak mahu membayangkan reaksi sehun dan tak mampu menanggung malu di depan bias kesayangannya dahlah dia pakai skirt dan dia rasa skirtnya sedikit terselak atau terkoyak..
Seketika kemudian ada satu tangan mengapai tangannya dia mendongak..oh sehun!!ye namja itu sedang membantunya dan menutup skirtnya yang koyak dengan jaket yang dipakainya.tubuhnya dirangkul kemas supaya dia dapat berdiri dengan stabil teriakan berbau jealous dari fan exo sedikit pun tidak mengganggu moment indah ji hyo..
"Gomawa hantu susu"ucap ji hyo tanpa sedar tangan sehun masih dibahunya dilepaskan sehun.
"Bwo?hantu susu?"soal sehun tak puas hati dahlah orang tolong dia suka-suki panggil aku hantu susu..wait..ni bukan yeoja yang dekat halyang mall tu ke?yelah clon rapper d.i.a.masuk hari ni dah dua kali dia melihat senyuman yang betul-betul clon dari rapper d.i.a.
Bahu sehun dicuit suho yang melihat si maknae ralit memerhatikan fan..sehun segera meninggalkan yeoja itu hilang ditelan fan lain.

Exo diarah duduk dikerusi panjang khas untuk acara fansigning dan fanmeeting..produk nature republic adalah sebab mereka mengadakan fanmeeting ini..
Sehun duduk di kerusinya masih mencari-cari yeoja tadi  namanya pun sehun lupa...tak kan dah balik habis jaket aku macam mana?mahal kut jaketnya itu.
dalam pada membebel dia tetap melayan fannya dan menurunkan tandatangan tapi kepalanya tetap mencari figura yeoja tadi.
Dengan pantas sehun meneruskan tandantangannya dah biasa lagi satu malas nak berbasa basi..dia meneruskan kerjanya tanpa memandang fan..tapi gambarnya yang tertulis hantu susu menarik perhatiannya dia lantas memandang fannya itu...yah!boleh tak kau tak payah senyum...sakit jantung aku..
Sehun memegang jantungnya cuba berkomunikasi dengan jantungnya supaya tak buat perangai.
tapi yelah kan jantungnya itu bukan faham pun cakap dia..peliklah siapa dia kenapa jantung kau berdegup sama macam aku nampak rapper d.i.a.
Ku lihat yeoja itu masih mengekalkan senyuman yang buat hatinya terbunuh dan untuk menidakkan kata hatinya dia buat muka ketatnya.
"Nama siapa?"soal sehun enggan memandang mata yeoja itu.
"Song ji hyo..oppa"jawab ji hyo manis dengan senyuman entah kenapa dia dapat rasa yang sehun tak selesa dengannya buktinya senyuman langsung tak dilemparkan dengan fan lain ok je.ke Mamat ni ada sindron muka ketat.
"Jangan panggil aku oppa..aku tak suka..and on more thing aku tak suka kau gelar aku hantu susu"ok sentap kata-kata sehun buat dia rasa kecil hati sikitlah tak lebih sebab dia sedia maklum dengan sikap sehun berdasarkan apa yang Kwang soo war-warkan.
Song ji hyo blank tak tahu bak cakap apa.
"Jaket tu ambil atau buang tak yang pulangkan arreso..ok next"
Mendengarkan perkataan next tu tahulah yang sehun tak nak tengok muka dia lama-lama..
Dalam pada yang sama hati sehun terdetik untuk meinta maaf entah kenapa tiba-tiba dia marah song ji hyo dia tak salah apa..yang salah tu kenapa senyumannya mirip rapper d.i.a.

[Sm entertainment]
Selepas pulang dari menghadiri event biasnya song ji hyo terus bergegas ke bilik latihan dia perlu berlatih untuk konsert yang dibuat sm minggu depan.Kwang soo tidak dapat turut serta menemainya berlatih kerana dia perlu menguruskan cafe mereka.
Sementara menunggu guru koreografi nya song ji hyo mengisis masa lapangnya dengan menari tarian exo..
Lagu growl memenuhi suasana dibilk latihan itu..selain pandai rap dia juga sangat mahir menarik cuma dia tak berpeluang menunjukkan bakatnya yang satu itu..
Sedang dia ralit menari pintu bilik latihan terbuka membuatkan aktivitinya terhenti..terjengol wajah sehun..
Sehun tersenyum manis padanya..dan dia membalas dengan menunduk hormat pada seniornya itu..lain pula berwatakan sehun kali ni..tadi muka ketat sekrang mula manis terlebih gula .
Kelihatan sehun melangkah ke arahnya..
"Pandai awak menari dia"puji sehun ikhlas tadi selepas acara fansigning dan fanmeeting habis, dia terus balik ke sm untuk sesi latihan tetapi langkah kakinya terhenti di depan pintu bilik latihan rapper d.ia..lagu growl memecahkan suasa sebab itu dia mengambil keputusan untuk menjenguk.
"Saya tak pro macam awak"jawab ji hyo merendah diri.
"Nak saya ajar step basic"tawaran sehun diterima dengan sekali anggukan dari ji hyo.
Lagu growl diputarkan semula dan sehun mula menri sekali kala di memegang tangan ji hyo untuk membetulkan tariannya,dan kadang-kadang tangan sehun melingkar dipinganganya itu membuatkan ji hyo sedikit tidak selesa dia cuba menjauh dari sehun tapi seakan ada magnet ditubuhnya sehun terus mendekati dan itu juga membuatkan jantung berdegup laju..
Hampir satu jam mereka menari akhirnya mereka sama terduduk menyandar di dinding..kedua-duanya berpeluh.
"Wow..tak sangka sekejap je awak dah pandai menari tarian growl..macam ni boleh join exo"seloroh sehun sambil meneguk air mineral yang dihulur rapper d.i.a dia memandang rapper d.i.a tanpa berkelip selllunya tengok dari jauh ni dapat tengok depan-depan berborak pula tu dah macam menag loteri rasanya.
"Haha...kalau saya join exo alamatnya awak semua tak boleh cari makan"song ji hyo juga cuba berseloroh...cuba menutup rasa gugupnya itu..
Baru saja sehun ingin menyambung kata pintu bilik latihan dibuka seseorang...
"Mama..."laung seorang budak perempuan dalam likungan 5 tahun bertoncang berlari-lari anak mendekati ji hyo dan sehun..
"Mama?"soal sehun tidak percaya...
Budak perempuan itu terus memeluk rapper d.i.a dan membuat sehun tertanya..
"Eunji datang dengan siapa sayang?"soal ji hyo lansung lupa tentang kehadiran sehun disitu.
"Eunji datang dengan papalah dengan siapa lagi"jawab kanak-kanak itu petah sambil bermain dengan topeng rapper d.i.a.
'Papa...mama..euji apa semua ni?'soal sehun dalam hati.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now