[55]

12.1K 541 64
                                    


" Jaga bitch tu jangan bagi lepas. Aku blah dulu ". Ujar Is penuh penekanan pada Jack. Orang-orang Is yang berkumpul dan mengambil posisi mereka masing-masing tanpa perlu diarahkan lagi.

Is memandu pergi ingin pulang ke rumah membawa Mia balik ke rumah mereka semula. Is turun daripada dan berjalan masuk ke dalam rumah. Perkara pertama yang Is cari ialah susuk tubuh isterinya; Mia.

Namun yang membuat Is curiga apabila kelibat Mia langsung tidak dilihat. Is mencari Mia di segenap ruang rumah sehingga lah satu suara tua menghentikan langkah Is yang mencari Mia. Is menoleh mendengar deheman Tuan Hussein.

" Cari sapa? Isteri kau? Baru sekarang nak cari ke tadi kenapa tak cari? Dah boleh fikir dengan waras baru nak datang cari bini kau? ". Tuan Hussein memerli Is yang berdiri sambil menatap Tuan Hussein tajam.

Puan Aisyah di sebelah Tuan Hussein hanya menatap Is dengan sayu. Puan Aisyah juga sakit hati melihat kelakuan Is pada Mia. Jadi Puan Aisyah hanya menjadi pemerhati perbualan antara anak dan bapak itu. Is dapat rasakan sesuatu yang terjadi.
" Mana Mia?! ". Soal Is dengan keras. Hati Is menanah panas melihat riak sinis pada wajah Tuan Hussein yang seakan mengejek dirinya. Is menunggu jawapan daripada papa atau mamanya.

" Buat apa kau cari Mia Is? Buat apa? Tak payah lah cari kau enjoy je dengan kehidupan tak guna kau tu. Bukan ke kau nak buat semua ni? Jadi terima lah ". Balasan Tuan Hussein yang semakin sinis membuat Is semakin marah.

" Aku tanya mana Mia!! Jawab jelah! Mana Mia!! ". Is meninggikan suaranya pada Tuan Hussein kerana terlalu bengang dengan sinisan Tuan Hussein. Is juga turut menukar panggilannya pada Tuan Hussein. 

" Tch! Mia dah pergi jauh daripada kau Is. Kau sedar tak kau dah lukakan hati Mia. Hati Mia, hati seorang ibu yang sedang mengandungkan anak kamu Is. Kamu tak sedar ke semua ni? ". Tuan Hussein mengubah suaranya apabila terlalu kecewa dengan Is.

Tuan Hussein juga tidak larat untuk terus berkata kasar pada Is. Tuan Hussein juga berwajah lirih sambil menatap Is. Cuba untuk memahami Is yang fikirannya selalu di hujung minda. Is mengetap rahangnya mendengar kata Tuan Hussein.

" Apa maksud kau? ". Is mengerutkan dahinya akibat tidak faham dengan situasi ini. Is menatap Tuan Hussein lalu beralih kepada Puan Aisyah yang memandang dirinya sayu seakan sedih dan kecewa pada Is.

" Mia dah pergi Hareez. Mia dah pergi jauh daripada kamu. Mia terlalu kecewa dengan sikap kamu. Jadi biarkan Mia pergi tanpa kamu di sisi Mia Is. Biar Mia cari kebahagian di luar sana dan kamu boleh teruskan sikap kamu kalau kamu masih tak berubah. Mama kecewa dengan kamu Hareez ".

Puan Aisyah menjawab bagi pihak Tuan Hussein. Riak wajah Is berubah marah. Urat di sekitar lengan, leher dan atas dahi Is menimbul akibat terlalu bengang mendengar Mia pergi daripada dirinya atau lebih tepat melarikan diri daripada Is.

" Mia lari dari aku?! Tch! Dengar sini aku tak akan biarkan Mia lari jauh daripada hidup aku! Sekali Mia masuk dalam hidup aku Mia tak akan pernah lepas! Start daripada hari ini aku bukan Hareez yang korang kenal dulu!--- "

" ---Hareez yang dulu dah mati! Sekarang hanya ada Hareez yang baru. Hareez yang lagi setan daripada jangkaan korang. Jadi jangan harap aku akan dengar cakap korang lagi! ". Is berpaling melangkah dengan setiap bait katanya terngiang di kepalanya.

Tuan Hussein dan Puan Aisyah seratus peratus terkejut dengan kata Is. Puan Aisyah menatap Tuan Hussein dengan riak risau pada wajahnya. Tuan Hussein membawa dirinya duduk terlebih dahulu. Puan Aisyah mengikuti suaminya.

" A--Abang macam mana ni? Tindakan kita salah ke abang? ". Puan Aisyah hampir menangis selepas terkejut dengan kata Is yang penuh emosi. Puan Aisyah juga dapat melihat kemarahan yang berkobar-kobar melalui mata Is tadi.

Tuan Hussein memicit kepalanya yang bertambah sakit. Tuan Hussein fikir kalau dia menjauhkan Mia dari Is. Is akan berubah menjadi lebih baik. Rupanya tidak, Is semakin menggila adalah. Tuan Hussein pening memikirkan hal berkaitan dengan Is.

" Jangan risau kita teruskan rancangan kita. Selagi Is tak berubah jangan harap dia boleh jumpa dengan Mia lagi. Abang akan hantar beberapa orang untuk jaga Mia nanti ". Tuan Hussein membawa tubuh Puan Aisyah ke dalam pelukan.

Tuan Hussein juga risau dengan Is jikalau Is menjadi lebih teruk nanti pasti Mia akan lebih kecewa dan patah hati. Tuan Hussein menenangkan Puan Aisyah yang mengeletar kerana ingin menangis. Tuan Hussein harap rancangan yang dia buat akan menyedarkan Is.




#######

Is membanting pintu rumah yang mana di tempatkan Laila. Jack dan tiga orang bodyguard yang ada fi ruang tamu menoleh melihat Is yang masuk dengan keadaan yang tegang. Jack memerhati Is sehingga Is hilang membanting pintu di mana keberadaan Laila ada di situ.

Jack menghela nafas berat. Jack sendiri tak faham apa yang berlaku sehingga Jack melihat Is berubah menjadi mengerikan sebegini. Jack memejamkan matanya apabila mendengar jeritan perempuan Laila kedengaran. Jack pasti Laila teruk dipukul oleh Is.

Is menarik rambut Laila untuk bangun selepas Laila berdiri dengan tidak stabil kerana tarikan Is, sebuah tamparan melekat kuat pada pipi Laila. Laila meringis sakit. Hujung mulutnya pecah kerana tamparan kuat itu. Laila menangis buat sekian kalinya.

" Kau memang sial!! ". Tak puas itu Is menghentak kepala Laila ke dinding lagi. Darah yang kering di wajah Laila masih di situ kerana tiada yang membantu Laila mencuci lukanya dan arah baru mengalir keluar lagi membasahi darah kering di wajah Laila.

" Sebabkan kau Mia lari dari aku! ". Is menghentak lagi dengan tempoh yang tidak berkurang. Is sungguh di panda emosi yang tinggi. Pemergian Mia menyebabkan Is naik hantu. Jadi Laila yang akan menjadi mangsa pelepasan marah Is.

Tangisan Laila memenuhi ruang bilik tersebut. Darah sudah jatuh di serata tempat terutamnya pada dinding. Is masih menggila hentaman kepala Laila kedengaran hingga keluar di mana Jack dan orang-orang Is mendengar nya.

Is mencampak tubuh Laila ke katil dengan ganas lalu dengan sebuah jeritan kuat masuk enam orang lelaki ke dalam bilik itu dengan segera. Is memerhati satu persatu orangnya denag tatapan membunuh. Jack datang beberapa saat kemudian.

" Rogol perempuan tu secara bergilir sampai korang puas. Tapi pastikan bitch tu masih hidup lepas korang kerja kan dia! Kalau tak korang semua mati! ". Is seakan dirasuk mengarah orang-orang nya untuk memperkosa Laila.

Laila yang masih sedar semakin meraung takut. Laila tak sangka Is seteruk ini. Enam orang Is mengangguk faham dan menghampiri Laila yang cuba mengesot menjauhi mereka semua. Laila mengeleng takut.

Is dan Jack memerhati tindakan enam orang lelaki tersebut membuka baju mereka dan selepas itu terdengar raungan menyedihkan daripada Laila. Is tersenyum jahat bercampur sinis. Seorang lawan enam orang. Mati kau Laila.

Is meludah ke tepi dan melangkah pergi melepasi Jack. Semasa berjalan melepasi Jack, Is sempat mengerling Jack dengan tatapan kelamnya. Dan Jack nampak akan hal itu. Jack nampak mata Is berubah kelam seakan bukan diri Is yang sebenarnya.

Jack tidak sanggup melihat Laila yang terus menjerit dan menangis segera mengangkat dari pergi dari situ. Is duduk di kerusi megah miliknya di dalam bilik. Is duduk dengan angkuh sambil menyilang kaki bersama segelas air di tangannya dan semestinya bukan air biasa.

Is tersenyum sinis. Kalau Mia ingin melarikan diri, Is akan membiarkan buat sementara waktu. Bila tiba masa yang sesuai Is akan datang mengambil Mia ke dalam hidupnya semula. Is makin melebarkan senyuman sinis bercampur jahat nya bila jeritan Laila kedengaran.


Permainan bermula Mia.














####### 

Ur luv ur luv ur luv I want that huhuhuhuu 🌚😂😂

Author baik jgn risau 🙈 😂


DEVIL MAN!!! Where stories live. Discover now