CHAPTER 27

2.4K 185 8
                                    


[cinta pergi..]
Dalam. Keriuhan orang ramai di mama award terselit kesedihan dihati song ji hyo.. Dia lebih suka duduk dibelakang pentas berbanding duduk bersama seniornya di depan... Puas dipujuk suho supaya menyertai mereka duduk di majlis yang sebentar lagi akan tamat.. Malah anugerah yang sepatutnya dia terima diwakilkan Kwang soo dengan alasan dia tidak sihat.. Saat ini dia tiada hati nak bersosial dalam hati dan fikirannya saat ini terisi dengan kata-kata sehun yang menyakitkan hatinya.. Baru sekarang dia rasa apa yang sehun dan suga rasa saat dia menolak cinta mereka.. Selama ini dia ambil ringan perkara yang melibatkan hati tak sangka pula dia melalui situasi sama seperti sehun dan suga..

Walaupun dia sendiri tidak tahu apa perasaan dia dengan sehun tapi setiap kali sehun menjauhinya hatinya sakit.. Dia ego...ye.. Betul kata tao dan sehun dia ego dan kerana ego inilah dia jadi macam ni dia tidak pasti adakah selepas ini masih ada peluang untuk dia memiliki cinta sehun atau pun memang ia, dia bukanlah yang terbaik untuk sehun.. Sampaikan dengan mudah sehun dapat melupakannya.. Sehun tidak salah dalam hal ini dia yang salah semuanya berpunca dari dia pandai-pandai menasihati sehun untuk melupakan cintanya dan ternyata sehun menurut..

Ji hyo mengeluh.. Pandangan staff mama award yang berlegar diruangan rehat para artis sedikit pun tidak dihiraukan..
Seketika kemudian pintu yang memisahkan antara pentas dan belakang pentas dibuka seorang namja berkulit putih tinggi lampai dan senyuman sinis bergayut dibibirnya kemudiannya namja itu duduk disebelahnya..

Suasana janggal menyelubungi mereka mujurlah saat ini tak banyak staff yang lalu lalang kalau tak mereka akan pelik melihat kedekatan mereka..

Sehun berdehem kecil cuba memancing perhatian rapper d.i.a tapi ternyata yeoja itu masih didunianya sendiri dia kasihan melihat wajah itu.. Dia tahu dia kejam tapi dia perlu mengajar hatinya supaya belajar melupakan cinta yang bukan miliknya dia tahu ketika rapper d.i.a mahu memberinya peluang kedua rapper d.i.a cuba untuk membuka hatinya walhal rapper d.i.a langsung tiada hati untuknya jadi dia kira apa gunanya dia menunggu..

"Mianhae.. "Satu kata yang membuatkan rapper d.i.a menoleh padanya dan kemudian menundukkan wajahnya.
Melihatkan tiada ti dak balas dari rapper d.i.a sehun berdiri membelakangi rapper d.i.a berharap yang rapper d.i.a memanggilnya.. Namun hampa.. Bila yeoja itu masih diam duduk merenung lantai.. Baru saja kakinya ingin melangkah.. Rapper d.i.a menarik hujung bajunya..

"For what?? "Soal ji hyo..
Sehun mengalihkan badannya menghadap rapper d.i.a dia mendonggakkan mukanya apabila dia terasa matanya mula berair...
"For loving you to much.... For missing you.. I'm sorry for wanting to see you everyday or always thinking about before going to sleep... For feeling upset if i don't see you.. "Sehun terjeda apabila melihat rembesan air mata rapper d.i.a disebalik topeng yang dia pakai..
"For wanting to be by your side.. I'm sorry for wanting to make you happy, for wanting you to be apart of my life... For trying to make you smile... For dreaming about you everyday.. I'm sorry for getting mad, sad and jealous.. I'm sorry... "Sekali lagi sehun terjeda kali ini air matanya pula yang begitu deras mengalir dipipinya apabila dia melihat esakkan rapper d.i.a.

Ji hyo menggelengkan kepalanya berkali-kali berharap yang sehun tidak menyambung kata-kata yang buat hatinya terbunuh..
"I'm sorry for thinking that you loved me.. For annoying you with my fanboy and crazy about you.. I'm sorry for every single mistake i made.. Goodbye.. "Usai berkata-kata sehun terus meninggalkan rapper d.i.a sendirian.. Selangkah dia pergi dia bertekad yang dia akan mengkambus rasa cintanya untuk rapper d.i.a sekarang masanya dia perlu melupakan kegilaan cintanya dia perlu belajar yang mencintai tak semestinya memiliki walaupun dia masih cintakan rapper d.i.a tapi untuk kebaikan mereka berdua salah seorang perlu berkorban betul kata rapper d.i.a yang mereka masih muda sekarang bukan masa mereka... Mungkin masa betul-betul akan melupakan cinta mereka...

Ji hyo melihat bayang sehun menghilang dengan pandangan kabur akibat ditutup dengan air mata walau air mata darah sekali pun dia menangis sehun tak kan kembali hatinya sudah tekad membuat keputusan.. Ji hyo bnagun dengan langkah longlai dia meninggalkan majlis itu Kwang soo ditinggalkan biarlah dia hanya mahu bersendiri...

[2 minggu kemudian]
Lee soo man mengurut tengkuknya yang terasa sakit cermin mata yang dipakai ditanggalkan dan dilempar diatas meja..
Sekali lagi dia membaca artikel tentang exo..
Artikel yang ditayangkan lama web yang sentiasa mengeluarkan berita panas tentang artis kelahiran korea selatan sentiasa berjaya buat dia naik darah..

[Exo really like man]

Walaupun tajuknya simple tapi berjaya buat mukanya membahang api kemarahan ditambah pula dengan bukti gambar-gambar ahli exo yang terlebih mesra dia tak yakin yang ahli exo gay memandangkan kai sudah pun menjelaskan relationship nya dengan krystal.. Jadi apa masalahnya lagi ni..
Butang interkom ditekan..
"Yuna panggil exo sekarang"arah lee soo man sambil menyambung pembacaannya..

Kelihatan kesemua ahli exo sedang ralit membuat persiapan untuk persembahan mereka di music bank bagi mempromisikan lagu baru mereka..
Pintu terkuak dari luar dan mereka segera menghentikan latihan mereka..
"Maaf menganggu tuan nak jumpa kamu semua sekarang"arah seorang staff yeoja yang memakai tag nama yuna..
Suho selaku leader hanya mengangguk dan mengarahkan ahlinya yang lain supaya mengikutnya ke bilik lee soo man..

Pintu diketuk selepas diarahkan masuk barulah suho memulas tombol pintu bilik lee soo man..
Mereka bersembilan berdiri tegak dihadapan lee soo man dan menunduk hormat..
"Kai awak boleh balik ke bilik latihan saya nak jumpa ahli awak yang lain"arah lee soo man..
Kai mengangguk dan segera keluar dari bilik itu..
Lee soo man membetulkan postur badan ya menegak memandang kesembilan artisnya..
"Saya nak rumor baru.. "
"Tapi untuk apa rumor kai belum reda lagi"soal suho..
"Saya tak peduli yang saya peduli adalh reputasi artis saya.. Awak nak tahu tak yang awak semua dituduh mempunyai hubungan songsang.. Gay"jelas lee soo man.
"Bwo??? Tapi kami bukan macam tu tuan sendiri tahu kan? "Soal lay yang sedari tadi diam.
"Kalau kita orang gay.. Kai takkan ada krystal... "Sambung lay..
"Ye saya tahu awak semua normal tapi netizen tak tahu mereka hanya menilai sesuatu yang mereka nampak dan keakraban awak semua sudah disalah erti pihak yang tidak bertanggungjawab dan untuk itu kemungkinan fan yeoja awak akan berkurangan dan itu juga bermakna saya akan rugi jadi.. Untuk langkah selamat saya pilih sehun untuk create rumor yang menafikan dakwaan netizen"jelas lee soo man panjang lebar..
Saat ini pandangan terarah pada sehun yang buat muka tiada perasaannya..
"Setakat rumor dating saya tak kisah"jawap sehun dan chanyeol menghadiahkan sebuah cubitan untuk si maknae yang gatal bersetuju..
"No.. Bukan rumor dating.. Tapi kawin"jelas lee soo man sambil menekankan perkataan kawin..
Sehun terdiam mulutnya ternganga fikirannya kosong apabila mendengar perkataan kawin yang keluar dari mulut tua lee soo man..
"Bwo.. Tapi sehun masih muda.. Tak kanlah nak kawin lagi pun banyak cara lain kita boleh guna untuk menafikan dakwaan netizen tu.. Tak yahlah sampai kawin"kalau tadi dia tidak kisah sekarang dia kisah, gila bab kawin bukan boleh dibawa main itu soal hidup suka suki je orang tua ni nak main-main pasal hal kawin ni..
Lee soo man tersenyum sinis..
"Take it or leave itu.. Pilih nak teruskan atau keluar dari exo"

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang