CHAPTER 5

3.4K 244 5
                                    


[pertemuan pertama]

Selepas mengalihkan basikal buruk yang diperkatakan security guard buncit tu aku terus masuk ke dalam mall kang lama-lama dekat situ habis security guard tu hangus kene panah mata aku...mood aku ni bukan boleh diramal kang tiba-tiba mood evil aku datang ada juga pak guard ni kena berhenti kerja.
Melangkah saja kakiku di pintu gerbang halyang mall moodku terus berubah 100% tentang security guard tu langsung tak difikirkan lagi sekarang time aku shopping rest kan minda.
Dari sebuah butik ke sebuah butik lagi butik yang keberapa aku sendiri lupa, dikiri-kananku penuh dengan beg-beg kertas terisi baju baru kasut dan sebagainya lupa terus yang dia datang kesini naik basikal mana nak letak dia langsung tak fikir..sekarang ni tumpuannya seratus peratus terarah pada aktiviti menghabiskan duitnya..bukan duit appanya..walaupun keluarganya tersenarai 10 orang terkaya di korea sedikit pun dia langusng tak berminat nak menggunakan wang appanya.dia bukan jenis anak yang suka menghabiskan harta keluarga baginya selagi dia mampu dia tak kan sesekali menggunakan wang appanya untuk kesenangannya saja..sejak dia lahir dia diajar begitu..lamborghini hitam miliknya itu juga dibeli hasil titik peluhnya sendiri malah rumah agam di jepun yang dibelinya tahun lepas juga menggunakan wangnya sendiri.

Selepas mengalas perut di kfc langkah terakhirku ku hayunkan ke kedai yang tertulis 'kpop'.sebenarnya itu tujuan asalnya ke mall ni ingin mencari barangan kpop yang berkaitan dengan exo ye..exo walaupun dia idol dia juga minat dengan idol lain tapi satu jelah dia hanya minta exo sebab exo adalh seniornya di sm dan sedikit sebanyak mereka adalah sumber aku tetap bertahan dalam industri muzik korea dan kerana merekalah aku ada ditempat aku sekarang.
masuk saja terdengar lagu exo love me right berlegar mengiringi langkah ku.

Mataku terus tertumpu pada poster biasku dalam exo oh sehun poster yang besar dan kena dengan konsep biliknya hitam putih tanpa berfikir panjang aku mendekati poster oh sehun yang.satu-satunya tergantung di situ..posterku yang tertampal disekeliling kedai langsung tak diendah nak buat apa tengok mukanya sendiri sekarang ni aku kena dapatkan poster limited edition ni kalau tak orang lain sambar...
Disebabkan poster itu digantung terlalu tinggi aku yang pendek ni terpaksalah menjengketkan sikit kakiku bayang-bayang pekerja kedai langsung tak kelihatan ingin membantunya makan gaji buta agaknya dalam mengomel dia sedaya upaya mencapai poster biasnya tanpa dia sedari ada seseorang memerhatikannya sedari tadi
Selepas mengusung chanyeol kebahagian menjual daging segar aku mengusung chanyeol ke kedai yang aku targetkan semalam..topeng mulut hitam kebetulkan letak duduknya setakat ini masih belum ada fan yang perasan kehadiranku dan chanyeol kalau tak jangan harap dia dapat lepas macam tu je tapi tetap juga kena hati-hati..tiba dihadapan kedai yang tertulis perkataan 'kpop'langkah kakiku terhenti apabila tangan chanyeol menarikku ketepi.
"Kau nak buat apa dekat kedai ni nak beli poster kau sendiri ke apa?"soal chanyeol berbisik bimbang kalau dikuatkan suaranya fan akan mengecam mereka.
"Tak adalah sehun nak beli poster rapper d.i.a yang baru"jawabku teruja sambil kepalaku kujengukkan sedikit kedalam kedai.
"Kan dekat rumah dah ada 6 poster rapper d.i.a sampai tak cukup dinding kau tampal..habis kalau kau beli lagi kau nak tampal dekat mana dahi kau"bebel chanyeol tak paham dengan aktiviti fanboy si maknae.

Tanpa membalas kata aku terus menarik tangan chanyeol masuk ke kedai 'kpop'lagu exo love me right yang berlegar dicuping telingaku langsung tak diendahkan dah naik muak hari-hari dengar lagu yang sama..kenapalah tak putarkan lagu rapper d.i.a baru semangat sikit.rambang mata jadinya bila melihat poster latest idol kesukaannya itu kalau boleh satu kedai mahu diborongnya tapi melihatku jelingan chanyeol yang memberi maksud.
'Kau beli banyak aku sumbat poster tu dalam mulut kau'..

Dari majalah yang terpapar rapper d.i.a sebagai penghias kulit sehinggannya dia membeli 6 pasang jaket yang tertampal gambar rapper d.i.a chanyeol disudut kedai duduk disebuah kerusi yang disediakan naik lenguh kakinya melayan si maknae
Keterujaan sehun memilih barangan terhenti apabila melihat figura seorang gadis terjengket-jengket ingin mencapai posternya.entah kenapa laju je kakinya melangkah ingin membantu.
Dengan mudah aku mencapai poster ku sendiri kelihatan gadis itu memusingkan badannya memandangku...tiba-tiba jantungku berdegup laju apabila melihat senyumannya..ye senyumannya sangat mirip dengan....

"Gomawo..."ucap figura itu sambil menunduk hormat.tetapi aku masih terpana..
Bukan melihat mukanya tetapi senyuman dia..
"Nama kau siapa?"soalku sarkastik dingin.
"Nak nama pendek ke panjang"
"Tak kisah..palli.."desakku entah kenapa hatiku melonjak ingin tahu namanya.
"Nama saya song ji hyo"jawab difigura itu atau dikenali sebagai song ji hyo.

Aku menggelengkan kepalaku cuba menidakkan yang senyumannya mirip rapper d.i.a
'Oh sehun dia song ji hyo, rapper d.i.a the one and the only one dekat korea..so stop it'sehun berperang dalam hati.
"Lain dah tahu diri tu pendek minta tolong orang arreso"usai bercakap aku terus pergi ke kaunter pembayaran lepas membayar aku terus keluar dari mall tu..yeoja tadi langsung tak dipandangnya.

Wow aku terpana dengan mata milik namja misteri yang memakai topeng tu gaya-gaya orang nak menyamun pun ada juga Ah..tak kisahlah tapi aku rasa dia peminat aku yelah dikiri kanan tangannya penuh dengan barangan rapper d.i.a..tapi kenapa matanya mirip sangat dengan oh sehun dan sikap dinginnya pun persis perwatakkan oh sehun entahlah pelanduk dua serupa kot tapi yang tak boleh blah Bau haruman minyak wangi perempuan yang di perkenalankannya minggu lepas menyengat dihidungnya dia sendiri tidak memakai minyak wangi itu sebab minyak wangi tu baunya terlalu kuat agaknya apa perasaan namja tu agaknya bila tahu yang di depannya itu idol kesukaan dia..
Mesti namja ni peminat fanatiknya harap-harap bukan sasaeng fan..
Selepas membayar harga poster yang boleh tahan mahal tu aku terus menelifon Kwang soo untmenghangkut barangnya yelah tak kan nak bawak naik basikal.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now