CHAPTER 37

2.4K 191 4
                                    

[Mian]
Selepas perbincangan dibutik pengantin isaac tanganku ditarik menuju ke medan selera..apa yang aku tahu pasal si sehun ni dia tak segan makan di food court walaupun dia seorang idol atau pun ini sebahagian dari agendanya..

Sepanjang perjalanan ke food court mulut bertih sehun tak penat-penat membebel itu dan ini feeling macam mereka pasangan kekasih yang paling sweet padahal ini cuma sandiwara semata-mata kalaulah mereka ini berlakon dihadapn camera kompem mereka akan bawa lori untuk angkat semua trofi,tapi dia rela berada sedekat ini dengan sehun sedikit sebanyak dapat menghilangkan rasa bersalahnya.

Ku lihat sehun yang masih ralit menudingkan jarinya ke merata tempat kononnya untuk tunjukkan kemesraan mereka,tapi kenapa aku rasa sehun perlukan seorang teman saat ini,cara dia mengenggam tanganku seolah-olah aku yeoja pertama yang pernah menyentuh tangannya atau pun ini cuma perasaannya saja.

Dalam sibuk melayan fan dan reporter yang tak habis-habis merakam aksi mereka,sempat sehun mengerling song ji hyo yang sedang enak mengelamun entah kenapa setiap kali dia memandang raut wajah ji hyo dia sentiasa dibayangi wajah rapper d.i.a.adakah dia sudah teruk dalam mengejar cinta rapper d.i.a dia tak tahu apa yng dia cuba buktikan saat ini mengambil kesempatan diatas ketulusan seorang yeoja.

sehun tersenyum melihat jari comel ji hyo menuding kearah toy shop..
Tangannya ditarik song ji hyo masuk ke toy shop yang rata-rata menjual anak patung dan teddy bear lantas song ji hyo mengambil teddy bear berwarna pink sebesar pemeluk..disuakan kedada bidang milik sehun matanya dipejam celikkan memberi petanda yang dia mahu sehun membelikan untuknya.

Pada mulanya sehun enggan memenuhi permintaan ji hyo tapi bila terkenangkan yang banyak pasang mata sedang memandang mereka sehun turutkan juga kemahuan ji hyo sambil itu sempat dia memberikan jelingan maut yang paling padu untuk si keding ni.
"Dah tua-tua main anak patung"monolog sehun dalam hati..namun beberapa keping won tetap dihulurkan kepada si penjual..

"Mana cincin yang aku sarungkan hari tu?"soal sehun ketika dia terpandangkan jari song ji hyo yang kosong.

Ji hyo tersengih masih ralat dengan teddy bear pemberian sehun sekarang ni mereka sedang menuju ke food court.
"Dekat rumah"jawab ji hyo selamba tanpa sedar namja disebelahnya itu sedang merenungnya tajam..
Lantas telinga kecilnya ditarik sehun.

"Kau letak dekat rumah buat apa?siapa nak pakai?ke kau suruh nenek kau pakai"

Ji hyo mendongakkan kepalanya menentang pandangan sehun sekarang ni dia dah tak kisah pandangan fan sehun.dia lantas mengigit tangan sehun yag sedang mengenggam tangannya..

"Argh...yah!"sehun menjerit sekuat hati gila betul perempuan ni..ada dia gigit tangan aku siap kau..

Sehun mula mengorak langkah untuk mengejar ji hyo yang sudah jauh meninggalkannya..suasana di halyang mall sangat meriah dengan gelagat song ji hyo dan oh sehun..

*****

Sehun menghentikan kenderaannya dihadapan pagar yang memisahkan villa song dengan dunia luar..cermin kereta diturunkan dan dapat sehun lihat 5 buah kenderaan mewah terparking elok diperkarangan villa song.lantas sehun menjeling song ji hyo yag sedang ralit bermain dengan gajetnya.

"Rumah kau ada buat makan-makan ke?"soal sehun.
Song ji hyo mengalihkan pandangannya kearah yag ditunjukkan sehun.
"Family saya ramai tu kereta oppa-oppa saya..asal banyak kereta je ada makan-makan tak pergi sekolah ke dulu"jawab ji hyo selamba..dan untuk itu rambutnya ditarik sehun.

"Wah!kau pandai nak mengata aku..habis kau gigit aku tadi tu perangai orang yang pergi sekolah ke?"sehun memulangkan paku buah keras tidak sangka semakin dia mengenali siapa itu song ji hyo semakin dia faham perangai ji hyo yang sebenar.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now