43

2.5K 267 761
                                    

"Kita sudah sampai ke kediaman The King" ucap Seokjin pada Seventeen yang sudah menjejakkan kaki di istana The King, portal yang menyambungkan dunia manusia dan dunia magik terus lesap begitu sahaja.

"Kenapa rasa nervous aku ni macam nak pergi rumah keluarga mertua ek?" Soonyoung menyengetkan kepalanya memandang istana putih yang besar itu cuba untuk membuang rasa gugupnya.

"Ada ke yang nak kat kau?" balas Wonwoo yang terdengar omelan dari jejaka itu lalu berjalan meninggalkan Soonyoung di belakang.

"Kuanghajor ಠ_ಠ"

"Kamu semua boleh jalan lurus, The King dan Sir Dongwook sedang menunggu" ujar Seokjin setelah mereka sudah memasuki ke dalam istana The King itu.

"Yow korang!!" sapa seseorang yang berdiri tidak jauh dari mereka sedang melambai dengan ramah.

"Namjoon sunbae!!" Seungcheol membalas lambaian itu apabila dapat mengenali suara yang sudah lama dia tidak dengar, senior kesayangan la katakan.

"Berapa kali aku nak kata jaga perangai tak tau malu kau tu?! Kita tengah bertugas kan" marah Seokjin lalu mengetuk kepala Namjoon sehingga membuatkan spek jejaka itu hampir terjatuh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Berapa kali aku nak kata jaga perangai tak tau malu kau tu?! Kita tengah bertugas kan" marah Seokjin lalu mengetuk kepala Namjoon sehingga membuatkan spek jejaka itu hampir terjatuh.

"Sorry ah ;-;" Namjoon tersengih tidak bersalah, membetulkan speknya yang hampir terjatuh nasib sempat dia ambil.

"Tak sangka la Namjoon sunbae pun berkhidmat kat sini" bisik Seokmin pada Hansol sambil melihat Seokjin yang masih membebel pada Namjoon dari jauh.

"Alah hyung ni macam tak tau pula dia kan ikut bini dia" balas Hansol yang turut ikut berbisik, takut Seokjin dengar pula la.

"Siapa bini dia?" soal Seokmin bingung, sudah terang lagikan bersuluh yang Hansol mention Seokjin takkan still blur lagi.

"Tu yang tengah membebel tu" tunjuk Hansol pada Seokjin dengan malas.

"Seokjin hyung?" Hansol menggulingkan biji matanya, malas la nak borak dengan orang macam ni.

"Datang pun kamu semua meh ah masuk jangan malu-malu" serentak Seventeen, Seokjin dan Namjoon memandang pemilik suara itu, kelihatan Sir Dongwook sedang menghampiri mereka dengan lengan diluaskan minta dipeluk tetapi percaya la takde siapa pun yang akan lari memeluk dia.

"Wah bang lawo rambut, patutlah cepat lesap pergi salon tak ajak rupanya (¬‿¬)" usik Jeonghan, mengabaikan lengan gurunya itu yang desperate nak peluk seseorang.

"Wah bang lawo rambut, patutlah cepat lesap pergi salon tak ajak rupanya (¬‿¬)" usik Jeonghan, mengabaikan lengan gurunya itu yang desperate nak peluk seseorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Magical Highschool ||Seventeen||Where stories live. Discover now