CHAPTER 52

2.8K 229 3
                                    

[Suga??]

Sehun dan ji hyo duduk dengan dikelilingi exo.. Chanyeol dan lay mengambil tempat dihadapan pasangan suami isteri itu..
"Kami minta maaf atas ketelanjuran mulut kami.. Mian"kata-kata maaf chanyeol hampir muak didengar sehun dan ji hyo bukan tak suka tapi tak perlulah minta maaf macam bersalah kerana membunuh orang hyung-hyungnya itu memang over, tapi syukurlah mereka cepat sedar.
Ji hyo tersenyum baginya pula kata-kata maaf itu tak sepatutnya lahir dari mulut chanyeol mahu pun lay kerana yang bersalah adalah dirinya.
"Kenchanayo oppa.. Ji hyo tak terasa hati pun.. Tapi sebaliknya sehun yang terasa hati. Ji hyo ok je sebab ji hyo tahu oppa sayangkan sehun"luah ji hyo sambil memandang lay dan chanyeol silih berganti jelas wajahnya kelihatan sangat bersalah.
"Kami bukan apa kami nak yang terbaik untuk maknae kami tu yang kami prejudis sikit.. "Sampuk lay baginya dia memang betul-betul nak kan yang terbaik untuk maknae mereka dia tak mahu sehun merasa sakit sebagaimana rapper d.i.a sakitkan hati maknae mereka. Dia tak sanggup.
Chanyeol mengganguk setuju.
Sehun tersenyum ternyata percaturannya silap dia silap dalam menilai kasih sayang hyung-hyungnya.

"Oppa mewakili exo nak minta maaf atas ketelanjuran kata-kata kami mian"ucap suho mewakili exo.
Ji hyo mengangguk lantas dia bangun.
"Em.. Korang berborak lah dulu ji hyo nak masuk dapur nak buat biskut untuk oppa semua"
"Kalau hyung nak tahu ji hyo hari-hari buat biskut sebab dia tak pandai masak.. "Sampuk sehun.
Pap!! Belakang badan sehun ditepuk ji hyo kuat..
"Auch!! Yah!! "Jerit sehun sambil meraba peritnya penangan tangan kecil ji hyo.
Kesemua member exo ketawa melihat gelagat comel kedua pasangan suami isteri itu tapi suho hanya mampu gelak kekok..
"Emm.. Ji hyo oppa tolong boleh? "Soal d.o matanya sudah bersinar-sinar bila mendengar ji hyo menyebut perkataan biskut sebab sudah lama dia mahu berguru dengan dengan ji hyo.
"Kaja.. "
D.o dan ji hyo masuk ke dapur untuk menyediakan biskut untuk menjamu ahli exo makan. Betul kata sehun yang dia memang tidak pandai masak yang dia tahu hanya membuat biskut kerana itu sememangnya kepakaran yang dia ada. Untung dapat makan biskut niatnya nak bagi si hantu susu tu makan batu baru dia tahu apa itu erti syukur..

**********

Hampir setengah jam ji hyo dan d.o bertungkus lumus di dapaur disebabkan ji hyo mahu memberi buah tangan pada exo bila mereka balik nanti jadi ji hyo mengambil keputusan untuk membuat adunan yang lebih banyak..

D.o ditugaskan untuk menguli tepung dan dia tukang Bakar sambil itu dia memandang d.o yang sangat tekun menguli tepung nampak usahanya untuk belajar.
"Ji hyo gomawo"ucap d.o sambil tangan ligat menguli tepung.
"Untuk apa? "Soal ji hyo.
"Sebab berjaya ubah sikap sehun"
D.o berhenti menguli dia merenung isteri kepada maknae mereka lantas mereka berdua bersandar di kabinet dapur.
"Semenjak luhan keluar dari exo maknae kami berubah 100% sehun yang dulu ceria bertukar jadi sangat serius .masa kami lengkap ber12 semuanya nampak sempurna boleh nampak yang kami macam sebuah keluarga yang bahagia. Tapi semua itu berubah bila maknae kami ubah sikap dia.. Dia lebih banyak diam dari berbual dengan kami, lepas je kami habis latihan jarang sangat nampak sehun dekat dirm dia selalunya habiskan waktu dia dekat luar bila malam baru dia balik. Hidupnya sentiasa dengan kerja dan kerja kalau ji hyo nampak kami selalu je keluar bersama itu kerana manager kami paksa.
Tapi semenjak dia kenal rapper d.i.a... "D.o diam manakala ji hyo merenung d.o berharap yang d.o segera menyambung katanya.
"

Dia sekali lagi berubah tapi perubahan yang buat kami sangat gembira dia dah kembalikan sehun yang dulu.. Tapi oppa kurang berkenan dengan rapper d.i.a dia buat maknae kami nampak macam terhegeh-hegeh sedangkan maknae kami selalu berfikiran positif. Nak tak nak kami ikut juga kemahuan dia biarkan dia rapat dengan rapper d.i.a. dan... Sekali lagi dia berubah malah lebih teruk dari luhan tinggalkan kami dia berkurung je dalam bilik langsung tak nak cakap apa masalah dia sebenarnya nasib baik lay hyung beritahu kami apa yang terjadi pada sehun dari situlah kami berjanji pada diri kami yang kami tak kan benarkan siapa pun lukakan hati dia lagi.. "Sambung d.o lagi lantas bahu ji hyo disentuh.
"Janji dengan oppa jangan buat sehun terluka lagi buat dia gembira macam yang ji hyo buat sekarang ni. Oppa tahu sehun sedang bahagia sebab oppa boleh nampak dari cara dia layan ji hyo. Itu je yang oppa minta"
"Nae... Em.. Oppa tengok biskut dalam oven ji hyo nak ke toilet jap"pinta ji hyo sambil menekup mulutnya..

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now