Bab 25

3.5K 127 1
                                    

Kringg ! Kringg! Kringgg!!!

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat tiba. Seperti biasa, barisan akan dibuat di depan kantin.

Sedang Arasha dan Emelin menunggu Tasya, Ainul dan Hafi yang masih berbaris menunggu giliran untuk membeli makanan, matanya seperti bergerak sendiri untuk melihat ke arah barisan lelaki di sebelah sana. Rayyan ! ya ! Arasha dapat menangkap sesusuk badan Rayyan yang berdiri disebalik tiang.

Secara automatic, badan Arasha berpusing 360° pabila Rayyan memandang ke arahnya. Emelin yang perasan akan perubahan Arasha memandang curiga plus hairan.

'Kenapa pulak minah ni tiba-tiba berpusing 360°' desis Emelin dalam hati. Dalam kelas nanti, dia akan cungkil rahsia Arasha.

******
Rayyan agak hairan melihat tingkah budak yang secara tiba-tiba berpusing ke belakang apabila melihatnya.

'Ehh? pelik ! ada hantu ke kat belakang aku ni' soal Rayyan pelik lalu menoleh kebelakangnya. 'Takda pape pun' tambahnya lagi lalu melangkah pergi setelah rakan-rakannya membeli makanan.

******
"Ni haa Arasha, saya nak tanya sikit boleh?" pinta Emelin.

"Hmm.. tanya lah, since when awak minta izin nak tanya soalan ni, selalu main sampuk aje" jawab Arasha sambil mulutnya mengunyah goreng pisang yang dibelinya tadi.

"Tapi kalau saya tanya jangan marah ye, nanti kena jual.. Hahaha" pesan Emelin yang diselangi dengan gurauan di hujung ayatnya.

Arasha mengangguk. Tasya, Ainul dan Hafi hanya menjadi pendengar setia dari tadi.

"Ni saya nak tanya, sejak akhir-akhir ni saya tengok perangai awak pelik semacam aje bila bertembung atau berjumpa dengan senior kita yang kawannya crush si Ainul tu" cerita Emelin.

"Tadi pun awak berpusing 360° bila dia terpandang awak kan? saya perasan semua tu tadi" tambah Emelin lagi sambil memasukkan goreng pisang ke dalam mulutnya.

Bulat mata Tasya, Ainul dan Hafi memandang ke arah Arasha. Arasha memandang muka mereka satu persatu sambil tersengih-sengih menahan malu.

Baru saja nak buka mulut, loceng menandakan tamat waktu rehat berbunyi. Semua pelajar kelas 5S1 bersiap-siap untuk pergi ke makmal Sains.

"Balik nanti saya cerita" ujar Arasha lalu berlalu ke belakang untuk membuang sampah.

******
Arasha, Ainul, Tasya, Emelin dan Hafi masih berada di dalam kelas manakala yang lain sudah beransur pulang. Mereka ingin menyambung cerita yang tertangguh tadi.

"Haa.. ceritalah cepat. Nak dengar ni" tak sabar-sabar si Tasya ni.

"Yela,macam ni. Saya tak tahu macam mana pulak boleh tercrush dengan mamat senior tu. Entah tak tau nama pulak. Masa tu kita ada Program Pengurusan Jenazah, saya tertarik hati bila tengok dia volunteer jadi makmum. Hahaha.. dan lepas tu la saya asyik usyar dia, gilakan? Perempuan usyar lelaki, hahaha" seloroh Arasha.

"Dan lepas tu jugak, saya asyik malu-malu kalau terjumpa dia even dia tak tahu kalau dia crush saya. Tapi, muka ni blushing tiba-tiba bila jumpa aje dia" sambung Arasha lagi.

"Jadi, kau dah lama sukakan dia lah? Asal kau tak bagitau kitorang ? " soal Tasya.

"Masa tu saya belum confirm lagi yang saya sukakan dia , tapi lama-kelamaan memang confirm lah saya sukakan dia.Hahaha" balas Arasha.

"So ,awak semua dah tahu ni. Keep it secret tau. Saya tak nak orang lain tahu" pesan Arasha.

"Hmm.. sebenarnya, saya pun ada satu rahsia" Ainul berbunyi secara tiba-tiba.

Semua mata tertumpu padanya.

"Rahsia apa?" soal Arasha

"Actually, saya dah dapat nombor handphone Faizul, Hafi yang tolong saya dapatkan" kata Ainul lalu melirik ke arah Hafi.

Kini semua mata beralih pulak memandang Hafi. Hanya sengihan yang mampu dia tayangkan.

"Betul Hafi?" Soal Arasha tak percaya.

Hafi mengangguk dan berkata " Ye, saya dapat dari facebook Faizul, saya PM dia nak minta nombor handphone sebab ada kawan saya nak kenal. Then, dia bagilah lepas tu saya bagi kat Ainul. Dah seminggu kot diorang contact. Ye tak Ainul? " explain Hafi lalu mengutarakan soalan kepada Ainul.

Ainul hanya mengangguk kepala.
Arasha seperti sedang memikirkan sesuatu. 'Hmm.. malam nanti lah' desis hatinya.

"Okay! dah jom balik. Nanti takda van pulak nanti" ajak Tasya bagi menamatkan perjumpaan khas mereka.

My Crush, Senpai Next Class [COMPLETE]Where stories live. Discover now