Bab 53

4.4K 257 87
                                    

Aria tersengih. Suka benar dia lihat muka Efzan yang merah. Efzan bercekak pinggang. Matanya tajam memandang ke arah Aria yang tersengih. Nampak comel! Cepat pula degupan jantugnya hari ini. Muka Aria seperti minta ciuman saja.

AriEff

AriEffAssalammualaikum semua

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


AriEff
Assalammualaikum semua. Disebabkan saya dicabar oleh seseorang, saya nak mengaku satu perkara yang saya sembunyikan dari awak semua. Gambar lelaki yang sebelum ini sebenarnya suami saya @Efzfal. Dia yang cabar saya untuk dedahkan rahsia yang kami simpan sejak pertengahan tahun lepas. Tak logikkkan? Tapi itulah yang sebenarnya. Doakan kami!

TheAlys
Amboi dah announce!

Mirathegojes
PLEASE TELL ME THAT THIS NOT TRUEEEEEEE PLEASE! HOW DARE YOU BETINA RAMPAS BOYFRIEND I?!

Wafeqacha
Patutlah kena reject. Oh okey.

Alwani.hehe
Nanti akak dengan Shafiq menyusul dekat belakang!

HaziqOthman
Patah seribu~ hatiku~

DatoSeriVida
Hai sayang-sayang semua! Harini saya nak jual produk quputeh!

" Thanks Allah sebab kau buat macam tu. " Efzan memeluk Aria. Dia yang terpingga-pingga hanya membiarkan saja si suami memeluknya. Halal kan.

" Okey, sebab? " Soal Aria bingung.

" Nanti boleh dah sweet depan public yeay! " Aria seperti mahu pitam. Menyesal pula umum dekat Instagram. Entah-entah lepas ni dia pula masuk Motif Viral.

" Dah jom pergi mall pula. "

............

Kaki Aria sudah kebas. Semua ini gara-gata lightstick Efzan yang rosak. Almaklum la dia Exo-l. Aria pula Army dengan Wannable. Tapi dia ni langsung tak reti jaga barang.

" Fal, dah jumpa ke belum? Kaki sakitlah. " Kali ini Efzan bawa pula Aria ke luar Mall. Ada satu taman khas. Lawa jangan cakaplah. Memang sesuai untuk jadi tempat date.

" Kaki sakit ke? "Aria angguk. Rasanya kejap lagi jatuhlah sebab kaki dah mula lemah. Tak berehat je dari tadi.

Efzan duduk mencangkung. Dah kenapa dia ni?

" Nak buat apa? "

" Piggy back. " Aria membahang. Malu pula rasanya.

Aria memaut di leher Efzan. Ini kalau Puan Dhia ke Encik Affendi ke Encik Qusyairi ke Puan Mariam ke mesti dah kena sakat. Nasiblah dapat honeymoon berdua.

AriEff

AriEffIngat sweet ke encik husband? @Efzfal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AriEff
Ingat sweet ke encik husband? @Efzfal

Terus dia post. Malas nak layan komen dari Mira tu. Dari tadi tak habis-habis DM Aria tanya betul ke tidak. Tak puas hati punya pasal dia pergi buat cerita yang Aria rampas Efzan. Tak sedar diri yang Efzan itu tak nak dekat dia. Dia nak dekat dengan aku la.

" Fal, sayang aku tak? "

" Mestilah tak. " Hati pecah. Aduh! Tajam sungguh kata-kata Efzan. Tapi Aria tahu Efzan hanya main-main. Walaupun begitu itu, dia terus memukul belakang Efzan dengan kuat. Sakit hati sikit.

" Sampai hati! Turunkan aku! Tak nak kawan dengan kau dah. "

" Kita bukan kawan. " Aria hampir mencarut. Sakit pula dengan Efzan tiba-tiba.

" Tapi kita husband and wife. Of course la aku sayang kau gila. " Aria menarik nafas lega. Disebabkan terlalu excited, Aria mencium belakang rambut Efzan yang pacak-pacak itu. Bau rambut dia kemain wangi!

" Jangan goda aku dekat sini Aria. Aku tak tahu kalau aku boleh kawal iman aku ke tak. " Alamak! Terlebih pulak hehe. Rambut dia ni betul-betul goda Aria. Nak buat macam mana? Takkan nak gunting pulak. Sayang ni.

Efzan meletakkan Aria dekat atas satu bangku. Dia pula duduk sebelah Aria sambil mengengam tangan Aria yang agak kecil berbanding tanganya yang sebesar gajah.

" Fal. "

" Yes? "

" Kalau lah aku dah takda, kau boleh move on tak? " Entah kenapa soalan ni asyik ada je dalam kepala otak. Gengaman tangan diperketatkan. Aria tahu Efzan tak suka dengan soalan ini. Sebab action speak louder than words. Dan Efzan orang macam tu.

" Aduh! " Sakitnya tangan ni.

" Kenapa tanya macam tu? " Keras saja suara Efzan.

" Aku... aku tanya je. "

" Jangan tanya aku soalan macam tu dah. "

..........

Sepanjang perjalanan balik ke hotel, Efzan asyik diam saja. Aria pula tak pandai nak pujuk orang sebenarnya. Aria menarik hujung hoddie Efzan. Tapi dia tak toleh pun. Cis dah pandai sombong sekarang.

" Fal, cakaplah. Aku rindu ni. " Tapi cuma muka ketat saja ditayangkan. Ee lempang laju-laju kang muka dia ni.

Dengan tahap keberanian yang nipis, Aria akan cuba cara yang tak masuk akal ni. Tapi ni saja terlintas. Urgh perangai gatal betul. Aria menoleh cepat-cepat dan cuba mensasarkan bibir ke pipinya tapi benda lain yang jadi. Aria tercium bibir Efzan. Mukanya terkejut. Lain yang disasarnya lain yang dapat.

" Sweet. " Aria menahan malu. Tak sanggup nak pandang Efzan.

" Thanks untuk hadiah tu. Aku suka. " Efzan menarik Aria dan mengeluarkan telefonnya lalu beri pada Aria. Dia ni nak buat apa lagi?

" Selfie. " Tahu-tahu saja apa yang Aria fikirkan.

Musuh Jadi Partner In Crime?  [ ✔ ]Where stories live. Discover now