CHAPTER 31

2.4K 198 4
                                    

[Kecoh]

[Sehun exo bakal berkahwin dengan exo-l]

Pagi ini dunia hiburan korea selatan digemparkan dengan pengumuman rasmi oh sehun salah seorang boygroup terkenal exo yang akan menamatkan zaman bujangnya dalam usia 22 tahun..
Malam tadi penyanyi dan juga rapper dalam exo mengumumkan yang beliau telah membuat kenyataan rasmi bagi memperkenalkan calon isterinya di dalam konsert comeback mereka yang akan berlangsung dikorea minggu depan
Beliau juga memuat naik satu gambar yang dikaburkan untuk memberi klu siapa bakal isterinya.. Difahamkan yeoja pilihan hati oh sehun adalah seorang exo-l sama-sama kita nantikan siapakah yang berjaya merebut hati maknae dalam exo

Laman rasmi koreaboo menjadi trending apabila berjaya menyiarkan berita hangat dari artis terkenal..
Song ji hyo mengeluh entah dia sendiri tak tahu apa perasaannya saat ini sedih atau gembira..??
Sedih kerana sehun menolaknya atau gembira sehun telah berjumpa dengan cinta hatinya yeoja yang lebih baik dari dirinya..
Benarkah sehun buat semua ini semata-mata mahu menuruti kata-katanya atau dia sememangnya tidak pernah serius ketika mengucap lafas i love you.
Poster sehun ketika era growl dipandang lama.. Setitis demi setitis air matanya jatuh..
"Ji hyo apa ni.. Kau cakap kau kuat jadi apa makna air mata ni.. "Ji hyo mengesat air matanya kasar..
"Kau sememangnya tak pernah serius dalam segala hal sehun.. Kenapa kau tak pernah perjuangkan cinta yang kau agungkan tu untuk aku.. Aku hanya perlukan sedikit masa untuk terima kau tapi tengoklah sekarang kau tak perlu banyak masa untuk melupakan aku"sambungnya lagi.. Hilang terus mood cerianya di pagi hari..

******

Suho memicit dahinya pening dengan kelakuan si maknae yang semakin hari semakin biul.. Kedua telinganya ditutup kerana suasan di luar dorm kecoh dengan kehadiran peminat yang tak penat-penat menjerit nama sehun.. Dan si sehun sampai ke hari ini masih tidak munculkan diri.. Meletakkan masalah fan pada bahunya.. Dia bukan tak nak menolong sehun tapi dia sendiri mati akal nak jelaskan apa pada peminatnya sedangkan dia sendiri langsung tidak tahu cerita sehun yang bakal berkahwin sedar-sedar je dia dari mimpi perkarangan dorm sudah dipenuhi puluhan peminat..

Lay yang baru bangun dari tidur juga tersedar dek teriakan para fan diluar dorm matanya yang sakit ditonyoh kasar dirinya dibawa ke sliding door yang memisahkannya dengan dunia luar.. Terbeliak matanya sebaik saja dia melihat ribuan peminat yang berkampung diluar dorm.. Lantas sliding door ditutup dia mendekati suho yang sedang mundar-mandir sambil melekapkan iPhone di telinga bila panggilan tidak bersambut mulalah mulut kecilnya menyumpah seranah.

"Wae? "Soal lay sebaik saja hyungnya itu duduk..
"Kau tahu tak uri maknae kesayangan kita tu dah biul dah tak betul.. Kau tengoklah rumor dia dah keluar tapi dianya lesap habis fan dekat luar siapa nak handle.. Si sehun ni pun satu.. Bukan nak balik dorm.. Nak marah dah besar panjang lama-lama aku layan si maknae ni rambut aku yang hitam ni boleh jadi putih tau tak? "Hanya itu saja bebelan yang lay dengar selainnya suho meracau merepek yang bukan-bukan so.. Tak heranlah dia diberi julukan omma dikalangan member sebab mulutnya dah macam omma mereka dan yang selalunya dibebelkan adalah sehun..

Seketikan kemudian kesemua ahli exo bangun serentak dan seperti lay mereka juga terkejut.. Dan bertambah terkejut apabila melihat muka suho yang memerah..
Xiumin datang mengurut lembut belakang suho dia tahu sebab apa muka suho memerah menahan marah dia dah baca dah laman web rasmi koreaboo pasal rumor sehun..

"Sabarlah suho tadi hyung dah call manager nanti dia handle fan dekat depan.. Jangan marah-marah nanti cepat tua"xiumin cuba berseloroh namun hanya baekhyun dan chanyeol je yang ketawa.. Suho pula memandang hyungnya dengan pandangan tak puas hati..
"Hyung.. Tak sehun suho telan kang hyung pula jadi mangsa.. Suho belum sarapan ni.. "Jawab suho..
Xiumin angkat kedua tangannya tanda mengalah..
"Hyung semua perasan tak senjak sehun rapat dengan rapper d.i.a dia jadi lain sekejap-sekejap gembira, sekejap-sekejap menangis, muram, marah.. Dia punya emosi tu macam tak stabil.. Ingat tak masa mama award hari tu? "Soal kai sambil memandang hyungnya yang lain..
"Ingat apa? "Soal d.o
"Dia asyik termenung je lepas tu ada something yang tak betul dengan dia.. Dulu sikit punya baik dia layan rapper d.i.a tapi sekarang dia buat rapper d.i.a tu macam musuh.. Lepas tu kalau hyung perasanlah poster rapper d.i.a dekat bilik dia semua dah dibuang... Lepas tu dia boleh pula terima idea tak masuk akal lee soo man macam tu je tanpa fikir masa depan dia sendiri.. Mula-mula kai nak percaya yang sehun buat semua ini untuk kita tapi... Kai tak rasa macam tu dia macam nak balas dendam tapi dekat siapa tu kai tak tahu"kai menjelaskan teori yang disusun hampir 2 minggu semenjak dia terserempak dengan rapper d.i.a yang sedang sakan menangis dan dia pasti ada sesuatu tentang mereka.

