CHAPTER 46

2.5K 203 3
                                    

[BIRTHDAY TALK]

Akhirnya atas desakkan si hantu susu ji hyi terpaksa juga memakai dress yang dibawa sehun tapi kali ni dressnya tidak terlampau seksi bagi sehunlah tapi bagi ji hyo dari dalam bilik sampailah di depan pintu dewan ji hyo tidak habis-habis cuba menutup pehanya yang sangat terdedah dan sehun hanya mampu gelak hensem disebelahnya..

Sehun menghulurkan tangannya dan ji hyo menyambut, perlahan-lahan pintu dewan dibuka serentak.
Suasana yang gelap menyukarkan mereka melihat suasana di dalam dewan namun sehun dan ji hyo tetap melangkah dalam kegelapan.. Ji hyo merapatkan sedikit tubuhnya mengenggam kemeja yang dipakai sehun takut tersilap langkah..
Langkah mereka dipercepatkan dan..
Bang!! Pintu dewan ditutup dan lampu sorot terarah pada sebuah meja yang menempatkan dua buah kerusi dan kek..
Sehun sendiri mati akal apa sebenarnya yang terjadi seingatnya appa jae suk tadi cakap ada kira-kira 100 orang tetamu yang hadir untuk birthday party ji hyo, tapi apa jadi sekarang ni hanya mereka berdua dan meja yang menempatkan hidangan makan malam..
Tiba-tiba suasana sekarang ini mengingatkan di dengan date pertamanya dengan rapper d.i.a.
Lamunanny terhenti apabila sikunya dicuit ji hyo yang sedang memeluk lengannya.

"Happy birthday"ucap sehun ringkas bernada tawar langusng tiada hati nak sambut hari jadi ji hyo berdua dia kekok tambahan lagi mereka baru saja berbaik dan yang penting dia tak nak terlalu rapat dengan ji hyo dia takut hatinya beralih arah tapi dia perlu lakukan ini supaya nanti dia boleh berkawan dengan ji hyi selepas mereka bercerai nanti kerana dia pasti ji hyo akn menjadi kawn yang terbaik untuk.

