CHAPTER 3

4.2K 293 10
                                    

[ ada apa dengan suga bts?]

Sedari pagi lagi sehun panas punggung duduk salah berdiri salah..mundar-mandir diruangan bilik latihan sekejap-sekejap menilik iphonenya..mukanya jangan cakap ketat sampai nak terkoyak hyung yang lain hanya mampu termenung dan menyaksikan si maknae yang sasau mundar mandir berjalan setempat gaya suami menunggu isteri di bilik bersalin..akhirnya hampir 2 jam si maknae berkelakuan diluar alam itu Xiumin sebagai hyung yang paling tua bertindak menarik telinga si maknae...disuruh duduk kini ketujuh-tujuh hyungmya itu berdiri memeluk tubuh memandang si maknae macam pemangsa..cuma si lay memandang si maknae dengan pandangan blur..dia pun sebenarnya tak tahu pun kenapa dia berdiri..melihatkan yang lain berdiri dia pun berdiri nampak tak blurnya tu?
"Sehun cuba cerita kenapa sehun dari tadi mundar-mandir macam hilang bini lepas tu tayang muka ketat versi baru pulak tu..pening tau hyung?"soal Xiumin..tapi reaksi si maknae masih sama dok menskrol iphonenya mencari artikel tentang rapper d.i.a yang bikin dia panas punggung tak senang duduk rasa nak ditelannya hyungnya yang sibuk bertanya itu dan ini.

Malas bercakap dia menayangkan artikel tentang rapper d.i.a yang terpapar diruangan koreaboo...

[Rapper d.i.a in sweet relationship with suga bts]

Lepas menayangkan artikel itu dia kembali mundar- mandir..
Chanyeol mendekati si maknae..
"Sebenarnya sehun ni minat ke cintakan rapper d.i.a?"soal Chanyeol musykil yelah dah lain sasaunya si maknae berbanding miranda ker artis antarabangsa pujaannya itu.tak ada pula sesasau ni.
Kelihatan wajah sehun bertukar serius.
"Entahlah hyung..dua-dua kut.."sehun main teka..entahlah dia pun sebenarnya tak tahu nak terangkan macam mana tentang perasaannya itu susah nak dicungkil dan di hadam.

"Anggap jelah yang sehun dah jatuh cinta dengan rapper d.i.a..kalau tak takkan lah sehun boleh sasau macam ni..tentang artikel tu sm belum kompemkan lagi kan..lagi pun hyung tak nampak pun muka rapper d.i.a singgah sm..untuk jelaskan perkara sebenar..tapi apa yang hyung tahulah rapper d.i.a memang rapat dengan suga bts.."jelas Xiumin cuba menyedapkan hati si maknae.
"Agaknyalah kan..betul ke rumor ni...?"soal si maknae masih risau..
"Entahlah hyung pun tak tahu..tapi kalau betullah rumor tu sehun sebagai fan kena terimalah tu life dia..move on je"nasihat suho...nasihatnya itu macam menempah kaki sehun yang sedang mencerlungkan matanya memandang si leader..
Lay yang sudah masuk dalam cerita yang mereka hebohkan ini bertindak mencubit sedikit pinggang si leader ,ada cakap macam tu buatnya si makane ni lari membawa diri..dia juga yang kena pujuk.

"Kalau sehun tanya lee soo man boleh tak?"soal sehun nekad dari tadi kepala dijengukkan keluar tingkap menanti kereta lamborghini milik rapper d.i.a diparkir di hadapan bangunan sm.
"Sehun jangan macam-macam, nak tempah gosip baru ke?"kai yang sedari tadi diam mengeluarkan kenyataan..yelah rapper d.ia.junior mereka masih belum beri penjelasan tentang rumor datingnya dengan artis dibawah label big hit..nak tambahkan lagi dengan gosip sehun exo menentang hubungan rapper d.ia yang langsung tak da kena mengena dengan sehun.
"Sabarlah sehun sekarang ni baru pukul 7 kita tunggu rapper d.i.a datang sm...ha..time tu nanti kita tahulah cerita sebenar"lay cuba memberi buah fikirannya pada si maknae bertujuan untuk mengendurkan ketegangan yang terjadi di bilik latihan ini.
Sehun mengeluh kuat dan keluar dari bilik latihan rumor ni betul-betul buat dia hilang mood untuk berlatih untuk comeback mereka.
Hyungnya yang lain hanya mampu memandang kelibat si maknae yang kian menghilang..apa-apa je si maknae sorang ni.

Song ji hyo  menukar penampilannya sebagai rapper d.i.a merempuh masuk banguna big hit dimana dia perlu bersemuka dengan suga tentang artikel yang buat dia diburu wartawan dan fan bts.
Song ji hyo walaupuan tergesa-gesa dia cantik menyarungkan jeans koyak berwarna hitam baju tanpa lengan yang tertulis 'rapper' di dadanya topeng muka dan topi berjenam halyang.
Setelah berbasa-basi dengan rapmonster dan tahu di mana suga berada dia terus meluru masuk ke bilik latihan.
Nyata suga kelihatan terkejut dengan kehadiran rapper d.i.a secara tiba-tiba.
"You ke yang buat rumor ni"soal ji hyo malas nak berbasi basi.
"What..i just cakap hubungan kita mesra je tak delah sampai i cakap kita couple"jawab suga tanpa rasa bersalah..sebenarnya dia yang bertindak membuka mulut tentang hubungan mereka yang hanya berlandaskan persahabatan bagi rapper d.i.a tapi dia tak..dia serius nak kan rapper d.i.a menjadi kekasihnya untuk kepentingan kerjayanya.

