CHAPTER 2

4.7K 287 1
                                    

[Fanboy rapper D. I. A]
(Cafe miracle)
Kalau tadi semangat song ji hyo membara ingin menghias cafe miracle hasil perkongsiannya dengan keluarga kini tidak lagi akibat insident dihadiahkan percikan lumpur .tak seperti selalu song ji hyo akan mulakan hari dengan senyuman bak tertumpah lori gula kali ini beribu berbakul sumpah seranah mana taknya dah lah dress comel loteynya itu kotor lepas tu sampai ke cafe lambat kompem kepala bengkak diluku oppa jong kook.
Masih dalam mood mengomel song ji hyo menarik pagar cafe seorang diri..kalau yeoja lain mesti mengedik Aish patahlah kuku sebab angkat pagar yang menutupi cafenya ini.tapi tidak dia..dia yeoja yang suka berdiri atas kaki sendiri..setakat angkat pagar besi ni tak heran..alangkah tong gas yang berat tu dia boleh pikul so..apa lagi yang dia tak mampu buat..ada sebenarnya..angkat oppa jong kook berat kot...badan ketak..sedangkan badan dia cekeding je..kena tiup angin melayang pergi.

Sedang song ji hyo mengomel datang seorang namja yang tak asing lagi dalam keluarga mereka iaitu song jong ki.. dia kelihatan tergesa-gesa membantunya membuka cafe miracle ini..mukanya tertunduk takutlah tu kena jerkah dengan ji hyo..
Bukan dia tak tahu perangai bosnya ini kalau angin dia datang dia main sembur je tak fikir langsung perasaan orang..itu kalau angin dia tak berapa oklah kalau ok..dia boleh menjadi sebaik yeoja terakhir korea..itu berdasarkan pemerhatian selama 3 tahun bekerja bersama dengan keluarga song.

Buka kedai selesai kini mereka berdua bertungkus lumus menyusun kek yang dihantar pembekal di rak yang menempatkan kek lain.kalau bab kek ke coklat itu memang kepakaran song ji hyo memandangkan dia pemegang ijazah dalam pembuatan kek dan pastri..kalau bab makanan western ni dibawah urusan kwang soo dan jong ki..mereka ini memang pakar dalam makanan western ni.

Cafe yang mengetengahkan elemen santai dan swag sususan kerusi yang Agak teratur..dinding cafe di cat berwarna hitam..dan juga di tepi sudut cafe ada sudut piano di mana setiap hari kalau tak dia oppa jong kook akan menghiburkan pengunjung mereka dengan alunan piano.

Setelah selesai semuanya cafe kami beroperasi seperti biasa...dikesempatan itu ku kerling song jong ki yang sedang ralit melayan pelangan yeoja yang sering datang kesini semata-mata demi jong ki..yelah jong ki mempunyai bakat dalam menarik pelangan yeoja..so tak heranlah jong ki bertahan selama 3 tahun berkhimat di cafe ini..tapi kadang-kadang ada juga niat nak berhentikan dia..disebabkan attitude dia yang tak berapa ok..datang lambat..balik nak cepat gaji nak naik..bank pun boleh bankrap apatah lagi cafenya yang tak berapa nak maju ni..

Aku pura-pura leka menyusun kek velvet apabila sedar song jong ki menghampiriku..dihulurkan sebuah beg kertas berwarna coklat padanya,song ji hyo blank.
"Nah noona pakailah baju ni saya beli dekat kedai sebelah tadi..baju noona tu dah kotor sangat tak elok pelanggan tengokkan"senyum jong ki apabila hulurannya disambut majikannya.
"Nampak sangat ke?"soal ku bodoh..dah sah-sah hampir separuh dressnya itu terpalit percikan lumpur lagi mau tanya.dah macam artlah pula...disebabkan terlalu sibuk dia hampir lupa tentang palitan lumpur yang mengubah moodnya tadi.
"Noona jatuh ke tadi?"soal jong ki sambil menghirup coppucino aisnya..
"Jatuh apanya...ni semuanya pasal pemandu tak belajar mata pelajaran sivik masa sekolah dulu..noona ni panas hati dengan orang yang ada dalam mpv hitam tu..tak kiralah siapa dia..kalau noona jumpa..noona janji"song ji hyo mengangkat tangan kanannya untuk mengikrar janji.
"Noona akan lipat-lipat dia masukkan dia dalam bagasi lepas tu hanyutkan dia dekat sungai han"sambung ji hyo berazam..
Song jong ki menelan air liur payau mendengarkan kata-kata brutal noonanya itu.
"Dahlah jong ki pergi sambung kerja, noona nak salin baju..and lagu satu jangan nak berfoya-foya dengan yeoja-yeoja tu..nanti kerja semua tak jalan..tu kek coklat ambil dekat dapur noona dah hias dah..jong ki susun je dekat rak..kalau sampai noona keluar semua tak siap..kang tak Mamat tu noona lipat jong ki pula gantinya..arreso"ugut ji hyo kemudiannya dia terus masuk ke dalam bilik stor untuk menyalin pakaiannya.
Macam lipas kudung jong ki melaksakan perintah song ji hyo..sambil meja pun dilanggarnya nampak tak yang jong ki ambil serius gurauan ji hyo.

