CHAPTER 40

2.6K 191 8
                                    

[Pre-wedding music video]

Lay menepuk bahu si maknae yang sedari tadi tidak henti menumbuk dinding.dibawa tubuh si maknae dalam pelukan dan di bahunya sehun menangis.
"Masih ada masa lagi  untuk sehun ubah semuanya .hyung rindukan sehun yang dulu"bisik lay belakang badan si maknae ditepuk lembut persis seorang bayi.

Sehun merungkaikan pelukan tangisannya dikesat dengan tangannya yang berdarah.
"Hyung kenal sehun kan?"soal sehun.dan lay hanya mengangguk.
"Sehun tak kan senang-senang ubah pendirian sehun.itu yang sehun nak hyung faham."usai berkata-kata sehun lantas meninggalkan lay seorang diri dan lay hanya mampu menghembus nafas berat betul kata chen orang yang disakiti hatinya dia akan belajar untuk membenci cuma dia bimbang dalam pada sehun menanam benci hati sehun mati.

********

"Song ji hyo shi"

Langkah kaki song ji hyo terhenti apabila namanya diulang lagi dan lagi namun dia cepat-cepat berlari kearah keretanya yang terletak jauh dari bangunan sm.
pergelangan tangannya dicapai seseorang dan song ji hyo menoleh.
"Hyolyn?kau buat apa dekat sini?"soal song ji hyo gagap macam mana hyolyn boleh tahu nama song ji hyo.
Hyolyn lantas memeluk tubuhku dan kami masuk ke dalam kereta.
Hyolyn memusingkan badannya menghadap rapper d.i.a.
"Song ji hyo.."
"Er..na..nama siapa tu?'"soal song ji hyo gagap.
"Kau plan nak tipu aku sampai bila ha rapper d.i.a oh no i mean song ji hyo"soal hyolyn bernada sinis hatinya sakit apabila sahabat baiknya sanggup menipunya.
Song ji hyo terpana terperangkap di dalam situasi yang dia agak akan berlaku.mukanya diraup kasar snapback ditanggalkan.Ditenung wajah sahabat baiknya.
"aku langsung tiada niat nak tipu kau.aku cuma belum yakin nak dedahkan siapa aku sebenarnya.aku.."ayat song ji hyo terhenti.
"Sebab kau tak pernah nak percaya aku sebab tu kau berahsia dengan aku..aku faham kau mesti ada sebab nak tutup identiti kau yang sebenarnya tapi dalam industri muzik ni kau kena ada penyokong.kau tahu dekat luar sana berapa banyak orang yang cuba jatuhkan kau termasuk suga.aku sebenarnya dah lama tahu siapa kau cuma aku diamkan saja.aku nak dengar dari mulut kau sendiri tapi aku tak boleh tunggu bila suga dah tahu siapa kau sebenarnya."terang hyolyn itu sebenarnya yang mahu disampaikan hyolyn.
Song ji hyo telan air liur kalau suga dah tahu siapa dia..apa jadi dengan nasib kariernya.
"Macam mana kau tahu?"soal song ji hyo.
"Tadi aku ikut suga dari big hit dari semalam lagi aku tak sedap hati dengan suga.jadi aku ikut kemana saja suga pergi sampailah tadi aku ekori suga dan suga ekori kau..dia nampak segalanya kau keluar dari lamborghini milik rapper d.i.a dengan penampilan song ji hyo dan kau keluar dari toilet dengan penampilan rapper d.i.a.aku takut dia gunakan ini untuk jatuhkan kau jadi kau kena hati-hati.tolonglah jangan tertangkap aku tak tahu apa yang suga mampu buat."terang hyolyn
"Gomawo chingu aku ingatka kau nak marah aku sebab aku tipu kau.pasal suga aku akan fikirkan kemudian"tubuh hyolyn dipeluk erat terasa belakang badanku ditepuk perlahan.
"Kau kena ingat kau ada aku.lepas ni jangan pernah ada niat nak tipu aku lagi.kau kawan aku buruk macam mana pun kau aku tetap sayang kau chingu pasal suga kita sama-sama atasinya ye"janji hyolyn.song ji hyo terharu ternyata masiy ada lagi insan yang digelar sahabat sejati.

*******

Hampir setengah jam keluarga Song dan keluarga oh berbincang berkenaan hari bahagia anak mereka.walaupun baru saja berkenalan mereka berbual bergelak ketawa seakan-akan mereka sudah saling kenal .song ji hyo dan sehun masing-masing diam mendengar perbualan orang tua mereka langsung tidak pandai mencelah.
"Sehun ji hyo mama dengan appa jae suk kamu cadangkan kita buat music video pre-wedding kamu ala-ala zaman joseon nak tak?klasik lagi satu mama dah jumpa lokasi yang sesuai dengan tema yang mama nak"cadang mama oh sambil memandang anak dan bakal menantunya silih berganti berharap yang mereka setuju.

Sehun memegang tangan ji hyo dan ji hyo sedikit tersentak.
"Chagi ok tak dengan cadangan mama ke chagi ada cadangan lain?"soal sehun matanya dijengilkan sedikit memberi maksud supaya ji hyo menolak namun anggukan dari ji hyo buat darahnya naik.
"Aish budak ni suka hati kau je kan"monolog sehun dalam hati genggaman tangannya diketatkan lagi.
"Daebak so untuk tema wedding kamu berdua nak buat tema apa?"soal jae suk.
"White roses "jawab ji hyo dan sehun serentak dan mereka saling berpandangan tak sangka mereka mempunyai pendapat yang sama.
keluarga oh dan keluarga song tersenyum melihat gelagat ji hyo dan sehun.

*********

Gyeongbokgung
Mereka memilih gyeongbokgung sebagai lokasi untuk pre-wedding photoshot sehun dan ji hyo.kenapa tempat ini menjadi pilihan mereka?sebab dalam kebanyakkan istana di korea.Gyeongbokgung adalah istana paling besar dan famous antara semua.istana ini pernah dihancurkan pad zaman penjajahan jepun.istana yang ada sekarang dibina semula diatas tapak asal.di belakang istana terdapat rumah presiden korea "blue house" atau cheonghwadae.

Seawal tujuh pagi lagi perkarangan istana dipenuhi dengan fan exo.kerana bukan bakal pengantin saja berada disitu malah member exo juga turut akan berada di istana itu untuk menjayakan music video  mereka.

Nampak saja kelibat sehun dan ji hyo keluar dari mpv para fan mula histeria..ji hyo dan sehun mengayakan hanbok berwarna merah untuk sesi photoshot mereka manakala keluarga mereka memakai hanbok berwarna putih bercorak flora dan member exo mengayakan hanbok berwarna hitam.

Mereka mengadakan music video  seakan zaman perkahwinan joseon macam-macam gaya mereka terpaksa buat untuk menjayakan photoshot mereka.
Seorang namja dan juga pengarah untuk sesi photoshot mereka memanggil ji hyo dan sehun.
"Untuk shot seterusnya saya nak ji hyo berlari mengejar sehun dari belakang dan sehun piggyback ji hyo arreso?"arah namja  itu dan mereka hanya mengangguk.

Ditepi tasik yag terdapat didalam istana itu menjadi tempat yang strategik untuk menjayakan shot terakhir mereka.

Lantas hanbok yang besar diangkat sedikit untuk memudahkan ji hyo berlari.
Ji hyo mula mengejar sehun seperti yang diarahkan dan dengan sekuat tenaga ji hyo berlari seakan-akan dalam drama korea yang sering ditontonnya.

Baik sehun mahu pun ji hyo masing-masing gembira dengan apa yang mereka buat sekarang langsung mereka tidak ingat yang mereka berkahwin hanya untuk tiga bulan.

Dan untuk music video mereka chen sudi menyumbangkan suaranya dalam <everytime i see you>


Sehun mendukung ji hyo dan lagu dari chen menjadi latar belakangnya..mereka bergelak ketawa bergurau senda seakan didunia ini hanya ada mereka berdua tanpa sedar dihati masing-masing tersimpan satu perasaan yang baru saja bercambah.

Sehun memerhatikan ji hyo yang sedang ketawa bebas dan sehun tersenyum.
"Aku janji ini semua hanya untuk tiga bulan"monolog sehun dalam hati.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now