33

2.8K 306 441
                                    

"Sir mana Junhui hyung, Mingyu dengan Minghao?" Sir Dongwook merengus geram apabila anak muridnya yang seorang ni menganggu ketenangannya untuk berbaring menikmati udara segar dengan aman.

"Mana la saya tau maybe diorang pergi bermain kat taman bunga" jawab guru itu yang masih dalam posisi berbaring di salah satu buaian dewasa yang baru disediakan olehnya.

Jangan maciam-maciam buaian tu dia seorang je yang boleh pakai, Seventeen tak boleh kalau naik juga get ready esok siapa tak boleh berjalan tu.

"Taman bunga?" Soal Seokmin lagi.

"Yelah, tak jauh pun dari sini sana ada banyak makhluk magik kat sana dengan bunga yang unik" jejaka itu tersenyum lebar apabila mendengar dua benda kesukaannya selain makanan.

Haiwan dan tumbuhan.

Faberet dia tu maklum la dia kan dari kuasa flora dan fauna.

"GAIS JOM PERGI SANAAAA" jerit Seokmin mengajak yang lain pergi ke taman bunga itu, terus lupa dia tujuan asal dia nak cari tiga orang rakannya itu.

"JOMM YEAYYYY" sahut yang lain lalu mengikuti Seokmin berlari ke taman bunga, macam kanak-kanak riang gitu.

Sir Dongwook tersenyum manis melihat anak-anak muridnya mula berlari pergi ke Taman Bunga yang dimaksudkannya, sedang elok dia baring bersantai tiba-tiba telefonnya mula berdering tanda seseorang menelefonnya, dengan malas dia menjawab panggilan itu.

"Nak apa pak cik tua?" Sergahnya tanpa sapaan, maroh bebenor dia ni.

"Ye semuanya berjalan lancar jangan risau halamak" Sir Dongwook hanya menggulingkan biji matanya keatas apabila mendengar si pemanggil sedang membebel padanya.

"Diorang tengah main-- TAK PAYAH LA MENJERIT HALAH SAKIT TELINGA AKU" marah guru itu sambil mengusap telinganya terasa berdengung seketika.

"Tak sampai esok mesti diorang dapat punya batu berlian diorang, hyung rilek je jangan panik tau la kerja aku"

"Siapa suruh sorokkan batu berlian tu kat sini, ahh aku tak nak ikut pergi dengan hyung nanti kena halau lagi sebab ramalan aku semua diorang bangkang" ujat guru itu lagi lalu menggelengkan kepalanya walaupun dia tau si pemanggil tidak nampak gelengan dia.

"Bye, dasar The King cerewet-- TAK AKU TAK KUTUK HYUNG HAHAHAHA K BAI PERGI LA SAMBUNG DECORATE BILIK TU" segera Sir Dongwook menamatkan panggilan telefon sebelum dirinya akan terkena segala makian dari orang yang menelefonnya.

"Gile, macam mana la aku boleh setuju nak berurusan dengan dia ni" omelnya yang masih menatap telefon pintarnya sedalam-dalamnya.

Tiba-tiba dia menepuk dahinya apabila baru teringat sesuatu yang amat penting.

"Oh ye aku lupa nak cakap kat Chan yang dia ada adik HSHSHHSHSHS si Geon tu pun satu mana tah menghilang budaknya dua minggu ni lepas abang dia dapat masuk sekolah tu" bebelnya lagi, apabila dia mendapat kata sepakat untuk cakap pada Chan nanti dan bukannya sekarang, dia kembali berbaring di atas buaiannya tetapi entah kenapa dia mula merasakan angin yang deras seperti ada sesuatu yang sedang menghampirinya--

"PAK CIK DONGWOOK" sergah seorang jejaka yang amat dikenalinya tetapi tanpa sempat dia untuk bersedia dirinya sudah terjatuh dari buaian itu.

"ANJIRRRR"

🔮🔮🔮

"Sedap?" Soal nenek tua itu tiba-tiba, serentak ketiga-tiga jejaka itu tersedak air teh kerana disoal maklum la nak dekat 30 minit juga la diorang minum tanpa mengeluarkan sebarang bunyi.

Tacod katanya.

"Ye.. Gumawo nenek sebab pelawa kami minum" ujar Mingyu sopan lalu menunduk sedikit.

Magical Highschool ||Seventeen||Where stories live. Discover now