CHAPTER 16

2.6K 211 5
                                    


[penghinaan]
Sehun dan ahli exo yang lain mula gabra apabila melihat rapper d.i.a terkulai layu di lantai bilik latihan.. Masing-masing mati kutu mahu berbuat apa lay duduk dihadapan rapper d.i.a dan perlahan-lahan mendekatkan mukanya dihadapan muka rapper d.i.a.. Sehun segera menyepak punggung hyungnya dan di dibesarkan sedikit matanya memberi amaran supaya jangan pandai-pandai nak buat perangai karut dia..
Lay menepuk-nepuk punggungnya yang disepak si maknae..
"Wae.. Yah maknae berani buat hyung macam ni"jerkah lay bernada perlahan dan itu buat xiumin ketawa sebab bila lay marah nampak lawak..

"Hyung nak buat apa dengan rapper d.i.a"soal sehun bercekak pinggang memandang hyungnya..
"Nak bagi cprlah"jawab lay jujur.. Atau lebih tepat sengal..
Suho yang melihat ketegangan antara si maknae dan lay mula masuk campur..
"Hyung belikan kopi dekat bawah biar kita orang settlekan hal ni"suho menghulurkan 15,000 won pada lay dan menolak tubuh lay keluar dari bilik latihan kalau tak dihalau si lay ni alamat si maknae akan terkena serangan jantung..

Setelah pasti lay sudah hilang dari pandangan, suho mula mendekati membernya yang lain.. Yang masing-masing berkerumun mengelilingi rapper d.i.a.
"Kau pun satu sehun yang gatal pergi kiss dia buat apa? Nasib baik dia pengsan je kalau mati kau nak tanggung"marah xiumin selaku ahli paling tua disitu..
Si maknae langsung tak mengambil peduli amarah hyungnya yang dia fikir sekarang ni macam mana nak buat rapper d.i.a sedar dari pengsan.
"Sekarang ni kita nak buat apa? "Soal kai yang sedari tadi diam.
"Tanyalah si maknae dia yang buat hal"jawab baekhyun yang sedang ralit membalas mesej dari chanyeol yang sekarang ni berada di china.

Dalam pada yang sama ji hyo mula merangka plan seterusnya untuk keluar dari bilik latihan ni.. Sebenarnya dia tak pengsan pun cuma tiada cara lain untuk tutup malunya selain pura-pura pengsan.. Naik lenguh badannya hampir 2 jam berbaring di lantai.. Matanya dibuka sedikit bagi melihat reaksi member exo..
'Aduh macam mana aku nak keluar ni kalau dia orang duk sibuk bermesyuarat dekat sini tak kan sampai esok pagi aku nak pura-pura pengsan macam ni'ji hyo bermonolog dalam hati... Sambil mata terpejam bola matanya digerakkan dan itu dapat dilihat sehun..
Sehun tersenyum betul tekaannya yang rapper d.i.a pura-pura pengsan.. Dia lantas duduk dihadapan rapper d.i.a dan berbisik ditelinga rapper d.i.a.
"Saya tahu awak tak pengsan.. Bangun atau saya kiss awak sekali lagi kali ni saya tak kan lepaskan awak"usai sehun berkata-kata.. Tanpa membuang masa ji hyo bangun dan berlari keluar habis dirempuhnya baekhyung sampai tertonggeng baekhyun ditolak ji hyo..
Sehun memeluk tubuh dan tersenyum manakala yang lain masing-masing keliru dengan apa yang terhidang didepan mata..
"Yah.. Tak hormat langsung dengan seniornya.. "Baekhyun mula membebel yang tiada seorang pun tahu sebab gaya bebelannya dah macam robot tiada noktah langsung..

Selepas keluar dari bilik latihan exo,song ji hyo cuba mencari nafas dengan bersandar di pintu keluar bangunan sm.. Peluh di dahi diseka kasar.
"Malunya... "Ji hyo menjerit kecil dan itu menarik pandangan beberapa staf yang kebetulan berada di situ..
Ji hyo terperanjat apabila tangannya ditarik seseorang keluar dari sm.. Ji hyo bertindak menarik tangannya daripada genggaman suga..
"What's wrong with you ha? "Soal ji hyo sambil mengusap pergelangan tangannya yang merah dicengkam suga..
"We need to talk.. Only us"rayu suga cuba untuk mencapai tangan ji hyo..
"Baleh tak kita cakap dekat sini tak payahlah nak tarik-tarik i"
"Dekat sini tak boleh... I ada benda nak cakap dengan you"rayu suga lagi kali ni dia terus menarik tangan ji hyo masuk ke dalam kereta porche nya..
Dalam pada yang sama sehun melihat perilaku suga dan ji hyo dan hatinya sedikit sakit melihat tangan ji hyo digenggam kemas suga.. Terbatal terus niatnya mahu meminta maaf.
Dia terus berlari masuk ke bilik latihan.

Enjin dihidupkan namun cepat-cepat ji hyo mencabut kunci kereta porche milik suga..
"I cakap kita boleh bincang dekat sini i ada kerja make it fast"ji hyo memberi amaran.. Geram dengan perangai suga yang suka memaksanya hilang macam tu je dan tiba-tiba muncul macam hantu.
Suga mengurut tengkuknya bingung dia lantas mengeluarkan sebuah kotak baldu biru bersaiz kecil kotak itu dibuka dan disuakan ke rapper d.i.a.
"Married me jebal"
Mulut ji hyo terlopong melihat cincin permata satu yang dihulurkan suga.
"Are you crazy..? "Ji hyo melawan panahan mata suga.
"I dah banyak kali cakap dengan you hubungan kita hanya sebagai teman rapat.. Tak lebih dari tu.. Dan macam mana you boleh terfikir i nak kahwin dengan you.. Come on lah suga we still young.. Janganlah macam ni i tak nak terbeban dengan semua ni..dan i tak rasa i boleh bagi komitmen sepenuhnya untuk relationship ni.."ji hyo menutup kotak baldu biru itu sama macam dia menutup hatinya untuk menerima seorang suami buat masa sekarang.
Suga mengeluh dia bersandar dan kotak itu dibaling kasar melepaskan amarahnya.. Ji hyo yang melihat perubahan mood suga mula takut.. Dia lantas memegang pintu kereta bersiap sedia untuk keluar jika suga bertindak diluar jangkaan..
"You tunggu siapa?? Sehun??? You ingat i tak tahu. You dah lama suka kan sehun"soal suga.
"Kenapa kalau i suka kan dia? "Soalan dibalas soalan dan itu buat darah suga mendidih belum pernah dia ditolak seteruk ini.
"Dengan namja gay tu you.. "Belum sempat suga menghabiskan kata tangan ji hyo melekap di pipi suga.
"Siapa pun pilihan i sama ada sehun atau orang lain, itu langsung tak ada kena mengena dengan you.. Sekurang-kurangnya dia tak desperate macam you.. You ingat i bodoh you nak kahwin dengan i sebab you nak lebih dikenali, kalau you rasa you boleh pergunakan i you totally wrong dear.. I'm not stupid"usai berkata-kata ji hyo terus keluar dari perut kereta porche milik suga..

Ji hyo terus berlari masuk ke tandas sm di dalam tandas dia mengunci diri paip dibuka supaya tangisannya tidak didengari.. Dia menutup mulutnya menghaburkan tangisan dia menangis bukan kerana dia ralat menolak lamaran suga tapi kerana lamaran itu adalah bentuk penghinaan bagi dirinya.. Dia terasa yang dia langsung tak dihargai walaupun dia seorang idol setiap hari dipuja dan disanjung tapi realitinya dia dipergunakan untuk kepentingan orang-orang yang melihatnya sebagai lubuk emas..
Dia bencikan suasana ini kalau boleh dia langsung tidak mahu dikenali kerana dia sendiri tahu dia dipuja, disanjung,dan menjadi rebutan namja di sebabkan title idol yang dipegangnya.. Tiada satu pun yang menginginkannya jika dia memegang nama sebagai song ji hyo yeoja yang tak punya apa-apa selain harga diri....
Menjadi ji hyo hari jadinya sepi tiada ucapan tiada hadiah melainkan familynya . Tetapi bila menjadi rapper d.i.a hari jadinya meriah. Berjuta ucapan.. Berjuta hadiah sampaikan dia pernah menerima sebuah limousin pada hari jadinya..
Nampak tak perbezaan song ji hyo dengan rapper d.i.a hidupnya dikeliling dengan manusia hipokrit dia bencikan hidup dalam dunia yang penuh penipuan...

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now