CHAPTER 65

2.4K 230 6
                                    

[Bermanja]

Pagi sehun dikejutkan dengan rengekan ji hyo yang sayup-sayup antara dengar dengan tidak kerana dia masih mamai.. Namun dicelikan juga matanya bila mendengar rengekan halus sudah bertukar tangisan yang nyaring.

"Yah! Song ji hyo shi.. "Jerit sehun bila telinganya sakit mendengar rengekan pagi-pagi buta dari ji hyo.
Song ji hyo mencebikkan mulutnya bila melihat sehun menaikan volume suaranya.
"Kau dah kenapa gila sakit telinga aku.. Kau nak apa? "Soal sehun kasar sambil rambutnya ditarik-tarik lama-lama macam ni muka berkedut seributm asyik marah-marah.
"Awak.. Tadi saya call restoran tteokpokki yang semalam saya order tapi dia kata kedai dia belum buka.. Saya nak makan sekarang.. sekarang juga tak kira kalau tak saya tak nak balik seoul saya nak tunggu sini sampai saya dapat makan tteokpokki saya tu.. "Rungut ji hyo sambil berpeluk tubuh perutnya terasa lapar dan dia hanya mahu kan tteokpokki saja tak nak makanan lain.

Sehun binggung campur keliru dah kenapa dengan budak kenit ni sejak akhir-akhir ni asyik nak makan tteokpokki lepas tu perangai dia dah terlebih manja tak macam masa mereka mula-mula kawin dulu.. Atau sememangnya song ji hyo hanya mahu bermanja dengannya sebelum mereka berpisah..

Perlahan-lahan dia mendekati ji hyo yang duduk dihujung bucu katil sambil merengek yang layak digelar sebagai seorang baby.

"Kau ni sekarang baru pukul 6.30 pagi kedai mana yang buka.. Ok.. Macam ni kita tunggu kedai tu buka lepas makan kita balik ok? Deal? "Pujuk sehun namun ji hyo langsung tak makan pujuk makin kuat pula isterinya itu menangis..

"Ji hyo janganlah macam ni.. Kita tunggu kedai tu buka.. Dah buka kau nak makan berapa pingan pun aku tak kisah aku janji"pujuk sehun lagi kali ni pujukannya berhasil apabila song ji hyo mula tersenyum.

"Oppa.. "Panggil ji hyo mendayu membuat sehun gila bila ji hyo memanggilnya oppa.
"Sejak bila aku benarkan kau panggil aku oppa? "Soal sehun.
"Ala.. Bukannya luak pun lepas ni dah tak ada orang nak panggil awak oppa lagi macam yang selalu saya panggil.. Dijamin lepas saya tak ada depan mata awak mesti suara saya akan terngiang-ngiang ditelinga awak.. Oppa.. Oppa"ji hyo menyebut perkataan oppa berulang kali saja mahu menyakat si hantu susu ni.
"Aku lebih suka kau panggil aku hantu susu baru rare nama tu"luah sehun kerana nama itu unik dan kerana nama itu juga dia sedar kehadiran ji hyo dalam jutaan peminatnya.
Ji hyo diam lantas telefon bimbit milik sehun diambil dan ditekan-tekan lantas dipulangkan kembali pada sehun.. Telefon bimbitnya diberikan pada sehun yang nampak kebingungan.
"Buruknya muka kau"ejek sehun apabila melihat wallpaper telefon bimbitnya yang terisi gambar isterinya itu yang sedang melantak tteokpokki.
"Saya tahu dengan wajah buruk nilah yang akan buat awak ketawa setiap kali awak nampak gambar saya.. Saya nak awak ketawa bila melihat muka saya, saya tak nak ada satu titis air mata pun jatuh kerana saya.. Arreso"pipi sehun diusap lantas bibir sehun dijentik perlahan.
Sehun tersenyum lantas rambut isterinya itu diserabutkan..

*********

Sehun membukakan pintu kereta untuk si isteri lagak seorang suami yang budiman kerana dihadapan mereka sekarang ini mama dan papa oh sedang menanti anak dan menantu mereka yang sangat bertuah kerana selama tiga bulan baru hari ini nampak muka..

Tiba dihadapan orang tua sehun baik sehun mahu pun ji hyo masing-masing diam bila telinga mereka ditarik masuk ke dalam rumah oleh mama dan papa oh.
"Kamu berdua nikan ingat dah tak kenal jalan balik rumah mama dengan papa tunggu kamu berdua macam fan tunggu idol dekat airport sampai hati kamu berdua tak lawat kami"rajuk mama oh sambil berpeluk tubuh disofa, lantas ji hyo menghampiri ibu mertuanya itu dipeluk dan dicium ingin memujuk ibu mertuanya itu.
"Sorry lah ma, pa sehun busy sikit sebab exo kan baru lepas comeback ni pun kami baru je balik dari honeymoon.. Tu yang singgah sekejap"luah sehun sambil duduk bertentangan dengan mama dan papa oh.
"What? Singgah sekejap je? Awak tengok anak bertuah awak ni"kali ini papa oh pula meluahkan rasa ketidak puasan hatinya.
Sehun ketawa lantas tubuh papanya dipeluk erat dia tahu papa nya begitu rindukannya tapi apa boleh buat dia mesti pulang ke sm dalam masa beberapa hari saja lagi dan perpisahan dia dengan ji hyo dia tidak mahu mereka menyaksikan penceraian dia dengan ji hyo.
"Lagi pun kami balik ni nak jemput mama dengan papa datang majlis anniversary cafe miracle.. Jagi bagilah taket tu pada mama dengan papa"
Ji hyo menyeluk beg tangannya dan dua taket anniversary cafe miracle dikeluarkan dan dihulurkan pada mertuanya.
"Datang ye mama papa.. Ji hyo harap sangat mama dengan papa datang"dalam kata ada sendu yang ditahan ji hyo lantas tubuh mama oh dipeluk erat dia sedaya upaya menahan tangisannya ini mungkin pelukan mereka yan terakhir kerana selepas ini dia tak kan dapat peluk mama oh macam sekarang dia lakukan.

********

Ji hyo meletakkan mug berisi milo panas disebelah sehun yang sedang kusyuk menarikan jemarinya diatas piona sambil sesekali matanya meliar melihat not lagu yang diberinya tadi .mata ji hyo terpejam mendengar alunan piano yang dimainkan sehun sambil sekali sekali membetulkan not yang dimainkan sehun tanpa sedar perlakuannya diperhatikan sehun yang sedang memandangnya sambil bermain piano... Tiba-tiba sehun menuakr not lagu dan ji hyo terdiam bila mata mereka saling bertatapan lagu nothing like us berlengar dibilik mereka..

Ohh...Ohhh....uh...

Lately I've been thinkin',
Thinkin' bout what we had,
I know it was hard,
It was all that we knew, yeah

Have you been drinkin'
To take all the pain away?
I wish that I could give you what you deserve...

'Cause nothing can ever,
Ever replace you.
Nothing can make me feel like you do, yeah.
You know there's no one
I can relate to.
And know we won't find a love that's so true...

There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together through the storm.
There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together, oh

I gave you everything, baby,
Everything I had to give.
Girl, why would you push me away, yeah?
Lost in confusion,
Like an illusion,
You know I'm used to making your day...

But that is the past now,
We didn't last now,
I guess that this is meant to be, yeah...
Tell me, was it worth it?
We were so perfect.
But, baby, I just want you to see...

There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together through the storm.
There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together, oh

There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together through the storm.
There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together, oh...

Not terakhir dimainkan dan mereka berdua saling berpandangan air mata mengalir dipipi dibiarkan masing-masing diam melayan perasaan masing-masing. Ketika ji hyo bangun tubuhnya didakap sehun.. Ji hyo diam menangis tanpa suara...

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now