CHAPTER 10

3.2K 235 6
                                    


[batas antara kita]
Tidur lena dan panjang sehun terganggu apabila mukanya ditampar tangan si kecil eunji..tak sakit sebenarnya tapi entah kenapa matanya tidak mahu terlelap kembali..sehun kerling jam di dinding bilik studio rapper d.i.a yang menunjukkan pukul 5 pagi patutlah dia tak boleh terlelap kembali ,kerana rutin hariannya dia selalu bangun tepat pukul 5 pagi..keadaan gelap gelita di bilik studio membataskan pergerakan sehun ditambah lagi dengan pelukan erat eunji..malam tadi sakan sangat berbual sampai terlupa nak balik ke dorm mesti hyung-hyungnya itu risaukan dia atau pun balik nanti macam biasa kepalanya akan diketuk d.o hyung itu juga salah satu rutin hariannya.
Dengan penuh hati-hati sehun mengalihkan tubuh eunji yang memeluk tubuhnya...baru dia perasan yang badanya diselimuti jaket...sekejap!!ni bukan jaket rapper d.i.a ke?..
Sehun mula menyalakan lampu di iPhone miliknya dan menyuluh ruangan studio...pergerakannya terhenti apabila melihat tubuh rapper d.i.a elok tidur berbantalkan dinding studio..
La..dia tidur sini ke?kan sakit tidur macam tu..
Monolog sehun dalam hati lantas dia bangun dan menghidupkan lampu studio..
Dia mendekati rapper d.i.a yang sedang duduk sambil tidur kompom bangun mesti badan sakit-sakit..
Sehun ingin mengejutkan rapper d.i.a namun perbuatannya terhenti apabila melihat wajah tenang rapper d.i.a disebalik topeng yang tersarung di mukanya..
Entah apa yang merasuknya perlahan-lahan.tangan runcingnya mengusap pipi mulus milik rapper d.i.a..sehun tersenyum sendiri wajah tenang inilah buat dia gila bayang dan wajah inilah buat dia hampir menjadi orang lain dan juga buat dia faham apa perasaan fannya bila bertemu dengannya apabila dia sendiri melalui apa yang fan nya lalui rasa teruja bila dapat bertemu dengan biasnya...
Dari mencangkung sehun duduk merenung rapper d.i.a tangannya masih memegang pipi rapper d.i.a..
"Aku sendiri tak faham dengan perasaan aku..dan aku sendiri tak dapat nak ramal hati aku bila berhadapan dengan kau..kau sangat misteri dan itu buat hatiku meronta ingin tahu siapa kau..apa sejarah hidup kau sampai kau harus tutup identiti kau..kau menarik hati lelaki ku kau bijak merosakkan rentak jantungku yang dulunya normal..apa perasaan aku dekat kau sebenarnya..cinta..atau minat sebagai fan??"sehun bersuara perlahan antara dengar dan tidak..

Tangannya yang tadi melekat dipipi rapper d.i.a kini jari runcingnya turun kebibir rapper d.i.a yang dicalit gincu berwarna pink..
"Dan bibir ini buat hati ku meronta ingin menyentuhnya"
Tanpa sedar sehun mendekatkan mukanya di muka rapper d.i.a jaraknya terlalu dekat sampaikan sehun dapat merasa hembusan nafas rapper d.i.a..
Sehun mendekatkan lagi mukanya sampaikan hidungnya berlaga dihidung rapper d.i.a..
Dan baru saja bibirnya mahu mendekati bibir rapper d.i.a terasa mukanya ditahan sehun membuka mata dan terlihat rapper .d.i.a memandangnya garang.tangan rapper d.i.a menahan mukanya dan sekaligus menghentikan niatnya.
"Saya pernah cakap dekat awak yang kita terbatas dan saya tak suka perlakuan awak..saya bencikan namja yang suka mengambil kesempatan..tolonglah jangan biarkan saya menyenaraikan awak sebagai namja yang harus saya jauhi..kan saya dah cakap kalau awak ikut rentak saya..saya akan ikut rentak awak..tapi perlakuan awak ni buat saya takut nak percayakan awak"ji hyo bangun dan diikuti sehun..kelihatan wajahnya beriak serba salah dia kehilangan kata..
Saat ini hanya mata dan hembusan nafas masing-masing yang menguasai ruangan bilik studio disubuh hari..baik sehun mahu pun rapper d.i.a kedua-duanya diam kehilangan kata.
"Mianhae...dia"ucap sehun memecahkan suasana.
Ji hyo diam masih merenung sehun yang berdiri dihadapannya..
Macam-macam yang berada di fikirannya saat ini tanpa sedar kakinya mendekati sehun..
Cupp..
Ciuman itu terjadi tanpa niat..song ji hyo sendiri terpana dengan tindakannya..dan sehun kelihatan bingung..
Muka ji hyo berbahang lantas dia mengejutkan eunji dari tidur lenanya dan keluar dari studio meninggalkan sehun sendiri di bilik studio.

