Bab 11

3.1K 99 0
                                    

    Keesokkan paginya,Eliya tersedar saat terasa sesuatu sedang berjalan di rambutnya yang terurai panjang.Pantas Eliya membuka matanya.Ternyata ianya Eddie yang sedang tersenyum nakal kearahnya.Eliya terus teringat tentang kenangan terindah mereka semalam.Serta merta wajah Eliya berona merah.Eliya cuba bangun namun segera dia membatalkan niatnya kerana baru dia perasan akan keadaan dirinya yang tanpa sehelai benang pun menutupi tubuhnya manakala Eddie hanya berseluar pendek paras lutut.Eliya menarik sedikit selimut menutup bahagian bahunya yang terdedah.
"good morning,my sweet princess.."ucap Eddie ditelinga Eliya sambil tangannya masih merangkul pinggang Eliya.Eddie mencium pipi Eliya.Walaupun agak segan Eliya terpaksa meminta pertolongan Eddie untuk mencapai tuala. 'Aduh..macam mana ni..terpaksa la minta tolong Eddie..malunya!!'hati Eliya bermonolog.
"abang..tolong ambilkan tuala..please.."dengan muka yang ditebalkan Eliya meminta bantuan Eddie.Eddie tergelak kecil melihatkan telatah Eliya yang sudah tidak tentu arah itu namun dia tetap membantu Eliya. 'hahaha..kesian juga isteri aku yang sorang ni..erm..tolong je la..'hati Eddie berkata-kata.Eliya sudah membalutkan tubuhnya dengan tuala yang diberikan Eddie sebentar tadi.Dia bangun untuk masuk ke bilik mandi namun tangannya di Tarik sehingga dia terduduk di atas riba Eddie.
"looks like you forgot something for me,sweetie.."ucap Eddie penuh romantis.Wajah Eliya sudah merah padam menahan malu.
"tak boleh ke pagi ni dikecualikan?.."tanya Eliya perlahan.Eddie tersenyum lalu menggelengkan kepalanya.
"nope..by the way..I want the one just like last night..everyday..every morning.."ucap Eddie nakal.Eliya menarik nafas panjang. 'Nak tak nak terpaksa juga la,cik Liya oi..ops..Puan Liya,ok..Puan bukan cik..'Eliya mengingatkan dirinya kembali.Eliya menutup matanya perlahan lalu mendekatkan wajahnya ke wajah Eddie.Eddie tersenyum menang lalu segera bibir mereka bersatu dengan kehangatan cinta masing-masing.Eliya pantas bangun dari duduknya di ribaan Eddie dan masuk ke bilik mandi.Malunya sudah sampai ke tahap maksima.Eddie pula tersengih sendirian dibirai katil.Tidak dia sangka Eliya akan menyerahkan mahkotanya sebelum waktu yang dia sangkakan.Memang malam semalam kucupan hangat yang Eliya berikan amat menggetarkan nalurinya sehingga dia tidak dapat mengawal dirinya lagi. 'tak sangka honeymoon aku betul-betul menjadi..hai..untungnya aku..siapa tak sayang bini,oi..'hati Eddie berkata-kata sendirian.


Eliya keluar dari bilik mandi 15 minit kemudian,Eddie sudah bersiap dengan pakaian renang di birai katil.Eliya mengerutkan dahinya.
"eh..abang dah mandi ke belum ni?.."soal Eliya pelik.
"sayang..ofcourse la dah..chalet ni kan ada 3 toilet..takkan Liya lupa kot..erm..nampaknya panahan cinta malam tadi memang tinggalkan kesan mendalam pada sayang..hihihi.."ujar Eddie sambil tergelak nakal.Eliya menarik muka masam kerana diusik oleh si suami.Eliya mengeringkan rambutnya dihadapan cermin meja solek.Segala masalah semalam bagai sudah terbang bersama angin malam.Syukur Alhamdulillah.. Eddie menghampiri isterinya lalu memeluk isterinya dari belakang.Haruman tubuh Eliya menusup masuk ke hidung Eddie membuatkan nalurinya bergetar.
"wanginya isteri abang..sungguh mengoda.."ujar Eddie mengoda.Eliya hanya tersenyum manis.
"aduh..tambah lagi dengan senyuman Liya tu..jangan sampai dua hari ni kita duduk kat bilik je.."usik Eddie sambil tersenyum nakal.Eliya menjeling Eddie manja.
"hurm..ye la tu..jangan lepas ni Liya nampak abang bermanja-manja dengan kak Maria pula..memang siap abang,Liya kerjakan cukup-cukup..Liya dah korbankan segalanya untuk abang..dan dah bagi bukti yang Liya betul-betul cintakan abang...jadi, Liya tak nak hak Liya terpaksa kongsi dengan orang lain..ok?"soal Eliya sambil memusingkan badannya menghadap Eddie.Eddie tersenyum penuh makna lalu mencium dahi isterinya.
"abang janji..hanya Liya je untuk abang..tak ada yang lain..insyallah..hati abang hanya untuk isteri abang yang sexy ni.."usik Eddie.Eliya tersenyum lalu memeluk Eddie.
"thanks for everything,sayang..thanks for giving me second chance..and thank you so much for last night..I love you so much..more than you know,darling.."ucap Eddie romantis.
"I Love you most.."balas Eliya.
"dah la..kalau macam ni..macam mana nak keluar?.."
"kenapa pula?"soal Eliya.
"ye la..Liya dah goda abang..macam mana nak keluar..nanti kat luar abang tak boleh manja-manja dengan Liya depan orang..kempunan la abang nanti.."ujar Eddie dengan nada sayu yang dibuat-buat.
"isy..ngada-ngada la abang ni..dah jom la..abang tunggu Liya salin baju sekejap ye.."ujar Eliya sambil mengambil pakaiannya dan masuk ke bilik mandi.
"eh..nak pergi mana tu?"soal Eddie.
"nak salin baju la.."
"ala..salin je la kat sini.."ujar Eddie manja.
"ngada-ngada la abang ni..tunggu situ sekejap.."ujar Eliya lalu masuk ke dalam bilik mandi. 'hisy..laki aku tu..bila manja tu manja sangat la pula..aku pula naik rimas tapi tak apa la..asalkan dia ada dengan aku pun dah syukur..kalau dia cari tempat bermanja lain mahu nak meroyan aku dibuatnya nanti..sabar Liya..sabar..layankan aja..aku pun suka apa dilayan dengan layanan first class..hihihi..'hati Eliya berkata-kata.

