Hello ! Mr Husband | Bab 25

10.9K 302 21
                                    

Hari ini merupakan hari Ahad , dimana semua orang yang penat berkerja dan lain-lain akan berehat pada hari Ahad . Qasha mendapat satu panggilan ketika dia sedang enak tidur di dalam dakapan Rayyan . Dia mencapai telefon Iphone miliknya di tepi almari kecil yang berada bersebelahan dengan katil mereka . Tertulis panggilan itu daripada "Lovely mom ❤️" . Qasha terus menjawab panggilan itu .

"Assalamualaikum ," Sapa Puan Nasuha di dalam panggilan .

"Waalaikumusalam , kenapa ibu ?"

"Hari ni Qasha boleh balik rumah ibu tak ? I really miss you baby ." Ucap Puan Nasuha di dalam talian dengan nada sayu .

"Eh sejak bila ibu speaking ni ? Hahaha boleh kot ? Nanti Qasha tanya Rayyan balik ."

"Balik tau . Kami rindu sangat dekat Qasha dan Rayyan . Kami ada berita juga ni ."

"Okayy ibu , insha'Allah . Nanti Qasha bagitahu Rayyan ."

"Okaylah ibu pergi dulu . Nak tolong Mak Ton masak sekejap ."

"Okay ibu . Take care ya !" Qasha memutuskan panggilan selepas sahaja Puan Maria membalas percakapannya yang terakhir . Qasha terus mengejutkan Rayyan daripada tidur .

"Awak awak ,"

"Hm ,"

"Bangunlah , ibu call Qish tadi ."

"Kenapa ?"

"Ibu suruh pergi rumah dia . Boleh ?"

"Nanti bincang , Ray nak tidur ." Kata Rayyan lalu menarik selimut menutupi satu badannya .

"Tak lawaklah Ray ."

"Tak cakap lawak pun ."

"Boleh tak kita pergi rumah ibu hari ni ?" Soal Qasha sambil menarik selimut yang menutupi tubuh Rayyan itu . Habis kusut-masai (?) rambut Rayyan . Sememangnya muka Rayyan tampak lebih kacak apabila rambutnya sebegitu .

"Hm yelah yelah . Pergi siap , bagi Ray tidur sekejap ." Balas Rayyan lalu membetulkan kembali rambutnya yang tidak teratur itu . Laju tangan Qasha memukul tangan Rayyan itu .

"Aduh , sakitlah . Qish dah kenapa pukul tangan Ray ?" Soal Rayyan lalu mengosok perlahan-lahan tangannya yang dipukul oleh Qasha sebentar tadi .

"Kenapa betulkan rambut tu ?"

"Suka hatilah . Rambut Ray bukan rambut Qish ."

"Rambut macam tu dah nampak hensem , baru nak melting ."

"Ek ele , cakaplah . Ni pergi pukul tangan orang , kuat pulak tu . Ingat tak sakit ke ?"

"Sekali sekala hoho ." Balas Qasha lalu berlari anak pergi ke bilik air .

"Haa tu terus masuk bilik air , tuala semua tak nak bawa sekali ke ? Atau pun nak Ray yang hantar bila Qish habis mandi ." Teriak Rayyan daripada luar bilik air sambil ketawa . Saja mahu kenakan Qasha , bukan selalu . Terus pintu bilik air dibuka semula . Qasha keluar bilik air dengan tersengeh-sengeh .

"Ni keluar bilik air duk tersengeh-sengeh , macam budak baru dapat mainan dah Ray tengok ." Ujar Rayyan sambil ketawa seakan-akan mahu pecah dinding bilik itu . Kuat yang mampu membuatkan Julia terjaga daripada tidur . Terus Qasha berhenti tersengeh .

"Gelak macam tak boleh kuat lagi je ." Kata Qasha perlahan-lahan sambil mencari baju .

"Ray dengar apa yang Qish cakap tu ."

"Alamak dia dengarlah pulak . Baik aku masuk bilik air cepat-cepat . Haih masalah besar ni ." Qasha berbisik di dalam hati lalu laju dia melangkahkan kaki ke dalam bilik air . Dia sempat masuk ke dalam bilik air . Baru saja dia ingin menutup pintu bilik air , tangan Rayyan terlebih dahulu menolak . Qasha gunakan segala kudrat yang ada untuk menutup pintu tapi siapa saja dia ingin melawan kudrat lelaki di hadapan dia ini . Semestinya dia akan kalah juga pada akhirnya .

"Tepilah ,"

"Tak nak ."

