CHAPTER 9

3.5K 248 9
                                    


[secret date]

Sedang aku ralit menyuap cornflake yang dicurah susu..aku terdengar esak tangis yang datang dari sikecil eunji..dengar suara je dah tau yang si kecil tu buat hal..
Datang oppa haha mendukung eunji yang sedang sakan menangis sambil mencubit-cubit dada bidang appanya..entah apa pula kali ni mesti eunji merajuk kerana oppanya ini selalu busy dengan kerja sampai anak terabai selalunya eunji akan dihantar ke rumah dan dia yang ditugaskan menjaga eunji walaupun penat dia tak kisah..
Aku lantas bangun dan mengambil alih tugas oppaku memangku eunji sama macam tadi eunji tetap menangis kali ni tangisannya bersungguh-sungguh..
"Oppa kenapa dengan eunji ni oppa?"soal ku apabila teknik memujuk eunji yang selalu ku praktikkan tak menjadi..ku lihat oppa ku selamba menyambar cornflake kegemaraanku.
"Entahlah oppa pun tak tahu bangun-bangun je menangis asyik nak jumpa papa sehun...ji hyo kenal ke papa sehun yang euji rengekan tu"soalan oppa haha ku jawab dengan riak terkejut dah sudah papa sehun pula.
"Sayang...papa sehun tu bukan papa eunji jadi eunji panggil dia uncle sehun..tak baiklah dia masih muda lagi eunji dah panggil dia papa...kecik hati papa eunji bila eunji menduakan papa"pujukku cuba merasuk fikiran si kecil eunji kalau tak sampai bila-bila dia panggil sehun tu papa.
"Tapikan mama papa sehun yang suruh eunji panggil dia papa..lagi satu eunji sukalah papa sehun..hensem lepas tu kan papa sehun hadiahkan eunji ni.."eunji menyuakan tangannya yang terlilit gelang kristal..Amboi ni rasuah ke apa??..
"Mama please eunji nak jumpa papa sehun..please mama..eunji janji jadi good girl bila mama kasik eunji jumpa papa sehun..please"rayu eunji dan aku kehilangan kata-kata..lantas ku kerling oppa haha berharap yang oppa akan menegah anak daranya itu tapi hampeh..oppa terus angkat punggung dan keluar..kurang asam punya oppa..
"Bolehlah mama..sekali je.."masih dalam mood memujuk...separuh hatiku ingin memenuhi kehendak eunji separuh lagi menegah bukan apa sekarang ni exo tengah busy nak-nak mereka baru saja comeback..dan lagi satu mereka bukan ada hubungan apa-apa tak ke pelik nanti eunji panggil sehun tu papa..aduh!!pening-pening.

Akhirnya hampir setengah jam eunji memujuk aku..aku terpaksa akur takut-takut buta pula mata eunji asyik menangis je seharian..
"Boleh, eunji boleh jumpa dengan papa sehun tapi sekejap je okay..sebab mama busy papa sehun pun busy"
Mendengarkan itu sudah cukup buat eunji tersenyum dan berlari naik ke atas menemui uncle Kwang soonya..
Dan aku disini termangu sendiri mengenangkan eunji menyesal tak terhingga rasanya dia memperkenalkan eunji pada sehun baru je dia pasang niat nak lari dari 'date'mereka..tup..tup si eunji pula menjadi jambatan kepada date mereka..sabar jelah kalau ada eunji sekurang-kurangnya hilang rasa kekok.
Tanpa sedar aku tersenyum mengenang 'first date' yang akan dilalui dengan sehun biasnya..

Tiba dihadapan bilik yang dikongsi si maknae dan si leader aku lantas melekapkan cubing telingaku yang Agak besar dipermukaan pintu..rap dari si maknae memecahkan gegendang telinganya...Amboi sakan rap dah tu bukan rap yang exo nyanyikan tapi rap dari biasnya rapper d.i.a.lantas aku memulas tombol pintu bilik kelihatan sehun sedang ralit menilik baju-baju dari almari..tanpa dipelawa aku lantas duduk dihujung katil bercadar purple memandang si maknae yang sedang memilih baju..nak ke event apa si maknae ni..

"Kau nak pergi mana sehun sakan pilih baju..bukan sekejap lagi kita nak pergi ke sm ke?"soal ku lantas bingkai gambar rapper d.i.a ku ambil dan kuperhati cantik juga rapper d.i.a ni patutlah si maknae tangkap cintun..walaupun rapper d.i.a menutup separuh mukanya dengan topeng tetap juga dia mempunyai aura tersendiri..
"Nak date"jawab sehun selamba dia lantas melemparkan senyuman manis terlebih susu ke arah chanyeol.hyung..

"Lawak apakah ini..tak kelakar okay..bila masa kau ada girlfriend hyung tak tahu pun"soal ku musykil setahunya sehun tidak mempunyai kekasih tapi tak tahulah kalau si sehun ni mempunyai kekasih rahsia..
"Sehun serious lah hyung.."jawab sehun selamba sambil baju t shirt bercorak jalur hitam disuakan ketubuhnya lantas dia mengambil seluar jeans koyak kebanggaannya..dia lantas mengunci pintu bilik air untuk menyalin pakaiannya..
Selesai menyalin pakaian sehun keluar catwalk di depan hyungnya itu..
"Okay tak?ke sehun kena tukar baju lain"soal sehun meminta pendapat chanyeol hyungnya itu..
"Apa-apa jelah kau tak jawab lagi soalan hyung betul ke kau dah ada girlfriend?"soal ku enggan berputus asa tanpa berjuang.
"Girlfriend tak ada..bakal girlfriend ada.."jawab sehun sambil tersenyum..
Chanyeol yang mendengar segera meraba tengkuknya yang meremang mendengar hujah balas si maknae..
"Jangan cakap kau nak date dengan rapper d.i.a"soal ku meminta kepastian..setahunya sehun dah di reject habis-habisan rapper d.i.a hari tu...
"Bukan rapper d.i.a cakap dia tak nak date dengan kau kan?"
"Sehun yakin yang rapper d.i.a akan datang malam ni memenuhi date dan janji kita orang"jawab sehun yakin..
Chanyeol menggelengkan kepalanya pening dengan perangai si maknae dari melayan si maknae baik aku keluar ke sm..
"Jeleslah tu"sehun menjelirkan lidahnya pada Chanyeol hyung yang sudah hilang dari dalam biliknya dan dia menyambung memilih baju yang tepat..

