[19]

18.2K 704 19
                                    


" Is tolong lepaskan aku? Kenapa kau buat aku macam ni! Apa salah aku dekat kau! " Jerit Mia yang berada di sebuah bilik kecil yang tiada satu pun cahaya yang menyuluh menerangi bilik itu.

Sudah lah kecil. Tiada sebarang laluan cahaya. Makanan juga tidak langsung diberi oleh Is kepada Mia. Sudah dua hari Mia hidup tanpa makanan. Hanya minum air sahaja itu dalam kuantiti sedikit sahaja.

Mia mengeluh penat. Tekak yang terasa dahaga cuba tidak dilayan. Air mineral sebanyak 500 ml abis Mia minum sejak pagi tadi. Semarang mungkin sudah petang.

Bayangkan berapa lama Mia tidak mendapat air walaupun setitik air yang menembusi kerongkong dia. Kelat Mia menelan air liur sendiri.

Pintu bilik tersebut dibuka dari luar oleh Is. Walaupun dalam gelap Is masih dapat mengagak di mana kedudukan Mia. Mia pula mendiamkan diri. Sudah penat dirinya menjerit meminta dilepaskan.

"Macam mana? Apa perasaan kau duduk sini. Ada rasa terseksa tak? Hidup tanpa makanan mahu pun air? Cukup ke sebotol kecil mineral tu cukup? Kalau cukup aku rasa kau patut stay sini lagi seminggu kau.

Biar bagi kau pengajaran sikit yang aku tak suka dicabar. Tch! Sebenarnya benda ni tak bagi apa apa dekat kau kan? Atau aku terlampau baik hanya kurung kau dekat sini? Hmm , biar aku fikir kejap".

Is berpura pura berfikir dengan muka yang selamba. Dia mengosok dagu secara perlahan , sengaja mahu menyakitkan hati Mia. Mia menelan lagi air liur dengan payah.

Terpejam kelopak mata Mia menahan perit di tekak. Is di hadapan dia tidak membantu langsung. Yang Is tahu hanya menyakiti Mia luar dan dalam.

" Is please... Keluarkan aku dari sini. Aku merayu dekat kau". Ujar Mia lemah. Akhirnya ego Mia rendahkan agar tidak terus terkurung di bilik sini.

"Apa? Aku tak dengar lah. Kau cakap kuat sikit boleh. Ntah telinga aku rasa tak dengar pula". Ejek Is. Is mengorek telinganya berkali kali dengan sengaja. Padahal dia dengar apa yang baru dituturkan oleh Mia.

Mia mengetap gigi atas dan bawah menahan sakit hati. Sudahlah tekak dia sakit perit , boleh pula perangai Is yang begitu menjengkelkan di telinga Mia.

Akhirnya tidak mahu memanjangkan cerita Mia membuka mulut dengan segera tapi kali ini suara nya agak kuat kedengaran daripada tadi.

" Lepaskan aku. Aku nak keluar daripada sini tolong aku. Aku merayi dekat kau Is. Tolong laa ..... " Mia menunduk , tidak mahu bertentangan dengan Is.

Is smirk . Akhirnya mengalah juga budak ni

"Macam ni la aku suka. Kalau kau dengar cakap aku daripada awal kan bagus takdelah kau tersangkut kat bilik kotor ni. Bangun .. " Is bangun terlebih dahulu lalu menghulurkan tangan ke arah Mia.

Mia menghiraukan tangan yang Is hulurkan kepada dia dan bangun dengan sendiri. Namun dirinya tidak kuat dia jatuh setelah cuba untuk bangun. Lututnya bagaikan kebas dan tak terasa.

" Tak payah nak sombong sangat. Lain kali minta tolong kalau rasa diri tu tak boleh" Perli Is sambil mata tidak lepas melihat Mia.

Tak padan dengan sakit! Berlagak je lebih! Kutuk Is

Baru Is mahu mengendong Mia sebentar tadi tetapi sesaat fikiran Is mula berubah mahu melihat adakah Mia masih melawan atau akan menuruti apa yang dia suruh.

" Erk.. Sebelum aku dukung kau ni. Apa kata kau kiss aku dulu. Ni ha kat pipi ni" . Is menyuakan pipi kiri ke muka hadapan Mia. Mia mengundur drastik dengan muka yang geli.

"Kau tak kiss aku , aku tak dukung kau". Ugut Is lagi. Tetapi Mia diam sambil merenung pipi Is. Mana mungkin Mia mencium Is. Dalam mimpi mungkin boleh. Tak tahu halal dan haram ke?

DEVIL MAN!!! Where stories live. Discover now