Bab 20

4.7K 268 9
                                    

Setelah bertungkus lumus, akhirnya kek yang dinanti-nantikan siap akhirnya! Aku mengesat peluh pada dahi. Aku meneruskan kerja aku dengan menghias kek. Kalau tengok ni mesti kepunan gila. Bau kek Aria menusuk ke dalam hidung Aryan dan Iryan. Iryan segera ke dapur. Aryan pula hanya terhendap-hendap. Mana tak nya, Aria sudah melarang dia dari memakan kek.

" Ria dah boleh makan ke? "

" Ha makan la. " Aryan hanya melihat kembarnya makan dari jauh. Dia memegang perutnya yang sudah berbunyi.

" Ha yang kat sana tu meh makan. Ria takda la kejam mana. Cepat kalau tak habis. " Berdesup Aryan lari ke arah kami. Baru saja mahu membaca doa, tiba-tiba ada suara yang memberi salam. Aryan mendengus. Bukan apa, sekarang turn dia untuk membuka pintu. Aryan segera ke pintu untuk melihat gerangan pengacau yang mengacaunya makan.

" Assalammualaikum. Busy ke? "

" Aah aku buzy. Haih masuk la. " Alys, Rika, Zafran , Efzan dan Shafiq melulu masuk kedalam rumah kami. Memang diaorang ni suka bertandang ke rumah kami kerana rumah selalu ditinggalkan oleh mama dan papa.

" Bau sedap apa ni? "

" Ria buat kek. Jom la tengok kat dapur ada lagi tak. " Aku dan Iryan yang berada di dapur sedikit terkejut melihat Ares yang berada di dalam rumah.

" Ha jemput jemput la makan. " Nak tak nak, aku bagi la sepotong kek yang aku buat. Nasib baik la aku teringat nak buat kek yang besar. Kalau tak, rasanya tak cukup untuk semua makan.

" Serius la kau buat? Caiyok! "

" Memang la aku yang buat. Dah makan then basuh sendiri. " Lahap betul masing-masing merasa kek buatan aku. Boleh dah kut lepas nak jadi calon isteri Kang Daniel. 

" Sedap do kek kau. "

" Mana Ria belajar? Nanti ajarkan abang boleh? "

" Eh Ria jangan ajar Zaf. Ajar abang je. "

" Ha ye la. Nanti Ria ajar korang okey? " Zafran dan Shafiq terpaku. Aik, kek aku buat orang jadi batu ke? 

" Woi, termenung apa? "

" Kau mulut tertelan mic ke apa ha? "

" Lantak aku la nak telan mic ke apa. Kau kenapa? Jealous? "

" Awak-awak semua yang makan tapi tak reti nak diam, boleh tolong senyap tak. Jangan sampai kejap lagi aku ambil balik kek yang korang semua tengah makan. Ada juga yang menangis kejap lagi. " Aku menegur. Nak tengok drama pun tak senang. 

" Sorry Aria. " 

P/s- sorry pendek sebab idea hilang x nak kawan:"

Musuh Jadi Partner In Crime?  [ ✔ ]Where stories live. Discover now