Lay hanya mengangguk segala teori kai semuanya betul.. Semuanya tepat.. Tapi demi janji pada sehun dia tak jadi nak buka mulut.
"Aar kan macam logik je apa yang kau cakap tu kai.. Hyung pun rasa benda yang sama.. Masa tu hyung ada nampak sehun menangis dekat bilik lepas tu hyung tanyalah kenapa.. Nak tahu tak dia buat apa? "Soal chanyeol..
"Dia sepak hyung keluar sebab dia kata hyung menyemak"sambungnya lagi pakej dengan muka blurnya..
D. O ketawa terbahak-bahak.. Mendengarkan cerita chanyeol.
"Buat pertama kalinya tindakan sehun betul"sampuk d.o
"Aish budak ni"chanyeol merengus geram dengan d.o ada je benda nak kenakannya..
"Walau apa pun perubahan sehun kita sepatutnya lebih peka.. Sebab tulah sehun tak nak share masalah dia dekat kita.. "Baekhyun cuba meluahkan apa yang terbuku dihatinya dia tahu dia tidak Bagus dalam melontarkan nasihat.. Sebab itu dia jarang meluahkan kata-kata serius dia lebih suka berjenaka berbanding serius tapi itu tidak bermakna yang dia tak peka dengan perubahan emosi setiap ahli..
"Setuju.. Dan kai rasa hyung lay tahu sesuatu disebalik keanehan sehun"kata-kata dari kai buat ketujuh-tujuh mata serentak menjeling padanya dan seakan ada pancaran api yang terlihat di mata masing-masing... Dan lay hanya memandang membernya dengan pandangan vlir langsung tak dapat tangkap maksud disebalik renungan membernya yang lain..

*******

Suasana di gangnam street kelihatan Agak sibuk maklumlah hujung minggu.. Demi mengelakkan peminat anaknya mengecam mereka.. Tuan dan puan oh menggunakan mask mulut dan topi yang dibekalkan anaknya.. Kereta mewah mereka diparkir jauh dan mereka terpaksa berjalan jauh..

Seketika kemudian tuan oh menarik tangan isterinya..
"Apa kata kita test bakal menantu kita tu.. Betul ke dia sesuai dengan sehun"cadang tuan oh mask mulut ditarik kebawah disebabkan dia tidak selesa memakai topeng mulut itu..
Dahi tua puan oh berkerut memandang suaminya..
"Macam mana? "Soal puan oh..
Tuan oh mendekatkan bibirnya ke telinga puan oh..
"Boleh ke kita buat macam tu..?"soal puan oh ragu-ragu dengan cadangan. Sang suami..
"Boleh je.. Awak ikut jelah"tuan oh mengeluarkan telefon bimbitnya dan mula membuat panggilan.

******

Seperti kebiasaannya pagi song ji hyo dihabiskan dengan membuka cafe.. Kek semuanya dah disusun tinggal tunggu song jong ki saja dan cafe akan beroperasi seperti biasa..

Dikesempatan itu song ji hyo menggunakan sedikit masanya untuk mengelap piano kesayangannya.. Piano yang dibeli hasil titik peluhnya sendiri piano yang meninggalkan seribu satu cerita dalam hidupnya.. Walaupun luaran orang nampak dia sebagai seorang yeoja yang dimanja sedari kecil tetapi dia bukan yeoja sebegitu mamanya seorang askar dan dia dilatih untuk tidak terlalu dimanja dia dilatih hidup berdikari walaupun harta mereka mampu menyara hidup mereka sekeluarga seumur hidup.. Tetapi dia memilih untuk merasai hidup susah.. Dia sanggup ikat perut semata-mata mahu membeli sebuah piona yang harganya beribu won sedikit pun dia tidak pernah minta ehsan mama dan appanya baginya selagi dia ada daya dia sedaya upaya tak kan sesekali menyusahkan keluarganya.. Itu motto hidup yang dipegangnya sedari dulu..

Seketika kemudian imbauan kenangan lama tercantas dek kerana jeritan dari luar cafenya dia segera berlari keluar..
Dua orang warga tua sedang diacu pisau dan mereka serentak memandang song ji hyo..
"Wang atau nyawa? "Soal penyamun itu sambil mengacukan pisau ke arah kedua warga emas itu.
Ji hyo merengus kasar dia lantas menyepak tangan penyamun itu sampaikan pisau digenggaman tangannya terlepas.. Penyamun itu berkira-kira mahu menerkam ji hyo namun tindakan pantas ji hyo dengan melayangkan penumbuk diperut penyamun itu membuatkan penyamun itu jatuh terduduk walaupun itu penumbuk dari seorang yeoja tapi itu sudah cukup buat perutnya sakit dia tanpa membuang masa terus bertempiaran lari..

Ji hyo menghampiri warga emas itu yang kelihatan sangat terkejut..
"Makcik, pakcik okay..sekejap ni mama oh kan? "Soal ji hyo sambil memandang warga emas yang kelihatan seperti mama oh yang pernah diselamatkan dulu ketika wanita itu hampir diragut..
Puan oh menitiskan air matanya lantas memeluk tubuh song ji hyo tidak pernah menyangka yang bakal menantu mereka adalah yeoja yang pernah menyelamatkannya dulu takdir betul-betul menemukan mereka kembali..

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now