40

2.3K 266 609
                                    

"Jadi mula-mula kita kena pergi rumah Chan lepastu nak perkenalkan diri kat family dia ke macam 'hai saya Jun dan saya ni adalah witch yang paling pemalas dan saya tidur dengan mata terbuka, tak lupa juga mempunyai pakwe nama Minghao' gitu?" Soal Soonyoung apabila mereka bertiga belas berjalan ke rumah Chan, nasib baik lepas je kena bebel dengan atok kat taman bertapa pentingnya hidup ada pasangan ni terus deme ikut Chan tanpa banyak suara.

Sentap la tu terasa diri sendiri single.

Author ni macam tak sedar diri, dia pun single juga HAHAHAHAHAHHAHA-- guro pakwe aye Seventeen YEAY CARATS YEAY.

"WOI ASAL AKU PULA YANG KENA NI?! NAMA SENDIRI TAKDE KE?!" bentak Junhui, dia baru je nak koyak dengan Jihoon dah tambah seorang lagi nasib Wonwoo baik--

"Contoh jelah!! Hadoi itupun nak bising!!" Wonwoo merengus geram, tau nak bising jelah anak Wen ni.

Okay.. Junhui nak merajuk dengan member sebaya dia, dah la dia kawan dengan Chan jelah macam ni.

"Kenapa la nama aku naik sekali haih" keluh Minghao perlahan, apa salah dia pun dia tak tau padahal baru je tadi dia tolak Seokmin jatuh sampai termakan bunga mamat tu kat taman tadi.

"Sekurangnya nama hyung femes" celah Seungkwan dengan ayat penuh sadisnya.

"Hamboi pasrah betul ayat kau"

"Kita dah sampai!!" jerit Chan dengan lengannya didepakan seluas mungkin apabila mereka sudah tiba di rumah banglo milik keluarga angkat Chan.

"Besar siot rumahnya tapi lagi besar rumah aku HOKHOKHOK" ujar Seungcheol dengan gelaknya yang berbunyi seperti tercekik biji rambutan.

"Riak siot orang tua ni" Mingyu memasang wajah judgenya, alah bukan selalu Seungcheol jadi riak gila ni.

"Gurau jelah der"

"Masuk-masuk, rasanya family aku kerja, adik aku pula sekolah" pelawa si maknae setelah membuka kunci pinth rumah itu lalu pintu utama rumahnya ditolak perlahan.

kreakk...

"Anjim asal bunyi pintu rumah kau seram sangat?" Soal Seokmin seramx

"Gear berkarat la tu" jawabnya bersahaja.

"Bukan ke gear tu untuk motor ._. lain macam pintu rumah kau ni Chan siap ada gear lagi" ujar Seokmin polos tetapi tidak dihiraukan oleh yang lain, masing-masing malas nak perah otak pasal gear dan pintu.

"Gelapnya rumah.. mana pula suisnya" rungut Chan apabila mereka sudah masuk ke dalam rumah, meraba sekeliling dinding mencari keberadaan suis lampu.

"Aik tak sampai dua bulan tinggalkan rumah terus lupa suis kat mana waduhh" Jihoon menggelengkan kepalanya kesal, kesian si maknae ni muda-muda lagi dah cepat tua.

"Diam la hyung" walaupun Chan tidak nampak di mana Jihoon berdiri, dia tetap memberi jelingan pada hyungnya di belakang.

Apabila dia sudah menjumpai suis lampu, dia menekan suisnya.

Klik!

"Hyung?" Semua mata memandang dua sosok yang turut memandang mereka terkejut.

"ARGHHHH ADA DUA TOYOL!!"

"ASTARGHFIRULLAH MAKSIATTTT"

"GEON?!" Chan memandang dua sosok itu tidak percaya, tiba-tiba lampu kembali tutup.

Klik!

"WARGHHH GELAPNYA!!" Jerit Seungcheol di tepi telinga Jisoo, jejaka itu hanya mampu redho mendengar jeritan sang leader,

Magical Highschool ||Seventeen||Where stories live. Discover now