Hello ! Mr Husband | Bab 31

11.9K 340 5
                                    

       Rayyan orang pertama yang tahu Qasha mengandung . Walaupun dia orang pertama yang tahu , perkara ini tidak boleh membuatkan Rayyan gembira . Siapa sangka lelaki yang Qasha percayai tidak mengaku anak di dalam kandungan ini anaknya . Sedangkan Rayyan sangatlah tunggu akan berita seperti ini . Qasha juga pelik mana Rayyan dapat tahu dia mengandung sedangkan Qasha belum meberitahunya dan mana dia dapat gambar tu ?

" Ibu ! Qish ada berita ," teriak Qasha daripada atas apabila Puan Nasuha pulang ke rumah .

" Ye sayang ? Apa lari-lari ni ?" Soal Puan Nasuha yang baru saja masuk ke dalam rumah .

"Ibu nak cucu lagi tak ?" Soal Qasha dengan gembira .

"Siapa je tak nak cucu ? Ibu lagi gembira kalau dapat cucu banyak-banyak . Meriah sikit rumah kita ni ,"

"Qasha pregnant bu ! 3 weeks ," ucap Qasha dengan teruja . Tidak lama kemudian muka Qasha menjadi suram .

"Alhamdullilah , mama dapat banyaklah cucu dalam masa setahun ," riak wajah Puan Nasuha teramatlah gembira . Qasha menundukkan kepala memandang lantai . Air mata Qasha jatuh ke lantai .

"Eh kenapa ni ? Mengandung pun sedih ke sayang ?" Soal Puan Nasuha lalu mengangkat muka Qasha supaya memandang mukanya . Air mata Qasha diseka .

"Rayyan tak ngaku ni anak dia ibu .. Dia tuduh Qasha ada hubungan dengan Qalif ," kata Qasha dengan menangis teresak-esak . Qasha ditarik ke dalam dakapan Puan Nasuha . Qasha berasa tenang apabila memeluk Puan Nasuha .

"Malam ni kita bincang eh ? Ibu call mama dengan papa Rayyan suruh dinner dekat sini je . Malam ni kita ajak semua family ye ?"

"Jangan ada Julia , please ?"

"Ye , ibu takkan pernah ajak perempuan tu sayang ," kata Puan Nasuha lalu memberi senyuman yang mampu membuatkan Qasha lebih tenang . Puan Nasuha hantar Qasha ke bilik untuk berehat terlebih dahulu .

--

Semua ahli keluarga sudah ada di ruang tamu , termasuk juga Rayyan . Qasha hanya duduk di sebelah Anis dan Marlina . Rayyan hanya buat Qasha tidak wujud saja di ruang tamu itu . Rayyan sibuk bermain dengan telefonnya . Puan Maria menepuk peha Rayyan tanda menyuruh Rayyan berhenti bermain telefon .

"Ada apa-apa ke sampai kita satu family kena berkumpul ?" Soal Tuan Fadli memulakan perbicaraan .

"Ada ada , Nas ada berita gembira ," balas Puan Nasuha dengan riak wajah gembira .

"Berita apa yang Nas nak bagitahu ?" Soal Puan Maria yang turut teruja ingin tahu berita gembira yang dikatakan itu .

"Ibu bagitahu ye Qasha ?" Qasha hanya mengangguk dan senyum .

"Qasha pregnant !" Semua yang ada di situ agak terkejut kecuali Rayyan . Riak wajah Rayyan seperti sangat benci akan berita ni .

"Wahh , Lin dapat jadi mak cik untuk dua orang anak buah sekalilah ni ?" Soal Marlina yang tersangatlah gembira . Puan Nasuha mengangguk .

"Cepatlah nanti anak akak ada kawan ," kata Anis dengan begitu gembira .

"Aik , Rayyan . Kenapa diam je ? Tak suka ke ?" Soal Farhan yang mula perasan adiknya daripada tidak kesah tentang hal ini .

"Bukan anak Rayyan ," balas Rayyan selamba . Semua terkejut dengan kata-kata Rayyan .

"Apa yang kamu cakap ni Rayyan ? Tu anak Rayyan , benda macam ni tak lawak ye ," kata Tuan Fadli yang hairan dengan apa yang Rayyan katakan .

Hello ! Mr Husband ✔Where stories live. Discover now