"Awak ke yang buat semua ni? "Soal ji hyo punggungnya dilabuhkan ke kerusi yang ditarik sehun.
"Jangan nak perasan ni semua kerja appa"jawab sehun dia lantas menyalakan lilin diatas kek yang tersedia diatas meja.
"Saeng il chuk ha ham ni da song ji hyo.. "Ucap sehun sekali lagi dengan senyuman manis terlakar dibibirnya.
"Gomawa"lilin itu ditiup dan ji hyo terharu walupun ini semua bukan dari sehun tapi itu sudah cukup buat dia rasa terharu menyambut hari lahir bersama bias itu adalah impian bagi setiap exo-l dan dia diantara berjuta exo-l yang bertuah yang dapat merialisasikan impiannya..
"You know what? "Soal ji hyo tangannya ligat memotong kek red velvet dan diletakkan dipiring sehun.
Sehun diam menyambut huluran kek.
"Saya kira bertuah sebab dapat sambut hari lahir dengan bias saya"sambung ji hyo lagi sambil memandang sehun yang sibuk menguis kek tanpa menjamahnya.
"Kau still anggap aku bias kau sedangkan kau tahu aku bukan bias yang kau kenal dulu,bias yang kau sangka baik macam malaikat?"soal sehun.
"Walau apa pun jadi lepas ini kita berpisah dan jalani hidup seperti biasa saya akan tetap sayang awak sebab awak bias saya. Jangan risau apa pun akan jadi selepas ini tak menjejaskan reputasi awak dimata saya"jawab ji hyo jujur baginya true exo-l akan tetap sayang exo biar apa pun jadi.
Sehun tersenyum dan dia akui dia juga bertuah sebab mempunyai fan sebaik ji hyo biar pun selepas ini ji hyo akan melalui detik-detik sukar tapi dia tetap setia padanya.
"Aku minta maaf disebabkan aku tak pandai terima hakikat aku heret kau dalam masalah ini.. Aku nak bercinta tapi aku juga takut kecundang kerana cinta pertama aku ditolak aku jadi macam ni, pengalaman cinta pertama aku tak seindah pengalaman cinta pertama orang lain. Aku ingat bila aku popular semua yeoja berebut nak kan aku tapi aku silap hanya seorang yeoja yang menolak aku... "
"Rapper d.i.a? "
Sehun terdiam dan mengangguk perlahan..
"Macam mana kau tahu? "Soal sehun..
'Sebab aku rapper d.i.a'monolog ji hyo di dalam hati sekarang bukan masanya dia dedahkan segalanya, dia perlukan masa atau dia akan simpan rahsia ini selamannya kerana semua ini tiada beza mereka akan tetap berpisah.
"Wallpaper fon awak gambar rapper d.i.a sebab tu saya sebut nama dia"jawab ji hyo.
"Dia yeoja pertama yang menolak aku dengan alasan takutkan komitmen dan aku tak boleh terima hakikat aku cuba menangkan hati dia tapi tak berjaya.. Dan kerana dia juga aku baru sedar yang rupa bukan segalanya dia tak pernah pandang aku walaupun sebelah mata, betul kata Dia we had the right love at a wrong time"
Ji hyo merenung wajah sehun lama andai masa boleh diundur dia lebih rela menolak kontrak sm daripada berjumpa dengan sehun dan melukakan hati namja itu.. Ya! Memang dia takutkan komitmen kerana dia masih muda dia takut jika dia menurut kata hatinya mereka binasa, dan dia tak sanggup mengantikan tempat woo bin.
"Kenapa awak berhenti kejar dia sedangkan awak masih sayangkan dia tak kan sekecil ini usaha awak.. "Soal ji hyo.
Sehun terdiam mata coklat milik ji hyo ditenung..
"Macam mana dengan kau? Kau tak ada apa-apa perasaan dengan aku? "Soal sehun.
Ji hyo melarikan matanya merenung kek yang belum dijamahnya entah kenapa soalan sehun seakan menjerat lehernya.
"Apa perasaan saya pada awak itu tak penting yang penting awak tak boleh mengalah kejar cinta awak"ji hyo cuba memberi semangat pada sehun.
"Aku dah ambil keputusan untuk berhenti dari kejar dia tapi aku tak kan berhenti cintakan dia"jawapan sehun buat ji hyo terdiam seribu bahasa tak tahu apa perasaannya saat ini sedih atau gembira..
"Eh!! Dah jadi sesi luahan perasaan pula dahlah jom makan dah lapar"sehun cuba mengubah tajuk perbualan mereka bila dia melihat panahan mata ji hyo dia rasa sangat bersalah..
Ji hyo ketawa kecil lantas kek dimasukkan ke dalam mulutnya, kek yang sepatutnya rasa manis tiba-tiba bertukar jadi tawar lantas piring berisi kek ditolak ketepi.
"Wae?? "Soal sehun apabila dia melihat ji hyo menolak piring ketepi.
"Tak sedaplah kek ni rasa macam kertas"jawab ji hyo..
Sehun lantas menghulurkan kertas yang berada diatas meja..
"Makanlah kertas ni, mungkin rasanya lebih sedap dari kek ni"sehun berseloroh dan itu berjaya buat ji hyo ketawa besar..
"Nah.. "Sehun menghulurkan sesudu kek dihadapan mulutnya dan ji hyo membuka mulutnya. Kek red velvet yang tadinya rasa kertas tiba-tiba jadi sedap bila sehun menyuapnya mengada-ngada betul..
"Esok kita kena balik"
"Lah kenapa pula bukan kita ada seminggu lagi ke dekat sini? "Soal ji hyo masih menikmati kek yang disuap sehun.
"Esok aku ada comeback stage untuk lagu baru aku so, esok aku kena balik ke sm"jawab sehun tangannya ligat menyuap ji hyo.
"Em.. Okaylah kalau macam tu tapi esok saya mungkin sibuk dekat cafe"jawab ji hyo selamat dia tak payah cipta alasan untuk balik awal..
"Good aku sebenarnya tak sabar nak tunjukkan rumah kita.. "
"Rumah kita? "Soal ji hyo..
"Aar tak jauh dari agensi,aku dah tak duduk dekat dorm so nak tak nak kena duduk rumah sendirilah"
"Oh..."
Suasana senyap menyelubungi mereka apabila masing-masing kusyuk dengan makanan masing-masing..

***********

Suga merenung gambar ji hyo yang tertampal di dinding dengan pandangan yang sukar ditafsir ditangan ada sebilah pisau..
"Tak pe aku biarkan kau bernafas buat seketika dan selepas ini aku akan buat kau kenal siapa aku sebenarnya"suga tersenyum sinis dan pisau ditangannya dibaling ke gambar ji hyo dan balingan suga tepat mengenai mata sebelah kiri ji hyo..





[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now