CHAPTER 72

3K 263 18
                                    

[Siapa rapper d.i.a?]

Sehun berhenti di depan cafe miracle dimana terletaknya kenangan dia dan isterinya.. Air matanya mengalir bila melihat cafe itu setiap kali dia rindukan ji hyo.. Hampir lima tahun sejak mereka terpisah dia tidak pernah lagi menjejakkan kakinya kesini takut layanan abang iparnya dan juga staff di cafe itu lantaran sikapnya yang melampaui batas meninggalkan dan menghina isterinya yang ketika itu sedang hamil.

Sehun menutup sebahagian mukanya dengan snapback yang dipakai.. Kakinya yang panjang dihayun namun kakinya panjangnya terus berlari bila dia mendengar namanya dilaung seseorang dan dia kenal sangat suara itu..
Dia berlari biar pun larinya taklah selaju mana tapi yang pasti dia ingin berlari.  Lari dari segalanya..

"Oh sehun berhenti.. "Jerit tao bila dia tak mampu berlari mengejar sehun kerana kakinya cedera.. Dia yang tadinya berada dicafe ji hyo melihat susuk tubuh sehun terus keluar dan mengejar suami kepada sahabatnya itu.
Sehun berhenti tapi enggan berpaling.
"Tolonglah buang ego kau untuk ji hyo dan juga untuk daniel"pujuk tao dia tersenyum bila sehun mula berpaling.

************

Ji hyo menghempas badanya disofa yang terletak diruang tamu.. Contact lens dibuang sesuka hati lantas matanya dipejamkan cuba membuang segalanya yang buat otaknya naik pecah bila hari ini semuanya berkisar tentang sehun.. Kenapa sekarang? Kenapa bukan 5 tahun dulu ketika hatinya begitu degil mahu kan sehun kembali.. Tapi bila hatinya mula mahu mengalah satu persatu datang mengingatkannya tentang sehun papa kepada anaknya oh sehyo..

Matanya dibuka bila teringatkan anaknya dia lantas bergegas ke bilik anaknya yang bersebelahan dengan biliknya..
Pintu dikuak namun tiada penghuni..
"Jessi"laung ji hyo..
Maid jessi bergegas mendapatkan majikannya bila mendengar namanya dipanggil.
"Mana daniel? "Soal ji hyo dipandang maidnya itu.
"Daniel keluar puan"jawab maid jessy
"Dengan siapa jessy..? "Soal ji hyo nada suaranya sudah bertukar.
"Dengan.. Ka... Kawan.. Puan"jawab maid jessy.
"What?? Kawan saya yang mana? "Soal ji hyo lagi kalinya mukanya memerah menahan amarah apabila pesanan langsung tidak diambil peduli sudah berkali-kali dia ingatkan yang daniel tak boleh keluar dengan sesiapa kecuali dia, tao, hyolyn atau pun bodyguard.
"Kawan puan.. Yang datang pagi tadi kata dia nak bawa daniel pergi cafe uncle sam"jawab jessy kepalanya ditundukkan takut melihat wajah singa majikannya.
"Aish.. "Ji hyo merengus lantas dia terus berlari ke pintu sebelum itu sempat dia memberi amaran pada maid jessy.
"Saya belum settle dengan awak.. "..
Maid jessy mengangguk.. Seakan pesalah yang sudah pun dijatuhkan hukuman gantung sampai mati.. Muka jessy pucat dia tak patut membenarkan jejaka tinggi lampai itu mencairkan hatinya dengan senyuman sekaligus membenarkan anak majikannya keluar sesuka hati..

Macam orang gila song ji hyo berlari biar pun dikiri kanannya sudah penuh dengan peminat yang kebetulan berada disitu.. Walaupun mukanya jelas kelihatan marah namun fan nya langsung tak ambil peduli.. Tanpa berfikir panjang song ji hyo berhenti dan melihat peminat lelakinya.
"Leave me alone please.. I need more privacy"ucap ji hyo tegas. Pintu masuk ke cafe uncle sam ditolak kasar mujurlah hanya ada dua orang pengunjung warga emas yang berada disitu..
Kemudiannya matanya meliar mencari susuk tubuh anaknya.. Bila melihat kelibat daniel yang sedang ketawa bersama chanyeol marahnya semakin menjadi-jadi. Langkah dipercepatkan sesampainya dihadapan meja yang diduduki chanyeol dan daniel.. Ji hyo lantas menarik tangan anaknya turun dari kerusi.

Chanyeol bangun bila melihat muka tegang ji hyo.
"Who are you?"soal ji hyo tegas.
"Ji hyo oppa just bawa daniel makan ais krim je"jawab chanyeol cuba menjernihkan keadaan yang tegang antara mereka.
"Kau siapa nak bawa anak aku keluar dari rumah aku.. Without my permission "jerit ji hyo lantas tangan daniel ditarik keluar dari cafe uncle sam panggilan dari chanyeol langsung dia tidak peduli malah rintihan anaknya juga langsung dia tidak peduli..

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now