Bab 8

4.8K 178 0
                                    

Nampaknya hari ini Arasha kelihatan kurang bermaya gara-gara tidur lambat malam tadi. 'Padan muka kau Arasha! main FB lagi, kan dah mengantuk' sindir Arasha dalam hati, khas buat dirinya sendiri lalu merebahkan kepalanya di atas meja.

Hasrat di hati ingin tidur 2 minit memandangkan kelas belum bermula. Tiba-tiba...

"Betul ! aku tengok mamat senior tu handsome bebenor la. Dah la tinggi, rambut pacak-pacak sikit, kulit sawo matang, pokoknya handsome la" ujar Tasya dengan suara yang agak kuat + gediks memuji si mamat senior entah mana dia cakap tu.

Arasha yang berhasrat ingin tidur tadi terbantut gara-gara suara pontianak Tasya lalu dia mengangkat kepala memandang Ainul dan Tasya. Bukan bermakna dia berminat okay ! dia cuma ingin memarahi Tasya sebenarnya namun tidak jadi bila mereka berdua mengambil kerusi lalu duduk dihadapannya. Emelin yang dari tadi lepak dengan Hafi pun turut serta.

"Awak kenapa Tasya, terpekik macam ayam tertelan batu saya dengar " soal Arasha sambil menahan kantuknya.

"Haaa..." belum sempat Tasya memulakan ceritanya, Cikgu Norizan pun sampai. Beliau merupakan guru BM merangkap Guru Tingkatan a.k.a Ibu kami. Jelas kelihatan kecewa di muka Tasya sebab cerita belum disampaikan. 'Potong line betul cikgu ni' protesnya dalam hati.

"ok la, balik sekolah nanti aku cerita kat korang" ujar Tasya lalu membawa kerusinya ke tempat duduk sendiri.

******
"Macam tu la ceritanya, aku tengok memang handsome betul senior kita tu, haihh.. gila aku, hahaha" cerita Tasya dengan penuh excited.

Arasha, Ainul, Emelin dan Hafi hanya menjadi pendengar setia saja. Cerita Tasya umpama angin yang berlalu di telinga mereka terutama Arasha yang langsung tak minat nak dengar.

"Hmm, ye la Tasya" ayat yang sama keluar dari mulut mereka berempat, serentak ! Tasya hanya tersengih macam kerang tak cukup masak.

Mereka berpisah dengan Hafi di depan gate sekolah. Hafi melambai tangan kepada mereka berempat dan menuju ke arah van yang dinaiki untuk balik ke rumah begitu juga dengan Arasha dan sahabat-sahabatnya.Namun, berlainan van dengan Hafi sebab jalan mereka berlainan arah.




P/s: sorry, kalau bab ni kureng sikit .  huhu, nanti saya perbaiki lagi ye .:) keep reading

My Crush, Senpai Next Class [COMPLETE]Место, где живут истории. Откройте их для себя