"Aduh...apa ni hyung"sehun mengusap kepalanya yang di ketuk suho..mereka baru balik dari sesi photoshoot tiba-tiba tiada angin kepalanya menjadi mangsa suho..
"Ha..padan muka..kan hyung suruh sehun keluar minta maaf dekat yeoja tadi tu yang sehun pergi Baling duit tu buat apa?"bebel suho mencekak pingang memandang si maknae yang sedang leka bermain dengan iphonenya yang sedari di sesi photoshoot tidak pernah lepas dari tangannya.
"Ala malaslah hyung lagi satu bukan salah kita pun yeoja tu yang tiba-tiba ada dekat situ..lagi satu kalau sehun keluar nanti fan kejar macam mana?dan macam mana kalau yeoja tu salah satu sasaeng fan kita..habislah tubuh suci sehun dipeluknya"bela si maknae masih leka dengan iphonenya sekejap-sekjap ketawalah tersengihlah dah macam sedang dilamun cinta je lagaknya.tanpa sedar yang hyung itu sudah berasap satu badan.
Tanpa isyarat suho sebagai leader dan hyung kepada si makane merampas iPhone milik sehun..
La..stalk crush rupanya patutlah ralit betul sampaikan muka garangnya langsung tidak memberi kesan pada sehun.
"Yang sehun pergi stalk rapper d.i.a ni nak buat apa?ingat dia nak pandang sehun ke..?"soal suho..muka si maknae sudah bertukar merah mungkin marah..biarlah dia marah..sekarang ni marahnya yang penting dengan attitude si maknae sorang ni..berlagak..jangan cakap, lepas tu ada hati nak jumpa rapper d.i.a yang sangat popular di seluruh dunia..mereka yang sama level dengan rapper d.i.a pun jarang dapat bertemu muka dengan rapper kebanggaan korea selatan dan juga rapper yeoja pertama yang memenangi anugerah the best rapper world ni apatah lagi si maknae..walaupun rapper d.i.a baru tiga tahun dalam industri muzik korea ni..kegemilangannya tak boleh disangkal dan dipandang remeh dia tersangatlah popular.sampaikan dia juga memasang angan untuk berkolaborasi dengan rapper d.i.a..selain berbakat dalam rap..rapper d.i.a juga tak kalahnya dalam menyanyi..cuma dia banyak rap dan sering kali berkolaborasi dengan rapper terkenal seperti gd dari kumpulan bigbang.
Sehun merampas kembali iPhone miliknya dan kembali melihat latest selca yang baru dipost idol kebanggaannya itu..sesekali dia mencium skrin telefon bimbitnya itu..
"Ingat sehun kita ni macam langit dengan bumi tau dengan dia..so..tak payah berangan tinggi sangat"sindir suho kepada si makane yang gila bayang dengan rapper d.i.a..dan terus masuk ke dalam biliknya daripada melayan si makane baik dia tidur rehatkan badanya untuk konsert mereka esok.
"Biarlah berangan tak kena bayar pun..aku yakin satu hari nanti aku dapat bertemu muka dengan rapper d.i.a walaupun aku tak pernah nampak muka penuh dia"tekad sehun dalam hati..kenapa dia cakap dia tak kan pernah nampak muka penuh rapper d.i.a?kerana rapper d.i.a menyembunyikan identitinya dengan memakai topeng separuh muka..sangat misteri sebab itu dia berminat nak tahu siap dia disebalik nama rapper d.i.a.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now