"Tadi Ray nak tidur , kan ? Pergilah tidur duluu ,"

"Rasa tak mengantuk pulak ."

"Macam tu bagilah Qish mandi duluu ,"

"Kita nak kena jimat masa , mandi sekali ," Balas Rayyan lalu masuk ke dalam bilik air . Pintu ditutup rapat .

"Keluarlah !!" Terdengar teriak Qasha di dalam bilik air . Namun Rayyan masih berdegil dan tidak keluar daripada bilik air itu . Akhirnya , Qasha mengalah juga .

"Hari ni kau rasa bahagia , kau tunggu beberapa hari lagi Qasha . Aku akan buat kau pergi daripada sini ." Kata Julia yang sudah lama duduk di hadapan pintu bilik Qasha dan Rayyan itu . Hampir semua perbualan antara Qasha dan Rayyan dia dengar . Julia hanya tersenyum sinis di luar bilik lalu pergi masuk ke biliknya semula .

*****

Qasha dan Rayyan sudah habis bersiap . Mereka turun ke dapur untuk sarapan pagi . Sampai sahaja di situ , mereka lihat makanan sudah tersedia di atas meja . Julia pun tiba di meja makan itu daripada dapur . Rupanya Julia yang sediakan semua makanan ini .

"Duduklah Qasha , Rayyan ." Jemput Julia sambil menarikkan kerusi buat Qasha dan Rayyan .

"Oh , tak sangka pulak rumah kita ada orang gaji ." Perli Rayyan dengan senyuman sinis . Terus berubah air muka Julia .

"Tak baiklah Ray ." Qasha memarahi Rayyan kerana bercakap pakai lepas sahaja .

"Takdalah , Ray gurau . Maaflah ye kalau terasa ."

"Haha takpa . Tak ambil hati pun . I know you're kidding ." Kata Julia sambil memberikan senyuman yang tak berapa nak ikhlas .

"Tapi kalau aku tak bergurau ?" Soal Rayyan .

"Eh dah dah , jom makan . Nanti lambat pulak kita nak keluar ." Qasha cuba untuk menghentikan pergaduhan antara Rayyan dan Julia .

"Oh , korang nak pergi mana ?" Soal Julia sambil menceduk (?) nasi goreng ke dalam pinggan Rayyan dan Qasha . Belum sempat Qasha ingin membalas pertanyaan Julia , Rayyan terlebih dahulu membalas .

"Bukan hal kau ." Balas Rayyan selamba lalu terus menyuap nasi goreng yang dimasak oleh Julia ke dalam mulutnya . Julia agak sakit hati dengan ayat yang keluar daripada mulut Rayyan . Bisa sungguh .

"Ray .. Sorry Julia ." Qasha meminta maaf atas apa yang Rayyan buat kepada Julia . Dia tahu Julia sedang menahan geram pada saat ini .

"Takpalah , aku okay ."

"Aku dengan Rayyan nak pergi rumah ibu aku . Kau nak ikut tak ?" Terus Rayyan berhenti makan apabila Qasha mengajak Julia ikut bersama mereka . Terbeliak mata Rayyan . Julia tahu Rayyan takkan pernah mahu izinkan dirinya ikut ke rumah Puan Nasuha .

"Takpalah , aku duduk rumah je ." Julia menolak perlawaan Qasha .

"Ala jomlah ikut . Rayyan okay je , kan Ray ?" Soal Qasha kepada Rayyan sambil membuat isyarat agar mengizinkan Julia mengikuti mereka . Rayyan terpaksa mengalah .

"Ha yelah . Julia boleh ikut ."

"Betul ke ni ?"

"Eh tak aku memain je tadi . Dah tahu lagi tanya ." Kata Rayyan lalu menjeling ke arah Julia .

"Dah , kau pergi siap cepat ."

"Okay boss !" Terus Julia berlari anak naik ke atas untuk bersiap .

"Thank you , Mr Husband !" Ucap Qasha kepada Rayyan yang sedang enak menjamu selera .

"Ray nak present ."

"Anythings for you ." Balas Qasha .

"Seriously ?"

"Ya , i'm serious ."

"Okay , tonight you have to give the present ." Ujar Rayyan dengan muka gatal . Qasha menelan air liur . Sedikit kesal apabila dia terus memberi jawapan tanpa berfikir . Huhu nasib suami heh .

                                                                      *****

           Sorry kalau pendek dan membosankan 🙏🏻😂
                 Comment anda membuatkan saya lagi laju nak update ekeke 🙊
                            So , don't forget to vote and comment ! Thankyou bye 😈👋🏻

Hello ! Mr Husband ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora