[43]

12K 493 21
                                    


Author mintak maaf byk2 kat readers yg still menunggu citer ni 🙇🙇🙇 idea author takde guys 😭

Tapi aku buat juga tuk kome okay 👌. Thanks yg still bace author tetap update walaupun lmbt 💜🌈🙇

#######


Beberapa bukan telah berlalu. Sekarang genap setahun perkahwinan Mia bersama Is. Suaminya yang Mia mula cintai. Is juga menjaga perilakunya dengan baik. Tiada lagi Is mengasari Mia. Mia cukup bersyukur dengan itu.

Namun sejak dua menjak ini Mia dapat rasakan sesuatu yang buruk akan terjadi. Tidak tahu itu betul atau pun hanya firasat Mia. Mia mnegetepikan hal tersebut. Bagi Mia sekarang masa untuk bersama hidup bahagia dengan Is.

Mia sekarang berada di luar kedai selepas membeli barang masakan. Is tidak dapat menemani Mia kerana meeting yang perlu diuruskan terlebih dahulu. Mia juga tidak menganggap hal tersebut dengan serious.

Is mungkin sibuk demi mencari nafkah mereka. Jadi Mia hanya berdiam sambil menyokong Is. Mia memasukan barangan ke bonet kereta dengan lembut. Mia juga telah kembali bekerja di Cafe miliknya atas arahan Is.

Kata Is lebih baik Mia bekerja untuk menghilangkan kebosanan di rumah. Mia apa lagi seronok lah. Gila happy. Sudah lima bulan Mia bekerja semula.

Kak Iffa juga turut mengenali suami Mia iaitu Is. Kerana Is selalh datang ke Cafe mencari Mia. Jadi tiada masalah antara mereka. Cuma Is berpesan jika Mia bekerja. Mesti pergi bersama tetapi berlainan kereta.

Dan Mia mesti pulang sebelum Is pulang ke rumah. Jadi Mia cukup menuruti kata Is tanpa membantah. Cuma ada sehari Mia terlupa akibat sibuk bekerja sehingga Is menengking Mia.
Namun Mia tidak menarik muka malah berani memohon maaf kepada Is kerana atas salah Mia sendiri. Jika masing-masing tidak merendahkan ego masa kan rumah tangga boleh harmoni.

Sebaik menutup bonet Mia dikejutkan dengan gerangan seorang lelaki yang berdiri di depan Mia. Mia mengurut dadanya terkejut. Lelaki tersebut merenung Mia.

" Ada yang boleh saya bantu encik?? ". Tanya Mia sambil melihat wajah lelaki tersebut. Mia mengerutkan dahi apabila tiada jawapan daripada lelaki tersebut.

" Nama aku Adam. Aku nak kau berhati-hati sikit. Jangan jalan seorang diri. Jaga suami kau. Kalau boleh keluar tu ajak suami kau jangan keluar sendiri. Ada sesuatu yang buruk akan terjadi kalau kau terlampau leka ". Ujar lelaki tersebut yang merupakan Adam.

Adam menasihati Mia agar berjaga-jaga sebab Adam dapat mengetahui yang Syalin mula memainkan peranan dia untuk mendapatkan Is. Adam tidak mahu ada yang terluka. Jadi lebih baik dia memberitahu Mia.

" Apa maksud encik? Saya tak faham?? ". Mia semakin mengerutkan dahinya pelik. Mia tidak faham dengan setiap perkataan yang dituturkan oleh lelaki bernama Adam tersebut.

Mengapa Mia kena berhati-hati ada orang ingin menjahati Mia dam Is ke? Mia berasa meremang. Memang sejak ke belakangan ini Mia berasa tidak sedap hati tapi tidak pasti mengapa.

DEVIL MAN!!! Where stories live. Discover now