Chapter 69

483 36 12
                                    





"TADI aku rasa orang tu kata tak ada baju.." Meleret suara Anis di telinga aku. Dia mengusya tidak puas hati. Jarinya mencucuk-cucuk lengan aku.

"Itu lah tu. Baju turun dari langit kot." Nuryn menambah.

"Tah. Curi baju siapa pun tak tahu lah. Sudah la sama warna dengan si ehem ehem.." Zulfa berdehem sambil menjeling lembut.

Aku tersenyum ringkas. Diorang ni kan tak habis-habis mengusik dari dorm tadi. Tak kasi chance betul aku nak sweet dengan Prince Charming.

"Ei biarlah." Aku mencebik sambil memeluk tubuh.

Setiap ahli Whites memandang aku dengan pandangan tajam. Jealous lah tu aku paling lawa.

Hoho

"Buat macam mana dah boyfriend bagi. Pakai je lah." Selorohku tanpa segan silu. Ika Zain Syahrin dah gedik ya kawan-kawan.

"Untung lah ada boyfriend."

"Kita single je."

"Tu ah tu."

Aku hanya senyap tidak membalas. Kepala digeleng perlahan bersama senyuman kecil di bibir.

Seronok ni tak boleh nak tunjuk sangat. Sedaya-upaya aku mengemam bibir supaya tak obvious sangat excited tu.

Haih

Ika, kau kena cool je. Jadi diri kau yang sebenar. Belagak sombong macam dulu.

Aku berdehem kecil sebelum membetulkan duduk. Belakang badan yang bersandar pada kerusi ditegakkan lalu kepala aku dilangut sedikit. Aku mematikan senyuman. Poker face.

Yup. Inilah gaya Ika yang sebenarnya.

Tatkala sedang menunggu majlis untuk bermula, mataku ralik mengusya sekitar dewan yang sudah tersergam indah. Penuh dengan hiasan dan lampu-lampu krystal yang tergantung.

Mataku akhirnya tertancap pada tubuh tegap seorang lelaki berkemeja biru gelap yang sedang duduk di meja jauh seberang sana. Sibuk tangan itu membetulkan rambutnya. Lelaki, rambut tu adalah segala-galanya.

Kelihatan Eiz berpaling lalu berbual dengan Naufal di sebelahnya. Dia ketawa sakan sampai jelas kelihatan lesung batu sebelah kiri tu.

I mean lesung pipit lah.

Aku tersengih sendiri. Kalah lagi. Haih, tak boleh kawal betul muka aku ni bila setiap kali usya dia. Mesti je melebar sengih tu sampai telinga. Handsome!

Tapi sejujurnya, aku lebih suka tengok bila Eiz serious dan tak senyum. Nampak sombong dan macho gitew! Tapi tu lah dia garang hm.

Oh by the way,

Aku dan Eiz sedondon malam ni. Terkejut aku masuk-masuk dewan nampak dia pakai baju sama warna dengan aku.

Sengaja lah tu dia beli baju aku sama kaler dengan dia. Blueblack. Nak buat sweet lah kononnya. Tadi pun dah ramai sangat dah usik-usik aku. Nasiblah aku okay je. Tak marah pun. Suka lagi adalah. Hoho.

Tidak lama kemudian, pengacara majlis pun mengambil tempat di rostrum dan memulakan majlis.





++++++++





"Bagi memberkati majlis kita pada malam ini, saya menjemput ketua badar kita Abu Dzar bin Muhammad Ahnaf untuk membacakan doa. Dipersilakan."

Mikrofon berganti tuan. Dzar mengubah kedudukan mikrofon separas bibir agar suaranya dapat didengar dengan jelas.

"Al Fatihah."

Us ✔Where stories live. Discover now