Sementara itu sehun yang menerima ciuman kilat dari rapper d.i.a terdiam dan memegang bibirnya...ini adalah ciuman pertamanya dan ia terjadi antaranya dan rapper d.i.a..kalau tadi dia termangu kini sehun tersenyum melonjak bahagia..
"That's right my type....Omma sehun nak kawin"jerit sehun ditengah bilik studio yang sunyi sepi..

Song ji hyo menyembamkan mukanya distereng kereta..malunya kenapalah dia boleh cium sehun sedangkan tadinya dia bermati-matian memarahi sehun ketika sehun mahu menciumnya..
"Argh...."jeritan song ji hyo sedikit pun tidak mengejutkan eunji dari tidur lenanya..
Song ji hyo memegang bibirnya..ciuman pertamanya diragut sehun eh!!tak dia sendiri yang meragut ciuman pertamanya sendiri..
Song ji hyo memegang dadanya jantungnya mula berdetak kencang..mungkinkah dia sudah jatuh cinta...oh!!no..
Song ji hyo termenung peristiwa tadi terulang kembali dalam kotak ingatannya..
Song ji hyo lantas menghidupkan enjin kereta lamborghini nya dan memecut laju meninggalkan perkarangan bangunan sm..

[Cafe miracle]
Song jong ki bingung melihat bossnya yang termenung dikaunter lingkaran hitam mula terbayang dibawah matanya..
Nak ditegur takut kena maki akhirnya dia diam kan aja majikannya itu..
Kelakuan ji hyo mengundang ketidak puasan hati pelanggan apabila song ji hyo lebih memilih termenung dari menyambut huluran duit dari pelanggan..
Tak boleh jadi ni..dia lantas menarik tangan majikannya dan mengantikan posisi ji hyo..
Setelah pelanggan mula berkurang jong ki menarik kerusi duduk dihadapan ji hyo..
"Noona are you okay?"soal jong ki prihatin..usia 3 tahun mengenali majikannya itu membuatkan dia kenal serba sedikit perubahan raut wajah majikannya..
Song ji hyo menjawab dengan anggukan dan kembali termenung..
"Okay apanya jong ki nampak macam noona tak okay je?"soal jong ki lagi..
Kali ni ji hyo memandang jong ki lama dan dia mula menjerit menangis sambil menghembuskan hingus dilengan jong ki..
"What is love??.huwa..."ji hyo menjerit..dan jong ki segera menutup mulut ji hyo dari terus menjerit..malu dengan pelanggan.
"Love??Noona ni betul-betul tak okay ni baik Noona balik and rest.."jawab jong ki..
"Noona seriuslah jong ki...what is love"soal ji hyo kembali..
"Love??cintalah..dua pasangan yang jatuh cinta dan berjanji untuk sehidup dan semati.."terang jong ki walaupun dia tak berapa faham makna cinta yang sebenarnya memandangkan dia tak pernah bercinta.kelihatan noonanya itu termenung.
"Jong ki.."panggil ji hyo perlahan.
"Ye.."
"Noona takut nak bercinta lagi dan Noona takut nak jatuh cinta pada orang yang salah.."
"Noona masih menunggu woo bin hyung.."soal jong ki takut-takut..
Soalan jong ki dijawab dengan titisan air mata..
'Woo bin'laung ji hyo dalam hati..
Melihatkan air mata majikannya buat dia serba salah..dia lantas membiarkan majikannya itu bersendirian dia tahu saat ini ji hyo perlukan privasi...

[COMPLETE✅]Married With Secret RapperWhere stories live. Discover now