Bab 50

3.4K 128 0
                                    

Petang itu ada perjumpaan Sukan&Permainan. Semua wajib hadir sebab markah kokorikulum akan diberikan pada setiap kehadiran. Memandangkan tiada guru yang mengawasi, jadi pelajar junior hanya bermain buat cukup syarat saja. Begitu juga dengan pelajar senior.

Tepat aje pukul 5:30 petang semua boleh bersurai. Sebelum balik, Arasha mengajak Tasya pergi toilet.

Haniza and the geng yang terdengar perbualan Arasha tadi terus mengekori dari belakang. Mereka ada agenda tersendiri.

******
Baru saja ingin mengatur langkah keluar dari tandas. Tiba-tiba, terdengar bunyi 3 kali tepukan dari luar. Muncul 3 orang makhluk di depan Arasha dan Tasya.

Arasha agak terkejut dengan kehadiran Haniza dan gengnya. 'Nak apa lagi minah kerek ni' rungut Arasha dalam hati.

Arasha malas nak melayan, lalu dia ingin berlalu saja dari tandas itu. Tapi, belum sempat kaki Arasha melangkah pergi, dia telah ditolak Haniza sehingga Arasha jatuh terjelepuk di lantai tandas. Nasiblah tandas sekolah mereka bersih.

Tasya terkejut dengan tindakan Haniza.

"Wey ! wey! apa ni kak? Main tolak kawan aku ni ?" soal Tasya geram sambil membantu Arasha bangun.

"Kau diam ! " jerkah Haniza. Icha dan Shikin hanya tersenyum dibelakang Haniza.

Haniza memandang Arasha yang berdiri tepat di hadapannya. Mukanya bengis persis macam buaya lapar.

"Hey kau perempuan ! Ray tu aku yang punya , ada hati nak rampas boyfriend aku. Cermin diri tu dulu " hambur Haniza dengan jarinya menunjal-nunjal kepala Arasha. Badan Arasha terdorong sedikit kebelakang.

"Apa maksud kakak? saya tak faham" ujar Arasha lembut. Dia masih lagi menghormati senior di hadapannya ini.

"Heii! kau jangan nak pura-pura tak faham la bodoh!!" tengking Haniza lalu menghadiahkan sebuah tamparan di pipi Arasha.

Terkejut Arasha dan Tasya dengan tindakan spontan Haniza. Merah pipi kanan Arasha akibat tamparan tadi. 'Ni dah melampau dah ni' Kesabaran yang dipupuk tadi kini hilang juga.

"Hoii !! ni dah melampau dah ni! Mak bapak aku tak pernah tampar aku, kau pulak yang tampar !!" tengking Arasha kuat.

Semua terkejut melihat kemarahan Arasha termasuk Tasya. Tak pernah dia melihat Arasha mengamuk macam ni.

"Hey kau ! dengar sini. Kau jangan ingat kau tu senior aku , aku takut dengan kau ! Kau boleh marah ! tengking ! dan buli aku sesuka hati perut kau ! Hahh!! Aku nak kau bukak besar-besar lubang telinga kau tu ! Kau ingat aku hadap sangat dengan Rayyan kau tu ?!! Pergi mampus lah korang berdua ! Aku tak kebulur lah dengan dia tu ! Kalau aku tau yang dia dah ada girlfriend bodoh macam kau ni, memang aku tak nak lah ! Kau nak sangat dia kan, Ambik lah ! nikah terus lagi bagus !! " hambur Arasha dengan muka yang sangat marah. Terlalu marah lalu dengan beraninya dia menampar balik pipi Haniza sebagai balasan.

Paakkk!

Semua tergamam. Dalam sekerlip mata saja itu berlaku. Mujur petang itu agak lenggang. Mungkin semua pelajar dah balik asrama.

"Kau!!" kemarahan Haniza kian menggunung. Tapi, belum sempat dia bertindak dan membalas kata-kata Arasha tadi, Arasha pantas memotong.

"Dah ! Jom Tasya tak guna layan orang macam taik ni. Sesuailah dengan tempat sekarang ni !" ajak Arasha lalu menarik tangan Tasya untuk keluar. Kalau lama-lama dia disitu, tak tahu apa nak jadi dengan si minah berlagak bagus tu nanti. Rasa hormatnya pada Haniza hilang sekerlip mata.

Haniza belum berpuas hati. Dia menghentakkan kakinya lalu melangkah. Tapi, dia silap langkah lalu tergelincir dan jatuh terduduk di lantai tandas. 'Tak guna! siap kau Arasha!' marahnya dalam hati. Icha dan Shikin segera membantu Haniza bangun.

My Crush, Senpai Next Class [COMPLETE]Where stories live. Discover now