97 Line

4.3K 397 157
                                    

Eight

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Eight

Name: Lee Seokmin
Nickname: Seokmin / Deokyeom / Dk / Sunshine
Birthdate: 18 February 1997
Age: 17 years old
Element: Flora and Fauna
Profile: Diterima oleh Magical Highschool ketika berumur 17 tahun, sekali pandang nampak baik dan sopan tapi berkali-kali pandang dah macam monyet, friendly, suaranya menjadi kegunaan untuk Junhui mengacau orang, teringin nak jadi penyihir yang hebat tapi kadang kala takut dengan sihir sendiri.

Lee Seokmin mengenggam tangannya dengan erat, sekarang dia keliru sebab dia tersesat. Ye dia tersesat. Dia tak sangka Magical Highschool ni besar yelah ingatkan kecik sebab bukan sekolah campur jantina en tekaannya salah, tak pasal-pasal sesat.

"Aku kat mana ni?" Seokmin cuba mencari papan tanda dan iainya tertulis 'Flora Garden'

"Patutlah aku boleh sesat diorang tarik aku ke sini rupanya" Seokmin mengangkat kening, matanya tiba-tiba terpandang sekuntum bunga mawar merah yang hampir layu.

"Alolo sian dia meh kita tolong dia sikit" dengan sekali tiupan halus bunga mawar itu kembali mekar, bunga itu memanjang seperti menghampiri Seokmin lalu kelopaknya dilagakan dengan pipi Seokmin seperti kucupan. Selepas itu, bunga itu kembali kepada yang asal.

"Hehe welcome apa la awak ni malu kita" Seokmin tersengih sendirian. Tiba-tiba dia terasa bahunya ditepuk.

"Pelajar baru?" Soal seorang jejaka yang kelihatan muda tetapi dia tidak berpakaian seperti pelajar lain kemungkinan guru.

"Ahh nae"

"Ikut saya"

"Baik" Seokmin mengikut jejaka itu, sempat lagi dia pusing kebelakang dan kelihatan burung merpati sedang melambai kearahnya, Seokmin pun apa lagi balas lambaian. Friendly katakan.

"Nampaknya awak dah ada kawan baru" Seokmin tersenyum nipis.

"Betul la tu"

🔮🔮🔮

Nine

Name: Kim Mingyu
Nickname: Mingyu / Gyu / Tall boy / Handsome
Birthdate: 6 April 1997
Age: 17 years old
Element: Crystal
Profile: SECRET ERROR

"Hish apa la dia tu nasib baik senior kalau tak" gerutu Kim Mingyu perlahan, dia dah siap sedia nak tolong mamat tu boleh pula main-main. Dasar sunbaenim sombong! Patutlah tak femes!

Apa kena mengena bruh -,-

"Hmmm nak buat corak apa ek?" Mingyu mengetuk dagunya setelah dia mendapat idea, mulutnya terkumat-kamit membaca jampi dan keluar la bentuk kristal bercorak bintang yang mempunyai 15 bucu.

"Hmm tajam, i like it" ujar Mingyu sendirian.

"Nak warna apa pula ek? Hmm merah la nampak aumm hehe" di tapak tangan Mingyu sudah mengeluarkan cahaya berwarna merah.

"MINGYU!" Hampir terlatah Mingyu dibuatnya, dipandang kristal ditangannya kelihatan kristalnya sudah menjadi warna hitam.

"H-hitam?"

"Woah!! Lawa la warna kristal tu Mingyu!!" Tegur Jungkook yang kelihatan kagum dengan kelebihan rakannya itu.

"T-tapi aku nak buat warna merah" Jungkook memandang Mingyu yang sudah memandangnya tajam. Tetiba dia rasa tak senang duduk lagi-lagi dia tengok bentuk kristal yang dipegang oleh rakannya itu menjadi lebih tajam.

"Hahaha... rilek Gyu rilek— WEH JANGAN BALING KRISTAL TAJAM TU WOIII"

"SINI KAU ARNAB JADIAN!!" Jungkook terus berlari tanpa memandang belakang sesekali dia mengelak dari kena balingan kristal dari Mingyu.

"HUHUW MIAN KACAU KAU"

"MATI KAUUUU"

"ARGHHHHHH!!"

Kasihanilah Jeon Jungkook anak Jeon, semoga beliau tenang disana.

🔮🔮🔮

Ten

Name: Xu Minghao / Seo Myungho
Nickname: Minghao / Myungho / The8 / Swag boy
Birthdate: 7 November 1997
Age: 17 years old
Element: Gravity
Profile: diterima oleh Magical Highschool ketika berumur 17 tahun, seperti Seokmin pelajar yang baru sahaja masuk pada awal tahun, perangai savage namatey, pandai, sentiasa diam walaupun setiap malam dia ternampak Junhui dan Soonyoung keluar senyap-senyap.

"Hebat kuasa awak ni" Xu Minghao mengangkat kepalanya apabila pengetua memuji kuasanya.

"N-nae?"

"Saya kata hebat tapi tulah agak susah sikit nak kawal dan awak kena banyak belajar untuk mahir dalam element ni" Minghao tersenyum manis apabila pengetua sudah memberikan nasihat kepadanya.

'Nampaknya bukan calang-calang la sekolah ni ayah mohon' bisik hati Minghao.

"Sekejap lagi ada wakil pelajar yang akan pimpin awak dan rakan-rakan awak nanti untuk tengok selok belok sekolah ni dan dorm awak" Minghao mengangguk lalu bangun dan menunduk hormat sebelum keluar dari pejabat pengetua.

Ketika dia melalui meja setiausaha pengetua, tiba-tiba pasu yang terletak di meja itu terjatuh tetapi Minghao sempat menggunakan kuasanya dengan mengapungkan pasu itu dan diletakkan kembali pasu itu seperti sebelum ini.

"Ahh gumawo sebab tolong" ujar setiausaha itu, Minghao hanya menunduk kecil.

"Pelajar baru?" Minghao menoleh ke kanan setelah menutup pintu pejabat.

"Nae?"

"Lee Jihoon imnida, saya yang akan pimpin kamu dan rakan-rakan kamu untuk lihat selok belok sekolah ini" Minghao mengangguk lalu tersenyum.

"Xu Minghao imnida"



________
Uyeayyy 97 line done!

Magical Highschool ||Seventeen||Where stories live. Discover now