21

2.9K 344 789
                                    

"Yow Mingyu!!" Sapa Jungkook yang baru sahaja tiba, dia duduk di sebelah Mingyu yang masih sibuk bermain kristalnya.

"Hai!!" Balas Mingyu lalu kembali fokus pada kristalnya semula.

"So macam mana? Kau dapat dengan cikgu siapa?" Soal Jungkook, teruja dia nak tanya pasal tu maklum la dua tahun lepas dia dapat satu grup dengan Sir Minho.

"Aku dapat grup dengan Miss Jieun" jawab Mingyu bersahaja manakala Jungkook hampir terjatuhkan buku magiknya dengan terkejut.

"M-miss Jieun?" Soal Jungkook balik dengan teragak-agak.

"Yup! Lepastu kan semalam aku puji dia cantik" cerita Mingyu tanpa memandang Jungkook yang sudah berubah riak wajahnya.

"P-puji?!"

"And then dia kata kat aku thanks dengan malu-malu dia alahai comelnya dia" ujar jejaka itu lagi tapi kali ini Mingyu sudah menongkatkan dagunya sambil memikirkan semula wajah Miss Jieun yang kemerahan ketika dia memuji guru itu.

"M-malu?! Comel?! YAH MISS JIEUN AKU PUNYA HSHSHSHSHS DUA TAHUN LEPAS AKU TAK DAPAT PUN SATU GRUP DENGAN DIA INI TAK ADIL!!!" marah Jungkook, dia mula mengeluarkan spray berhantunya lalu merenjis wajah Mingyu beberapa kali dengan geram.

"WARGHHH BERHENTI JUNGKOOK!!" Jerit jejaka tinggi lampai itu, sedaya upaya mengelak dari kena spray dari rakannya itu apa salahnya? Dia hanya bercerita tetapi lama kelamaaan baru la dia sedar sesuatu.

"KAU SUKA MISS JIEUN EK?!" Tebaknya walaupun dari tadi air duduk masuk dalam mulut dia.

"DIAM LU!! BRENGSEK LORH ENGKO!! RASAKAN NI!!" Sekali lagi Jungkook spray pada wajah Mingyu bukan takat tu je dengan botol spray sekali dia baling kat muka Mingyu lepastu terus dia pergi tukar tempat duduk, dia duduk dengan Jaehyun dan Eunwoo pula duduk dengan Mingyu.

Hmmm merajuk sudah Jeon Jungkook kesayangan readers ni.

Taehyung memandang sekeliling dengan badannya yang bersandar di pintu kelasnya, tiba-tiba dia ternampak kelibat Jisoo yang kelihatan terburu-buru itu.

"Jisoo!!" Panggil jejaka itu lalu menghampiri bekas dormmatenya itu.

"Jangan ganggu aku, Taehyung" ujar Jisoo dingin, sedikit pun dia tidak memandang jejaka itu.

"Kenapa dengan kau ni?" Soal Taehyung tidak puas hati, dia menggenggam lengan Jisoo dengan erat.

"Lepas Taehyung!" Bentak Jisoo, dia cuba menarik lengannya tetapi pegangan Taehyung lebih kuat membuatkan jejaka itu berdecit sakit.

"Tak aku tak nak lepaskan kau!" Balas jejaka itu tidak mahu kalah, apa salahnya sehingga Jisoo melayannya dingin sebegini?

"Bila dia suruh lepas jadi lepaskan jelah jangan paksa Jisoo" celah Seungcheol di belakang Jisoo, dia menolak tangan Taehyung dengan kasar.

"Kau pahal?" Soal Taehyung lalu menolak bahu Seungcheol dengan kasar.

"Aku takde hal" Seungcheol memberikan jelingan tajam lalu lengannya merangkul bahu Jisoo dan menarik jejaka kecil itu berjalan masuk ke dalam kelas bersamanya.

"Kau jangan marah Taehyung" celah Jeonghan yang elok bersandar di pintu kelas mereka.

"Asal aku tak boleh marah pula?!" Taehyung memandang jejaka itu tajam, Jeonghan hanya tersenyum nipis apabila dia dapat merasakan aura gelap di sekeliling Taehyung.

"Sebab kau takde hak, remember?" Ujar Jeonghan dengan kata-kata yang masih boleh dikategorikan sopan kerana dia tak nak cari pasal lagi-lagi Taehyung adalah bekas The Witch Guardians.

Magical Highschool ||Seventeen||Where stories live. Discover now