Bab 69

3.3K 157 42
                                    

Aria tersedar dari mimpi ngeri. Dia menoleh ke arah Efzan yang masih lagi lelap. Efzan masih lagi memeluk dirinya. Mamat ni memang tidur mati gila. Masih lagi mimpi yang sama macam 3 tahun lepas. Nasib Kak Fai, Kak Jije, kak Ren, Fify dan Aisyah. Masih lagi dia teringat macam mana makhluk mengejar dirinya. Semuanya dia teringat .

Tanpa sedar, tubir mata Aria jatuh. Pelukkan erat di pinggang membuatkan Aria tersedar .

" Kenapa ni? " Alahai husband, suara serak basah awak ni nak tanya ke nak goda saya? Tahu tak saya cair? Kang terkam kang ayok.

" Nothing. Aku cuma takut. " Aria berbaring semula. Dia mendekatkan mukanya ke dada Efzan. Pelukan dipereratkan lagi. Sayang.

" Hm peluk jelah lama-lama. Cuti kan esok? Dah dah pi tidur. Good night Aria sayang. " Ujar Efzan sambil mencium dahi Aria sebelum dia kembali terlelap.

" Goodnight too husband. "


.........


Aria mula bersiap. Hari ini merupakan hari dimana mereka akan bertemu janji. Sementara ada masa, baik mereka luangkan dengan memori yang terindah. Petang ini pula ada sesi rakaman lagu Gashina.

" Fal, cepatlah. Nanti balik lambat tak sempat nak mandi. " Bebel Aria sambil membetulkan rambutnya yang sedikit serabut.

" Nah ambil. Tukar sekarang. " Sehelai hoddie dibaling tepat ke muka Aria.

Ewah mamat ni. Penat-penat aku adjust eyeliner dia sedap je comot kan. 

Aria membelek hoddie yang diberikan oleh Efzan. Besarnya. Macam mana nak pakai?

Tanpa banyak alasan, Aria segera menukarkan pakaiannya. Short pants juga disarung agar sepadan dengan hoddie yang dipakainya 

" Wow! Just wow! "

" Tolong jangan buat muka miang dekat sini. Aku nak date dekat luar. Bukan dekat dalam rumah. Faham tak? "

" Faham. "

Aria dan Efzan berjalan-jalan di sekitar mall, di sebabkan Aria budak Malaysia, dia pun bawalah tabiat untuk bergambar di rooftop. Halah kita dak beshe beshe je.

AriEff

AriEffDATE 💕✨

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AriEff
DATE 💕✨

EfzFal

EfzfalWife💗

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Efzfal
Wife💗

Kau anggap sajalah yang baju dalam gambar tu dua dua sama. Aku tak jumpa gambar baju sama ni haih!

" Cepat betul kau post eh. "

" Semua di hujung jari la. " Aria menunjukkan jari kecilnya pada Efzan. Efzan pula memutarkan matanya tanda dia langsung tidak kisah dengan jari si isteri.

" Now kita pergi makan ice cream then tengok movie. "

" Tapi aku mana faham movie sub korea or cakap bahasa korea hm. " Muka Aria dibuat-buat sedih. Cuba meraih simpati Efzan. Manalah tahu kut-kut yang movie itu ditukarkan kepada shopping.

" Don't worry. Kita tengok movie english. At least BI kau tak terabur kan sayang?" Perli Efzan.

" Kenapa kau asyik panggil aku sayang eh kebelakangan ni? "

" Sebab aku sayang kau lah taguna. " Efzan terus menunjal kepala Aria .

Ewah! Ini sudah lebih. Aria mengejar Efzan. Siapa suruh tunjal dia, taguna. Tak kira, movie ke tak movie ke ice cream ke apa ke Aria nak sekeh dulu kepala Efzan. Habis rambut Aria jadinya!

" EFZAN NAUFAL! JANGAN LARI! "

" Kejar lah sayang hahaha. "

Entah macam mana kaki pula nak tersandung. Jangan jatuh please! Aria menutup mukanya dengan lengan baju yang agak gelebeh. Aik, tak jatuh pula.

Pinggangnya terasa bagai ada yang menahannya daripada terjatuh. Aria membuka mata. Dia cuba melihat siapakah prince charming yang menahanya daripada terjatuh.

" Well, sepatutnya kau tangkap aku. Tapi sekarang ni aku pula tangkap kau. So give me a kiss? "

Kepala bapak dia nak kiss tempat public. Langsung tak malu budak ni .

" No! "

" Garangnya , takpalah aku nak juga. " Satu cium kejap singgah di bibir Aria dan di pipi.

APA NI TADI KATA A KISS. INI DUA KISS. EH EH DIA NI. NAK KENA BUDAK NEPAL NI EEE

Aria menjeling Efzan. Tahan Aria tahan. Tak baik tinggikan suara dekat suami. Derhaka namanya. Haih budak Nepal ni memang suka mengada. Tabah Aria tabah.

" Tenung aku macam nak terkam kenapa? Dah tak tahan? Takpa kita balik jela. Ada banyak masa sebelum pergi practise. " Sumpah dia tak tahu kenapa dia kahwin dengan Efzan.

Makin miang!


..........


Aria merengangkan badan. Kejap lagi nak record. Aria saja satu-satunya yang datang dari Malaysia. Yang lain ada dari Perth, Thailand, US dan Korea saja. Aria cuba berkawan dengan Thailand itu sajalah buat masa sekarang. Haweka namanya. Lawa orangnya.

" Weka, do you think this will work out? "

" Ari, all you have to do is pray to your God. This will be all right. "

Haweka Haweka, anda sungguh berani. Efzan pun rasanya ada kena record. Hm tabah husband!

" Guys! Let's start! "

Mereka mula mengambil tempat. Harap semuanya berjalan dengan lancar. Amin!

Dalam video itu, Aria yang berambut hitam yang sedikit pendek. Terlalu ekstrem baginya untuk menampakkan perut. Haih gila gila! Nampak tak rantai yang dia pakai? Iya itu rantai yang Efzan beri. Rantai Suga dan V dia still pakai cuma dia sorokkan ke dalam baju. Naya beb kalau orang nampak. Hm apa Efzan tengah buat eh?

........

Efzan melangkah dengan lemah. Penat rasanya sebab baru habis record. Kalau pencapaian dia baik, mungkin akan debut tahun hadapan. But yeah, still tak sure lagi kan. Efzan dan beberapa orang melihat video yang dirakam sebentar tadi. Hm lawa juga dia menari eh? Kalau Aria tengok ni, tergoda tak?

Lagu Monster by Exo. Efzan berada di position Sehun. Disebabkan dia yang paling tinggi dan juga Efzan punya position sebagai rapper, ramai yang memilihnya untuk jadi Sehun.

" Nau, Se Eun and Won joon. You three are fantastic. Continue your good work! "

Wah! Terharunya ! Huhuhu.

Musuh Jadi Partner In Crime?  [ ✔ ]Where stories live. Discover now