"Boleh tak you jangan memandai buka mulut tentang kita..ye you cakap kita just rapat je..tapi wartawan fikir bukan-bukan you kan artis tak kan perkara macam ni you tak boleh fikir..you ni dah susahkan i tau..."marah ji hyo
"ok..i minta maaf"akhirnya suga mengalah dan mula mendekati rapper d.i.a..digenggam tangan rapper d.i.a tapi ditepis ji hyo kasar.
"Minta maaf je tak cukuplah suga apa yang i nak you call wartawan terangkan tentang kita..kalau rumor ni berterusan dan susahkan i....i takkan tunjuk muka i depan you lagi"ugut ji hyo pada sahabat baiknya itu..susah betullah nak kawal kawan dia yang seorang ni apa yang dia fikir ji hyo pun tak tahu..
Ji hyo mula menarik pintu untuk keluar namun kata-kata suga buat dia terjeda.
"Ok..i akan jernihkan rumor ni..tapi ingat d.i.a i akan kejar you sampai dapat kerana dari dulu lagi i tak pernah anggap you kawan..i anggap you sebagai orang yang special pada i"laung suga sedikit terjerit apabila melihat kelibat rapper d.i.a menghilang.

Di dalam kereta sedari tadi baik Kwang soo mahupun jong kook diam melihat muka ji hyo keruh
"Noona ok tak ni?"soal Kwang selaku manager ji hyo merangkap adik lelaki ji hyo.
"Kalau Noona tak cekik orang that's mean noona okay"jawab ji hyo ringkas kemudianya lamborghini berwarna hitam miliknya membelok ke perkarangan bangunan sm..
"Nak oppa temankan tak?"soal jong kook selaku bodyguard tetap ji hyo...
"Em tak payahlah oppa ji hyo boleh handle sorang jangan risau ye..kwang soo ikut Noona sekali sebab Noona nak kena ambik jadual baru dari lee soo man."
"Baiklah"
Kwang soo dan ji hyo keluar dari perut lamborghini membiarkan jong kook duduk di dalam kereta.
Nampak je kelibat rapper d.i.a wartawan yang berkampung sedari tadi untuk mendapat penjelasan tentang rumor dating rapper kebanggaan korea selatan ni..mula berasak-asak mendapat artis itu.

Kwang soo bertindak menahan wartawan yang merempuh rapper d.i.a
"Rapper d.i.a betul ke?gosip antara rapper d.i.a dn suga bts..sejauh mana hubungan korang berdua"soal seorang wartawan hiburan.
Kwang soo bertindak menepis seorang wartawan yang bertindak agresif menarik Noona..
Kwang soo menolak tubuh noinanya masuk ke dalam banguna sm kemudiannya dia menemui para wartawan.
"Tunggu penjelasan dari pihak sm..sekarang ni saya nak minta tolong jangan rumitkan keadaan lagi.itu je yang saya boleh cakap"selepas bercakap Kwang soo berlari masuk ke dalam menyertai noonanya yang sudah menghilang.
Kelihatan riak wajah para wartawan hampa tidak dapat membuat liputan khs tentang rapper d.i.a.

Baekhyun yang kebetulan berada di ruangan legar bangunan sm..berlari masuk ke bilik latihan apabila melihat kelibat rapper d.i.a dan managernya masuk ke dalam bilik latihan.
Dia terus mendapatkan sehun yang sedang bading disofa..dibisikkan sesuatu dekat telinga si maknad. Terus dia berlari keluar..

Tiba didepan pintu lee soo man sehun melekapkan telinganya dipermukaan pintu ingin mendengar butir bicara rapper d.i.a dengan soo man...
10 minit kemudian baru sehun dapat mendengar dengan jelas perbincangan mereka..
"Saya dengan suga bts just kawan rapat je tak lebih dari itu..harap ini semua cukup jelas"
itu saja perkataan yang kedengaran di telinga sehun tapi itu saja sudah cukup menukar wajahnya yang tadi keruh kembali jernih dan dia juga memasang hajat untuk belanja hyungnya makan daging panggang yang paling mahal di korea bila mendengar khabar gembira ni.
Tiba-tiba pintu yang tadi tertutup kembali terbuka sehun yang terkejut pura-pura membelek pintu yang kelihatan sempurna itu..dia sempat mencuri pandang rapper d.i.a yang juga memandangnya sama..rapper d.i.a menunduk hormat pada seniornya plus senyuman yang buat sehun membeku..kejung terus badanya walaupun rapper d.i.a sudah lama menghilang..
"Wahai hati ini kah dinamakan cinta"sehun mula agau...namun anganannya terhenti apabila suho menarik telinga si maknae.
"Owh!dekat sini rupanya sehun puas hyung cari sekarang balik ke bilik latihan"sambil bercakap si leader menarik telinga si maknae...kerjanya nak ponteng latihan je...
Sehun walaupn telinga sakit dia menahan kesakitan itu dengan senyuman..nampak tak si sehun ni angaunya dah level berapa?

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now