CHAPTER 38

2.3K 182 10
                                    

[Hati pedih menahan rasa]
Aku masih lagi statik memandang kosong permukaan pintu bilik oppa jong kook,hatiku berbelah bahagi aku  harus meraih restu oppanya biar mana pun juga kemarahan oppa jong kook dia harus meminta maaf ,betul kata oppa yang aku buat semua perkara macam tak ada keluarga.

Ya!aku akui aku memang sudah membelakangi keluarga tapi aku buat semua ni bersebab,aku tak mahu libatkan keluarga aku dalam hal ini.aku tak nak mereka kecewa bila mereka tahu rahsia besar yang aku sembunyikan.

Dalam ketidak relaan tanganku akhir mengetuk pintu oppa jong kook bila tiada sahutan aku memulas tompol pintu..
Kelihatan oppa jong kook sedang duduk sambil membaca risalah.aku lantas berdiri didepan oppa jong kook yang masih tidak menghiraukanku.

"Oppa..mianhae"ucapku takut-takut.

Jong kook merengus kasar risalah yang dibacanya tadi dibaling dan dia lantas merenung satu-satunya adik perempuan dalam keluarga mereka.

"For what?"soal jong kook bernada sinis.
"For everything ji hyo tahu ji hyo salah sebab membelakangi keluarga.."ucap ji hyo satu persatu dia takut mahu menentang wajah oppanya.

"Hem.."hembusan kasar terlahir dari bibir jong kook..dia bukan tidak merestui hubungan sehun dan ji hyo cuma dia sedikit terkilan pertama ji hyo sanggup tidak memberitahunya tentang hubungannya dengan sehun.kedua dia tidak dapat pergi ke majlis perkahwinan adik kesayangannya dek kerana mahu menutup identiti ji hyo.ketiga,ji hyo mahu mengikat tali perkahwinan dengan penipuan,sebab dia tahu hujung-hujungnya nanti semua orang akan menyalahkan ji hyo.dia tidak mahu hati adiknya terluka tambahan lagi adiknya itu seorang idol.semua mata sedang memerhati geri geri ji hyo.jadi apa yang akan mereka buat bila mereka tahu isteri sehun  rapper.d.i.a,rapper yang penuh misteri?adakah mereka akan gembira?rasanya tidak.sejak dulu lagi dia menegah song ji hyo menutup identitinya disebalik nama rapper d.i.a.

Jong kook duduk di permukaan meja memeluk tubuh sambil memandang song ji hyo yang sedang merenung lantai ada esakn halus terbit dari bibir adiknya dia mengeluh buat kali kedua.

"Ji hyo tahukan oppa sayangkan ji hyo?"soal jong kook dan ji hyo hanya mengangguk.

"Oppa nak yang terbaik untuk ji hyo..ji hyo terlalu muda untuk berkahwin dan tak kan ji hyo boleh lupakan mendiang kim woo bin macam tu je.."sambungnya lagi.

"Oppa kim woo bin dah lama tinggalkan ji hyo.dan ji hyo tak pernah sedikit pun lupakan woo bin cuma ji hyo perlukan kehidupan baru dan sehun adalah kehidupan baru ji hyo.ji hyo tak pernah lebih ji hyo hanya mahukan restu oppa"terang ji hyo bersama esakkan halus.jong kook mendekati adiknya dan membawa tubuh kecil itu ke dalam pelukannya.

"Kalau sehun adalah punca ji hyo perolehi kehidupan baru..oppa restu but dengan dua syarat"pinta jong kook pelukan dileraikan.

"Apa syaratnya?"soal ji hyo sambil mengesat air matanya.
Pipi ji hyo dicubit jong kook dan ji hyo tersenyum melihat perilaku oppanya.

"Number one,tolong berbahagia bersama sehun walaupun oppa tak kenal rapat dengan sehun tapi oppa percaya dia namja yang hebat sebab berjaya buat adik oppa melanggar prinsipnya sendiri and number two please make sure buat special video di majlis perkahwinan ji hyo arreso?"

Ji hyo tertawa mendengar syarat oppanya tetapi dalam hati lukanya semakin parah oppanya menyangka yang sehun sudah berjaya masuk kedalam hatinya,ternyata telahan oppanya hampir betul yang membezakannya sehun hanya berjaya mengalihkan hatinya dari woo bin bukan menjadi raja kepada pemilik hatinya.kedengaran macam cliche atau pun terlalu cliche tapi itu kenyataannya.

"Ji hyo janji"jari kelingking disuakan ketangan oppanya.

"Noona kwang soo pun nak minta maaf"kedengaran satu suara dibalik pintu yang terkuak terjengol wajah kwang soo.

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now