Eliya dan Eddie telah meluangkan masa mereka di Langkawi dengan mengelilingi pulau-pulau sekitar dan bermandi manda di Tasik Dayang Bunting.Menurut kata-kata orang tua di Langkawi,bagi pasangan yang ingin mendapatkan cahaya mata mereka hendaklah meminum sedikit air dari tasik tersebut.Apabila Eddie mendengar penerangan dari seorang pakcik mengenai tasik tersebut,dia terus tersenyum simpul kepada Eliya.Faham sangat Eliya dengan makna senyuman itu.Eliya hanya menurut. 'hisy..ada-ada je suami aku ni..entah ya atau tidak apa yang dikatakan oleh pakcik tu..layan je la..'hati Eliya berkata-kata.Perlahan Eliya meneguk air yang diambil dari tasik itu.Mereka berenang di dalam tasik yang dalamnya 30 meter itu.Pelbagai aktiviti yang telah mereka lakukan sepanjang hari.Akhirnya Eliya kepenatan lalu berjalan menghala ke chalet selepas mereka kembali dari pusing sekitar pulau-pulau sekitar Pulau Langkawi.Sedang Eliya berjalan di hadapan taman mini yang berhadapan dengan chaletnya,tiba-tiba dia rasa kakinya sudah tidak menjejaki lantai lagi.Ternyata Eddie sudah mencepungnya dan berlari masuk ke dalam chalet mereka.Eliya menjengkelkan mata kerana bimbang jika ada sesiapa yang melihat aksi mereka berdua itu.Mujur tiada siapa yang berada di kawasan mereka itu.
"abang..jangan la dukung Liya macam tadi nanti orang nampak la.."ujar Eliya manja kepada Eddie ketika Eddie sudah meletakannya di atas sofa yang berada di ruang tamu chalet mereka.
"hurm..biar la..biar satu dunia tahu yang abang cintakan isteri abang yang sorang ni.."ujar Eddie sambil meletakkan kepalanya di atas riba Eliya.Eliya tersenyum lalu mengusap lembut pipi suaminya.
"erm..abang ni saje je tau..minggu depan Liya dah kena pergi sekolah balik..kalau abang manja-manja dengan Liya macam mana nak pergi sekolah ni?.."rengek Eliya manja.
"Liya..sayang jangan buat hal..walau Liya dah kahwin dan ada abang yang boleh tanggung Liya tapi..education is very..very important..cuba Liya bayangkan kalau apa-apa jadi pada abang.."
"hisy..nauzubillah..abang jangan la cakap macam tu..tak baik tau.."
"ye la..anything boleh jadi tanpa kita jangka..betul tak?.."soal Eddie sambil mencium tangan isterinya.
"erm..ye la.."
"so..abang tak nak nanti Liya terlalu bersandar pada abang..lagi satu..Liya jangan risau la..I'll always support you..abang boleh ajar Liya serba sedikit..lagipun Liya ambil jurusan lukisan kejuruteraan kan?..hah..itu memang kepakaran abang..so..isteri abang yang comel lagi manja ni..kena la bekorban sikit manja awak tu..nanti dah berjaya..abang janji..nak manja hari-hari pun boleh.."ujar Eddie sambil tersenyum nakal.Tangan Eliya pantas mencubit lengan Eddie.
"gatal.."
"abang gatal dengan sayang seorang je..so..abang pun nak minta sesuatu boleh?.."
"apa dia?.."
"sayang pun wajib gatal dengan abang seorang..boleh?.."soal Eddie manja.Eliya tersenyum simpul lalu mengangguk perlahan.
"macam tu la isteri abang..dah jom.."
"eh..nak pergi mana?"soal Eliya pelik. 'hisy..baru balik dah nak keluar lagi..buang tabiat ke apa abang sayang aku ni..kaki aku dah nak putus ni..'hati Eliya berkata-kata.
"eh..kata nak mengatal..jom la..pergi mengatal dengan abang..abang nak mandi ni.."
"hisy..ngada-ngada betul..mandi la dulu..Liya nak kemas beg..esok nak balik dah.."
"alaa...sayang..please..."suara Eddie sudah mula berubah dan mampu mencairkan hatinya. 'hai..cik abang ni..tergoda aku dibuatnya..'.Akhirnya Eliya patuh dengan keinginan suaminya itu walaupun dia malu tapi kenyataannya dia malu tapi mahu. 'aduh..jangan nanti pergi sekolah bawa perut sudah..abang..abang..asyik-asyik goda Liya je tau..'hati Eliya berkata-kata sambil kakinya mengatur langkah ke bilik mereka. 'hihihi..syok betul honeymoon kali ni..ni yang aku bertambah sayang kat isteri aku sorang yang comel ni..'hati Eddie juga turut berbunga-bunga.

Malam itu Eliya mendapat pesanan ringkas dari Zafril.

Anna..so sorry..Ril terpaksa balik dulu..ada emergency kata kak Maria..sorry dear..jumpa minggu depan..bye!.. <3 <3

Eliya hanya tersenyum. 'nampaknya sekarang dah tak ada halangan lagi untuk aku bermesra-mesra dengan Eddie kat sini..yahoooo...'Eliya bermonolog sendirian ketika sedang duduk santai bersama Eddie di bilik mereka.

it's okay..take care..see you next week..
balas Eliya pendek.Eddie mengerutkan dahinya pelik.
"kenapa sayang tersengih-sengih ni?.."
"tak ada apa-apa..Cuma Zafril bagitahu yang dia terpaksa balik sebab kak Maria ada hal kecemasan.."balas Eliya.Eddie tersenyum lalu mencapai telefon bimbitnya.Sebaris ayat di kirimkan buat Maria.

thanks for the help..I really appreciate it..

beberapa minit kemudian telefon bimbit Eddie berbunyi lagi menandakan ada mesej masuk.

anything for you,pal..

Eddie bangun lalu menutup suis lampu bilik tidur mereka.
"eh..awalnya abang nak tidur.."
"mesti la.."balas Eddie penuh makna dan penuh dengan godaan.
Malam itu Eddie dan Eliya terlena dalam senyuman kebahagiaan yang mereka rasai dalam hati yang sarat dengan perasaan cinta buat diri masing-masing.Doa mereka adalah semoga cinta mereka akan berkekalan hingga ke akhir hayat.Amin..

Love You 1000 Times (Wattpad Version)Where stories live. Discover now