Bab 6

5.1K 197 2
                                    

Hari ini merupakan hari Khamis, 6 Mei 2013. Ada apa dengan hari Khamis dan tarikh ni ye? hmm.. oh ya, hari ni pendaftaran bagi pelajar Pra-Universiti sesi 2013/2014. Nama-nama pelajar yang layak memasuki praU sudah ditampalkan di papan notis sekolah SMK Hanyul. Sekolah ni merupakan sekolah tumpangan bagi pelajar Pra-Universiti memandangkan sekolah khas untuk mereka belum dibina lagi.Hanya kos Kemanusiaan yang ditawarkan di sekolah ini dan kos Sains ditawarkan di SMK Kirin yang terletak di Jalan Taman Belanga, Miri. (nama tempat ni author main letak je ye, tak ada kena mengena dengan hidup atau mati.. entah wujud atau tak, tak tau la..hahaha)

******
Arasha, Ainul, Tasya dan Emelin tiba di sekolah tepat pukul 7:30 pagi memandangkan kelas bermula pukul 7:45 pagi. Sedang mereka dalam perjalanan menuju ke kelas , mereka sempat menangkap satu figura yang terjingkit-jingkit dibelakang pelajar-pelajar yang berkerumun di papan notis.

"Eh, Hafi tu kan? apa yang dia buat kat situ ? " soal Arasha kepada ketiga-tiga sahabatnya.
"Entah. Jom gi tengok" Jawab Emelin mewakili Ainul dan Tasya.

"Hoi Hafi ! " Segah Tasya dari belakang.
"Oii kau bangla hitam! " latah Hafi dengan mukanya yang pucat akibat terkejut dengan segahan Tasya.

Pelajar lain yang masih ada kat situ termasuk Arasha, Ainul dan Emelin ,ketawa mendengar ayat yang keluar dari mulut Hafi. Tasya menampar lengan Hafi kerana malu. 'Amboi kau Hafi, kau cakap aku bangla hitam. Aku yang sawo matang ni kau cakap hitam, siap kau nanti' desis Tasya dalam hati untuk menahan malunya tadi. Siapa suruh segah Hafi, kan dah jadi bangla hitam.hahahaha

"Tu la awak, segah saya pasal pa ? kan dah jad..." belum sempat Hafi menghabiskan ayatnya Tasya cepat menekup mulat Hafi. Malu kot !
"Ehh, Hafi awak buat apa kat sini?" soal Ainul.
"Nanti la saya bagitau, jom balik kelas, dah nak start belajar dah ni" ajak Hafi.

Mereka berlalu ke kelas dengan langkah yang dipanjangkan memandangkan beberapa minit je lagi kelas nak mula.

******
"ohh.. jadi diorang dah daftar lah ni ye ?" soal Emelin setelah Hafi menceritakan kepada mereka apa yang dia buat pagi tadi. Hafi hanya mengangukkan kepala.

"Ehh, cepatla makan.Masa rehat dah nak habis dah ni. Suka hati diorang la nak daftar ke tak, bukan masalah kita pun kan" Arasha mula berbunyi tanda malas melayan topik yang dibualkan.

Kelihatan seorang dua pelajar asing berjalan menuju ke arah kantin ingin masuk ke dewan la kot. Arasha yang nampak mereka memandang malas 'herh ! senior la sangat' gumamnya dalam hati.


P/s: bab ni panjang gak. Harap sudi membaca. Kalau rasa boring ke apa ke, tolong komen bagitau ye.

My Crush, Senpai Next Class [COMPLETE]Where stories live. Discover now