CHAPTER 26

2.5K 189 2
                                    


[Mama award]

Sedari pagi lagi song ji hyo dan lee Kwang soo bersengkang mata semata-mata mahu membuat latihan buat kali terakhir sebelum dia berkolaborasi dengan exo malam ini..
Sudah hampir empat hari dia berada di bumi china sempena mama award yang akan berlangsung malam ini dan ini bermakna sudah empat hari dia tidak dapat dapat bertemu muka dengan sehun entah kemana dia pergi sampai kesaat ini hanya 7 orang member exo yang sudah berada dihotel manakala sehun dikatakan akan sampai pada waktu petang.. Chanyeol pula walaupun berada di daerah yang sama dengan tempat mama award berlangsung tetap juga dia tidak dapat menghadiri majlis itu..

Song ji hyo mengelap peluh di dahi dia duduk dibirai katil saat ini dia lebih suka berlatih dibilik hotel berbanding di tapak tempat mama award akan berlangsung memandangkan rehearsal mereka ditunda pada sebelah petang gara-gara menunggu sehun selamat sampai..

Kwang soo menghulurkan sapu tangan pada noonanya dikerling wajah noonanya yang kelihatan letihkesian noonanya itu selepas mama award dia terpaksa hiatus dari dunia hiburan gara-gara isu skandal dia dengan suga padahal yang menimbulkan kekecohan itu adalah fan suga tapi kenapa noonanya yang kena hukum.. Tapi bila difikirkan balik Bagus juga noonanya itu hiatus dari dunia hiburan sekurang-kurangnya noonanya itu dapat berehat..

"Kwang soo pukul berapa kita kena rehearsal"soal ji hyo sambil mengurut-ngurut tengkoknya yang lenguh akibat menari tanpa henti..
Kwang soo melirik jam tangannya.. Mulutnya terbuka luas.
"Oma.. Noona kita dah lambat sepatutnya latihan pukul 2 petang sekarang dah pukul 2.30 dah.. "Belum sempat kwang soo menghabiskan ayatnya song ji hyo bergegas bersiap untuk pergi ke tapak latihan tak pasal-pasal kena bebel dengan baekhyun...

20minit kemudian mpv yang membawa song ji hyo berhenti ditapak mama award kelihatan sudah banyak artis yang ingin membuat latihan terakhir.. Song ji hyo terus berlari kearah suho apabila suhi melambainya..

Dengan nafas tercunggap-cunggap song ji hyo menunduk hormat pada seniornya..
"Ok stand by semua kita mulakan rehearsal rapper d.i.a berdiri sebelah sehun ye.. "Arah suho..
Song ji hyo menjeling sedikit sehun yang sedang berada di dunianya sendiri tangan kanannya sibuk dengan iphonenya manakala telinganya disumbat earphone..
Ralit sangat dengan gajetnya sampaikan dia berdiri disebelah sehun langsung tidak dia sedar atau dia saja je dek kerana masih dalam mood move on..

Latihan dimulakan Seperti biasa,tapi yang luar biasanya sehun melayannya Agak kasar dia seakan-akan sengaja mencari salahnya, dan sering juga menolak-nolak tubuhnya ketika dia menari bersama d.o entah angin apa sampai sehun langsung tidak bersikap profesional..
Song ji hyo merenggus apabila tubuhnya ditolak kasar sehun sampaikan dia terjatuh..
"Yah.. Oh sehun"jerit suho dan segera menghampiri rapper d.i.a yang terjelopok di atas tanah..
Sehun buat muka selamba dan pergi meninggalkannya macam tu je..
Song ji hyo berusaha untuk bangun namun kakinya yang terasa perit menyukarkan lagi pergerakannya..
Sedang song ji hyo ralit mengelap luka dilututnya ada tangan yang menghulurkan bantuan..
Lay..
Namja itu duduk bersila dihadapannya dan membantunya mengelap luka dilututnya..
"Maafkan maknae kami.. Angin dia tak berapa okay hari ini.. Mungkin dia tak sengaja.. Awak okay tak ni kalau tak jom saya hantar ke bilik kesihatan"pelawa lay namun ditolak rapper d.i.a.. Walaupun lukanya terasa perit dia tetap juga bangun dan mengejar langkah sehun..

Sehun masuk ke bilik persalinan exo ketika ini hanya ada dia seorang saja.. Dia menghampiri sofa yang terletak ditepi dinding.. Menghempaskan punggungnya disofa yang lembut kemudiannya dia mengeluh..
"Sehun apa yang kau buat ni sehun kau tak patut buat dia macam tu"sehun menarik-narik rambutnya fikirannya kusut.. Dia langsung tiada niat mahu melukai rapper d.i.a tapi dia cemburu melihat kemesraan rapper d.i.a dengan d.o hyung...
Lamunannya terhenti apabila pintu dikuak dari luar..
Terjengol muka yeoja yang berjaya buat lukanya bertambah parah hari demi hari..

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now