[Bangunan sm]
Lagi 5 minit tepat pukul 12 malam ku kerling eunji yang sedang memegang tanganku kemas..nafas ditarik supaya dia tidak gugup menemui sehun walaupun date ini atas dasar membalas budi tetap juga dia gugup kerana sehun orang pertama yang berani mengajaknya date walaupun method dia lain macam..ku kerling kereta bmw sehun yang diparking elok disebelah keretanya..
Eunji menarik-menarik hujung dress hitam separas lutut yang ku gayakan malam ini sedondon dengan eunji..

"Ye..sayang ada apa?"soal ku..
"Jomlah mama jumpa papa....eunji dah tak sabar ni"gesa eunji dan menarik tanganku supaya berjalan lebih cepat..dengan high heel yang tersarung dikakiku menyukarkan perjalananku..lantas aku mendukung eunji..
Aku memboloskan diri di dalam perut lif...
Ting...tingkat 4 yang menempatkan studio ku kelihatan sunyi yelah dah pukul 12 malam mak cik cleaner pun dah balik..dengan langkah berhati-hati aku memulas tombol pintu bilik studio ku yang kelihatan suram..

Mulut ku terbuka luas melihat suasana dibilik latihan yang sudah ditukar menjadi tempat date terbaik yang dia pernah lihat..dua buah kerusi dikelilingi lilin berbentuk hati...dan hidangan western yang tersedia di atas meja sederhana besar..Bau haruman ros memenuhi rongga hidungku..aku terharu...lantas bilik studia itu dinyalakan sehun..yang segak memakai t shirt hitam polos dan seluar jeans koyak sangat simple dan yang penting tanpa sedar mereka memakai pakaian sedondon...
Eunji berlari memeluk papa sehunnya.
"Mian saya kena bawa eunji sekali dia merengek nak jumpa awak.."
"It's okay sweet apa macam satu family..kan eunji?"jawab sehun sambil memicit hidung eunji perlahan..
Sambil mendukung eunji sehun menarik kerusi untuk ji hyo duduk..tanpa sedar perlakuan sehun mengundang senyuman bahagia buat ji hyo..
Mereka menikmati makan malam romantik mereka dengan iringan lagu overdose akustik yang didendangkan exo...

Mata bertentang.... hati mereka mula berdetak..detakan seirama yang hanya mereka saja mampu memahami gejolak hati masing-masing...sehun tergamam melihat betapa cantiknya rapper d.i.a malam ini manakala ji hyo tertunduk malu menidakkan kata hatinya sendiri..
"You know what?you have a beautiful eyes and smile i really like it "puji sehun ikhlas..
"Gomawo"antara dengar dan tidak saja ji hyo menuturkan kata-kata itu..
"Boleh tak lepas ni kita berkawan saya betul-betul nak jadi sebahagian dari hidup awak...no i mean saya nak jadi bestfriend awak macam Hyolyn dan suga.."sehun melihat bening mata rapper d.i.a kelihata dia diam tanpa menjawab sepatah kata pun dan itu membuatkan sehun kelihatan kecewa..
ji hyo melawan panahan mata sehun.
"Boleh..tapi please jangan minta lebih dari itu..kerana saya tak suka kan komitmen dan awak kena tahu batas awak jangan terlalu mencampuri urusan peribadi saya..kalau awak boleh memenuhi kemahuan saya..saya janji kita akan jadi seperti apa yang awak hajatkan"dalam kata ada ketegasannya dia serius menuturkan syarat itu...ye dia tak sukakan komitmen buat masa sekarang dia bercakap seperti ini berdasarkan pengalaman rata-rata namja yang ingin mendampinginya hanya kerana apa yang dia ada sekarang mereka tidak ikhlas sebab itu dia perlu berhati-hati..
kelihat sehun mengangguk perlahan faham dengan maksud yang cuba rapper d.i.a sampaikan

Malam 'date' mereka dipenuhi dengan moment yang sangat sweet mereka sama-sama menghabiskan malam itu dengan bercerita itu dan ini seolah-olah mereka memang sedia rapat sampaikan eunji terlena dalam dakapan hangat sehun yang sedang enak tidur beralaskan lantai studio..
Lantas jaket yang tersarung ditubuh kutanggalkan buat membalut tubuh sehun..
Aku memerhati setiap inci muka sehun..
"Gomawo sebab pilih saya sebagai bias awak..saya hargai sangat ..."song ji hyo tersenyum dia lantas menyandarkan tubuhnya sambil memerhatikan eunji dan sehun..betul kata sehun mereka kelihatan seperti sweet family..
Dan dari raut wajah sehun dia yakin yang satu hari nanti sehun akan jadi appa dan suami yang baik buat bakal isterinya..

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now