[1] : First

42.8K 1.1K 66
                                    


Sebenarnya semalam gak author nak update bab 1 ni tapi semalam Wattpad wat hal pulak! Terus hilng mood author nk update. And idea semua dah lari.. Geram je rasanya! Haishh..

👟👟👟👟

Tudung di betulkan apabila disiap di pinkan. Beg sandang yang berwarna hitam yang terletak di atas meja cermim di ambik dan berlalu keluar dari bilik.

Jam ditilik. 8.15 A.M. Breakfast? dekat Cafe jelah. Kunci rumah dan kunci Cafe diambil dan disimpan di dalam beg. Oh tak lupa satu perkara lagi kunci kereta yang tergantung di tempat gantungan kunci juga diambil.

Pintu rumah dibuka. Dan seperti biasa hadiah misteri di atas lantai. Mia mengambil hadiah tersebut dan diletakkan di atas rak kasut. Tergeleng geleng kepala. Mia melihat hadiah tersebut. Setiap hari akan ada hadiah di depan pintunya kalau tak didepan pintu di cermin depan kereta ataupon di depan pagar rumah. Sapa lah yang bagi. Haishhh!. Balik nanti je buka, sekarang dah lambat!.

Kereta meluncur keluar dari rumah. Sempat Mia melihat kawasan luar rumah sebentar. Kereta mula bergerak dan hilang apabila memasuki lorong ke kanan.

Tanpa Mia sedar seseorang memerhatikan tindak tanduk Mia dari awal. Dia hanya tersengih sinis. Kereta dia mula meluncur pergi.

Di dalam kereta Mia menyanyi riang. Pagi yang indah kan. Sampai di pertengahan jalan. Kenderaan Mia terpaksa berhenti akibat jammed.

'Haishh pagi pagi lagi dah jammed. Dah lah nak cepat ni'. Keluh Mia. Jarinya mengetuk getuk stereng.

Jam ditilik lagi. 8.30 A.M.

'Haishh. Cepat lah wahai manusia sekalian. Patutnya aku keluar awal tadi'. Marah Mia pada dirinya sendiri.

Kenderaan mula bergerak.
'Jalan pon ingat nak tunggu sampai tahun depan malam raya boleh sambut raya terus'. Ejek Mia sambil tetsenyum kambing.

Sampai di depan Cafe. Kereta diparking di tempat Parking kereta. Kelihatan 4 orang pekerja dia yang sedang menunggu kehadiran dia ke Cafe.

"Sorry lambat, malam tadi syok sangat tengok TV sampai tak sedar masa berlalu. Nah nah ambil kunci ni". Jelas Mia lalu memberikan kunci Cafe.

"Mia, Mia. Layan lagi drama Korea sampai 2,3 pagi". Kak Affa bersuara sambil berdiri di sebelah Mia. Mia hanya menayangkan sengihan kerang busuk di pagi hari.

"Mana akak tau ni. Stalker eh". Usik Mia. Kak Affa hanya mencebir

Pintu dibuka dan mereka serentak memasuki Cafe.

"Tak dek kerja akak nak stalker kamu Mia. Tu semua akak tau lah". Balas Kak Affa lagi. Kepala nya memulakan aksi geleng mengeleng.

"Hehe. Peace". Kata Mia tidak lupa dia membuat peace di tepi wajahnya.

"Akak pergi buat kerja lah Mia layan kamu ni sampai esok tak habis". Gurau kak Affa

Walaupon Mia merupakan Pemilik Cafe ni dia menyuruh semua pekerja memanggilnya mengikut umur. Macam kak Affa tu, tak payah panggil Bos ke Cik ke? Mia sudah berpesan bahawa panggil saja Mia. Mia tak suka biarlah mereka bagaikan keluarga.

Mia memerhati sekeliling. Bagus. Dia pon berlalu pergi. Ternampak si Tasya sedang membuka laci meja.

Terhendap hendap Mia mendekati Tasya. Akal jahatnya mula berpikiran.

DEVIL MAN!!! Where stories live. Discover now