10

3.4K 348 730
                                    

Seventeen menundukkan kepala tanpa memandang Sir Dongwook yang sudah bercekak pinggang memandang murid-muridnya seoranh demi seorang, takde satu pun yang terlepas dari pandangan membunuhnya.

"Jadi berikan alasan kenapa kamu datang lambat? JANGAN BAGI ALASAN KAMU SEMUA BANGUN LAMBAT" ujar Sir Dongwook dengan ayat hujung yang sengaja dia tekankan.

Seventeen memandang antara satu sama lain nak bagi alasan apa? Dah tu je sebabnya mereka datang lambat takkan nak bagi alasan masing-masing sesat kot kat dalam rumah tu sebab besar sangat.

Macam tak logik je. Ketika mereka sibuk memberi pandangan siapa yang kena jawab dulu di kalangan mereka keluar seorang jejaka yang begitu berani bersemuka dengan wajah jahil Sir Dongwook.

"Sir ermm sebenarnya kami lupa nak kunci jam" Sir Dongwook menepuk dahinya setelah mendengar jawapan daripada Minghao manakala yang lain menepuk tangan tanda bangga dengan jejaka itu serta pujian tidak henti-henti diberikan pada jejaka itu.

"Wah pandai la kau Minghao wah wah"  Minghao menunduk malu setelah dipuji sebegitu.

"Diam, anak-anak muridku yang hanat!!" Seventeen terdiam semula, mereka tak terasa pun kena panggil hanat oleh Sir Dongwook, dah cikgunya hanat anak muridnya pun kena la hanat gituw HAHAHHAAHHA.

Sir Dongwook mengeluh perlahan.

"Takpe saya bagi peluang tapi ini yang terakhir tolong jangan kotorkan rekod bersih sebagai The Witch Guardians jangan ye" ujar Sir Dongwook yang sudah memberi amaran pada mereka semua.

Soonyoung mendekati Junhui lalu berbisik sesuatu di telinga jejaka itu.

"Bila Sir kata macam tu terasa nak buat benda jahat" Junhui mengangguk laju.

"Ye dho"

"Ok semua boleh bersurai tetapi lepas je habis kelas kita ada meeting lagi saya akan bagitau tujuan kamu semua dipilih tunggu di pejabat saya" Seventeen mengangguk faham sebelum keluar dari pejabat Sir Dongwook.

"Nae"

🔮🔮🔮

"Chan!! Aku ingatkan kau tak datang buat risau aku je" Woojin menghampiri Chan lalu mencubit pipi jejaka itu dengan geram.

"Hehehe sorry la terbangun lambat tadi" Chan mengusap pipinya perlahan berserta sengihan tidak bersalah diberikan pada Woojin.

Sedang mereka elok berborak tiba-tiba seorang jejaka sebaya mereka melanggar bahu Chan dengan kasar. Chan mengaduh perlahan lalu dipandangan gerangan yang melanggarnya yang sedang membuat muka tidak bersalah.

"Park Jihoon!! Kau kenapa?! Kau minta maaf dengan dia sekarang" tegur Woojin bengang, sesuka hati je langgar orang apa laluan kat sini sempit ke? Luas je aku laluan tu tengok dasar gemuk.

"What? No, aku takkan minta maaf dengan orang macam dia ni dah la baru masuk lepastu terpilih jadi The Witch Guardians mesti dia main kotor" Chan menundukkan kepalanya, hatinya terasa sakit apabila Jihoon berkata sebegitu.

"Eh kau ni!! Sesuka hati je menuduh tau la kuasa kau tu kuasa biasa dan Chan punya kuasa lagi gempak dari kau!!" Balas Woojin tidak mahu kalah, kali ni dia menggunakan ayat yang sensitif pada Jihoon.

"Lantak kau la" Jihoon berdecit perlahan lalu pergi dari situ sempat juga dia memberikan jelingan tajam pada Chan.

"Dah la Chan jangan terasa sangat dengan Jihoon tu dia memang kuat jeles dengan orang yang lagi kuat dari dia" pujuk Woojin pada Chan yang masih menunduk sedih.

"Hmmm takpe aku harap aku boleh berkawan dengan dia" ujar Chan sambil tersenyum nipis.

"Daripada berkawan dengan dia baik kau kawan dengan aku je"

Magical Highschool ||Seventeen||Where stories live. Discover now